abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71990782
Gisteren was ik met mn man een stukje fietsen langs het naardermeer, en we zagen heul veul konijntjes
Ze waren allemaal veelste snel voor ons en de camera, maar 1 bleef zo mooi zitten
Mn man maakte snel wat foto's, maar de arme drommel bleef nogsteeds zitten. Zelfs toen we beiden wild met onze armen aan het zwaaien waren. We gingen verder want het schemerde al flink. Thuis zagen we de foto's en mn man nog grapjes maken dat ie niks zag omdat ie zich misschien gestoten had ofzo.

ik herkende het "aangezicht" meteen door een foto op Wiki. En na wat makkelijk zoekwerk kwam ik erachter dat het konijn echt wel myxomatose moet hebben.

Mijn vraag: moet je dit ergens melden? dit is toch superbesmettelijk? Of gaan jaarlijks veel konijntjes hier aan dood en hoort dat er gewoon bij
pi_71991064
Sjezus, welkom op planeet aarde. Daar waar dieren zichzelf uitroeien als ze met teveel van dezelfde soort zijn.

Oftewel: het probleem lost zich vanzelf op als alle zwakke konijntjes doodgaan en alleen de sterke overleven. Gewoon natuur dus.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:14:32 #3
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71991218
Tis tragisch en een lijdensweg. Met de ambulance rijden we ervoor om het dier naar de dichtstbijzijnde DA te brengen voor een spuitje.,
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_71991319
Je had hem uit moeten maken net alsof je een peuk zou uitmaken op de grond.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:26:02 #5
17729 SP
I hate my interests
pi_71991612
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:14 schreef Poeke het volgende:
Tis tragisch en een lijdensweg. Met de ambulance rijden we ervoor om het dier naar de dichtstbijzijnde DA te brengen voor een spuitje.,
wat een kul, lekker laten zitten voor een vos of buizerd. Dat menselijke betuttel begint echt erge vormen aan te nemen.
pi_71991710
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:14 schreef Poeke het volgende:
Je kan er beter overheen rijden met die ambulance, scheelt in de kosten
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:31:35 #7
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71991821
Tjah, die laatste 2 opties passen niet helemaal bij de richtlijnen van de Dierenbescherming
Uit Eindhoven
pi_71991927

Het hoort er gewoon bij

Op mijn werk hadden ze het ook en toen hebben ze er per ongeluk 1 door midden gesneden met een bosmaaier !!!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_71992140
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Op mijn werk hadden ze het ook en toen hebben ze er per ongeluk 1 door midden gesneden met een bosmaaier !!!
What the fuck?

Wat voor werk doe je dan?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:39:54 #10
17729 SP
I hate my interests
pi_71992142
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:31 schreef Poeke het volgende:
Tjah, die laatste 2 opties passen niet helemaal bij de richtlijnen van de Dierenbescherming
Tja, verrast me niets, is dezelfde club die vindt dat dieren in de dierentuin geen levende dieren (en zelfs insecten) als voer mogen krijgen "omdat dat zo zielig is" - dat het geheel natuurlijk is ontgaat die antropomorfisch denkende meute.
pi_71992365
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:39 schreef SP het volgende:
Tja, verrast me niets, is dezelfde club die vindt dat dieren in de dierentuin geen levende dieren (en zelfs insecten) als voer mogen krijgen "omdat dat zo zielig is" - dat het geheel natuurlijk is ontgaat die antropomorfisch denkende meute.
Ach nee, ik sponsor al jaren de dierenambulance en dat zijn gewoon mensen die veel om dieren geven. Overdrijven is ook een vak. En kom op, antropomorfisch denkende meute
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:46:42 #12
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71992373
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:39 schreef SP het volgende:

[..]

Boe-fucking-hoe..
Uit Eindhoven
pi_71992520
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:34 schreef DutchErrorist het volgende:

Het hoort er gewoon bij

Grappig man.
-
pi_71992635
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:50 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Grappig man.
Het is echt waar, of het was met de kettingzaag...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:53:13 #15
17729 SP
I hate my interests
pi_71992670
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:46 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ach nee, ik sponsor al jaren de dierenambulance en dat zijn gewoon mensen die veel om dieren geven. Overdrijven is ook een vak. En kom op, antropomorfisch denkende meute
Ik vind het niet overdreven eigenlijk. Elke vorm van natuurlijk gedrag of gebeuren wordt naar een menselijke situatie geprojecteerd en ook als zodanig behandeld. Moet je die meute eens horen schreeuwen als er tijdens een strenge winter een paar hooglanders in Flevoland verhongeren. Kom op, dat is natuur, selectie van de sterkste, maar nee hoor, we moeten een geriatrisch centrum voor falende Hooglanders inrichten omdat het zooooo zielig is (dat het alleen maar de zwakke genen en een poel van infectieziekten binnen de deur houdt ontgaat die ontwetende lieden).
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:54:18 #16
17729 SP
I hate my interests
pi_71992727
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:46 schreef Poeke het volgende:

[..]

Boe-fucking-hoe..
tja, de echte natuur is hard.
pi_71992761
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:52 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het is echt waar, of het was met de kettingzaag...
Als je het leuk vindt om dieren kapot te zien gaan ben je niet helemaal goed bij je hoofd.
-
pi_71992994
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:55 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Als je het leuk vindt om dieren kapot te zien gaan ben je niet helemaal goed bij je hoofd.
Ga huilen. Ik zeg toch dat het gewoon gebeurd was. En achteraf klonk het wel grappig. En die stomme konijnen hadden toch allemaal myxomatose omdat ze jarenlang hun broertjes en zusjes hadden zitten neuken.
pi_71993302
Ja die beesten kunnen ook echt nadenken. Ik vind konijnen ook kutbeesten maar om het nou grappig te vinden dat zo'n beest levend aan stukken gehakt wordt.
-
pi_71995356
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:00 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ga huilen. Ik zeg toch dat het gewoon gebeurd was. En achteraf klonk het wel grappig. En die stomme konijnen hadden toch allemaal myxomatose omdat ze jarenlang hun broertjes en zusjes hadden zitten neuken.
ze zijn doodgegaan omdat mensen het virus expres in australie hebben "losgelaten" nadat mensen er perongeluk konijnen hadden losgelaten, die perongeluk alles opvraten daar. Mensen namen perongeluk konijnen mee naar europa en zo is de ziekte hier gekomen...heeft niks met neuken te maken maar met mensen.
magoe niemand weet of je zo iets moet melden, dus het zal wel. N knijntje wat dus langzaam doodgaat omdat ie stikt en niks meer ziet zal jou een biet zijn gok ik zo.
pi_71995493
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:59 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

ze zijn doodgegaan omdat mensen het virus expres in australie hebben "losgelaten" nadat mensen er perongeluk konijnen hadden losgelaten, die perongeluk alles opvraten daar. Mensen namen perongeluk konijnen mee naar europa en zo is de ziekte hier gekomen...heeft niks met neuken te maken maar met mensen.
magoe niemand weet of je zo iets moet melden, dus het zal wel. N knijntje wat dus langzaam doodgaat omdat ie stikt en niks meer ziet zal jou een biet zijn gok ik zo.
Die jongen is nogal autistisch, weinig gevoel bij anders wezens. Gewoon even de dierenambulance bellen morgen en je vraag stellen.
-
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:08:56 #22
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71995670
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:03 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Die jongen is nogal autistisch, weinig gevoel bij anders wezens. Gewoon even de dierenambulance bellen morgen en je vraag stellen.
Heeft eigenlijk geen zin; dier is allang weer weg.
Uit Eindhoven
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:09:55 #23
266652 Spangeboii89
Ik ben echt omin spang!
pi_71995703
op Terschelling hebben heul veel knijnen myxomatose, mijn ouders zeiden toen tegen mij dat ik er van af moest blijven en je er niets aan kon redden. als je er zelf erg aan lijd TS zou ik anders even een dierenarts ofzo voor info bellen, hier vind je het antwoord sowieso niet. maar ik denk wel dat deze knijnen niet te redden zijn
pi_72021006
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:03 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Uiteraard omdat ik niet voldoe aan jouw normen en waarden ben ik een autist

Ik zeg alleen dat myxomatose af en toe goed is, omdat er anders teveel konijnen komen. En het kan mij niet veel schelen of het beest nu dood gaat aan een ziekte of door een kettingzaag... Liever dat laatste, want dat is sneller.
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2009 @ 11:54:45 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72035250
myxomatose is heel besmettelijk. ook voor huiskonijnen.
het wordt trouwens overgebracht door muggen.
t is een rotziekte.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Myxomatose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')