abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71989931
Ik heb een vraag over de procedure koopcontract. Indien je een akkoord hebt over de koop van een huis wordt een conceptovereenkomst opgemaakt. Deze gaat naar beide partijen. Vervolgens moeten deze bij de makelaar op kantoor komen om dit koopcontract te tekenen en/of aanpassingen laten maken.

Is hier een termijn aan verbonden? Hebben jullie ervaringen qua termijnen? BV wat waren bij jullie de termijnen...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:39:24 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_71990028
Een paar dagen tot max een week zou redelijk zijn.

Maar heb je een probleem dan?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_71990218
Nee, maar ik ben gewoon benieuwd hoe de procedure verloopt. Hoe gaat het bijvoorbeeld in zijn werk als jij het met bepaalde zaken in zo'n contract niet eens bent? En mag je bijvoorbeeld bij de ondertekening iemand meenemen?

@gunner: bedoel jij een week tussen mondeling akkoord en ondertekenen voorlopig koopcontract, of bedoel je een week tussen ontvangen concept en ondertekenen voorlopig koopcontract?
pi_72010611
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:44 schreef djm008 het volgende:
Nee, maar ik ben gewoon benieuwd hoe de procedure verloopt. Hoe gaat het bijvoorbeeld in zijn werk als jij het met bepaalde zaken in zo'n contract niet eens bent? En mag je bijvoorbeeld bij de ondertekening iemand meenemen?

@gunner: bedoel jij een week tussen mondeling akkoord en ondertekenen voorlopig koopcontract, of bedoel je een week tussen ontvangen concept en ondertekenen voorlopig koopcontract?
De periode na het tekenen van het voorlopig koopcontract is vastgelegd in het voorlopige koopcontract. Dit kan varieren. Normaliter kan de koper en/of verkoper het voorlopige koopcontract binnen deze periode zonder opgave van reden ontbinden.
pi_72012232
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:49 schreef XiE het volgende:
De periode na het tekenen van het voorlopig koopcontract is vastgelegd in het voorlopige koopcontract. Dit kan varieren. Normaliter kan de koper en/of verkoper het voorlopige koopcontract binnen deze periode zonder opgave van reden ontbinden.
Als je nog niets getekend valt er niets te ontbinden natuurlijk. Na tekenen heb je nog drie werkdagen om de getekende overeenkomst te ontbinden.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:44 schreef djm008 het volgende:
Als jij dingen wilt laten wijzigen dan moet je dat overleggen met de verkopend makelaar. Die zal dan met koper/verkoper overleggen of ze daar accoord mee gaan. Het tekenen van de definitieve versie is slechts een formaliteit. Vaak zijn daarbij de partijen niet allemaal tegelijk aanwezig en dat is ook niet meer het moment om te onderhandelen over de voorwaarden.

Tenminste zo zijn mijn ervaringen met kopen en verkopen van onroerend goed.
pi_72013736
tekenen bij de makelaar op kantoor?
Waarom sturen ze het niet op als er geen gekke dingen meer in staan. Dan kun je tenminste het origineel rustig thuis lezen. Want het concept is niet noodzakelijk hetzelfde als het origineel.

Hoe het loopt is geheel afhankelijk van wat je zelf wilt.
Vraag ze het origineel ondertekend door de verkoper op te sturen als het concept goed is.
Dan kun jij het lezen (en vergelijken) en vervolgens ook tekenen en afgeven bij de makelaar.

De makelaar zorgt vervolgens dat het koopcontract bij de notaris komt.
(De notaris mag je zelf uitzoeken dus zoek een goedkope)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')