Zijn burstbuckers voor een wat feller geluid dan als die 57's?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
De toon. Persoonlijk vind ik 57's op een sg beter klinken en burstbuckers op een LP
Ik vind de 57's wat feller, de burstbuckers hebben imo wat meer body.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:27 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zijn burstbuckers voor een wat feller geluid dan als die 57's?
quote:
Ah dan zijn die 57's meer wat voor mij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:30 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik vind de 57's wat feller, de burstbuckers hebben imo wat meer body.
edit: met feller bedoel ik niet meer output, want BB hebben dat meer. Denk bij 57's aan ac/dc-led zeppelin en bij burstbucker aan bijv de darkness
Hij bedoeld die hack, niet een reset.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:20 schreef brother52 het volgende:
Welke reset? heb ik iets gemist afgelopen weekend?
Ff mailen dan veranderen ze je emailadresquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:46 schreef Libelah het volgende:
DamnIk wilde m'n password opnieuw aanvragen na die reset. Blijkt dat het emailadres waarop ik dat had aangevraagd inmiddels niet meer bestaat (andere provider enzo).
Metaalkop is dus voortaan Libelah
Welke hack?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef The_Dean het volgende:
Hij bedoeld die hack, niet een reset.
Je kon ook gewoon een mailtje sturen naar forum@fok.nl met de vraag of ze je email adres even willen veranderen, want er zijn veeeeeel meer users die niet mee een actief email adres hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:46 schreef Libelah het volgende:
DamnIk wilde m'n password opnieuw aanvragen na die reset. Blijkt dat het emailadres waarop ik dat had aangevraagd inmiddels niet meer bestaat (andere provider enzo).
Metaalkop is dus voortaan Libelah
Ik hoor hier RATM in. Komt waarschijnlijk door de beat.quote:
Geniale (bas)gitaarpartijen op dat nummer van Grace.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vond het een briljant optreden, net als dit
en dit![]()
Heerlijk Zappa-esque.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Beetje van "hey kijk hoe excentriek wij zijn en hoe wij overal mee weg komen"-muziek.
Deze band vind ik nog erger:
Ik houd niet van muziek waar ik geen lijn in hoor en niet snap wat ze er nou mee willen....
Fail!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Godver nu ben ik thuis en ben ik vergeten welk nummer we met gitaarles hebben gespeeld.![]()
Vader Jacob.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Godver nu ben ik thuis en ben ik vergeten welk nummer we met gitaarles hebben gespeeld.![]()
Blink182 fanquote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:53 schreef Dropdown het volgende:
Ha die gitaristen op Fok!
Na ongeveer 10 minuten zoeken () eindelijk dit topic gevonden. Ik was hier naar op zoek, omdat ik namelijk een vraag heb. Ik ben namelijk van plan een elektrische gitaar te kopen, gewoon omdat ik het wil spelen en de noten wil leren lezen. En omdat het vet is natuurlijk.
Ik wil vooral punkrock leren spelen, bands als: Blink182, Fall Out Boy (Meer emo), Green Day, maar ook Billy Talent en wat meer 'oldskool'. Bands als ACDC en RHCP bijvoorbeeld. Nou heb ik al andere mensen om advies gevraagd en zei waren er vrij zeker van dat een Les Paul een goede keus is. De Vintage werd mij aanbevolen. Ik heb een budget van ongeveer 300euro op dit moment daarvoor. Word later nog meer, dus ik neem aan dat ik sowieso moet gaan sparen. Ik moet dus van het geld een elektrische gitaar en sowieso een versterker en nog accessoires (weet niet wat ik nog meer moet hebben) kunnen kopen.
Nou vroeg ik mij af of iemand goed advies kan geven.
Ja, die 300 euro ga ik nog meer makn, maar moet eerst even mijn vakantie voor volgend jaar verdienen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:41 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Blink182 fan![]()
Voor punkrock is het beter om een gitaar te nemen met een humbucker, een Les Paul (tom delonge speelde op de eerste 2 a 3 albums op een zwarte les paul) is hier denk ik wel een prima keus voor (Epiphone Les Paul ivm je budget). Voor je een gitaar koopt, zou ik wel iemand meenemen die je gitaar kan 'testen' in de winkel. Puur om te voorkomen dat je 'zooi' aangesmeerd krijgt.
Het RHCP geluid krijg je denk ik beter uit een fender (of squier) stratocaster met single coils...
Let ook bij 't kopen van je gitaar naar de breedte van de gitaar nek, afhankelijk van de grote van je hand is een smalle of brede hals prettig.
Persoonlijk is 300 euro wel iets aan de krappe kant als je een redelijke instap gitaar, een 10~15 watt oefen versterken en accesoires wilt kopen.
Het was toch die bassist die een signature Fender heeft? Die gitarist speelt toch op Gibson?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:19 schreef Cynic het volgende:
Die Blink182 kerel heeft toch een signature strat? En volgens mij is daar ook nog een Squier versie van die best te betalen is als je hem tweedehands ergens kan vinden.
Ja hij is die kerel met die signature '51 P-bass ofzo toch? Mike...nog iets.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef guitarist het volgende:
[..]
Het was toch die bassist die een signature Fender heeft? Die gitarist speelt toch op Gibson?
Mike Drint bedoel je? Die is van Green Day.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ja hij is die kerel met die signature '51 P-bass ofzo toch? Mike...nog iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |