Ik hoor hier RATM in. Komt waarschijnlijk door de beat.quote:
Geniale (bas)gitaarpartijen op dat nummer van Grace.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vond het een briljant optreden, net als dit
en dit![]()
Heerlijk Zappa-esque.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Beetje van "hey kijk hoe excentriek wij zijn en hoe wij overal mee weg komen"-muziek.
Deze band vind ik nog erger:
Ik houd niet van muziek waar ik geen lijn in hoor en niet snap wat ze er nou mee willen....
Fail!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Godver nu ben ik thuis en ben ik vergeten welk nummer we met gitaarles hebben gespeeld.![]()
Vader Jacob.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Godver nu ben ik thuis en ben ik vergeten welk nummer we met gitaarles hebben gespeeld.![]()
Blink182 fanquote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:53 schreef Dropdown het volgende:
Ha die gitaristen op Fok!
Na ongeveer 10 minuten zoeken () eindelijk dit topic gevonden. Ik was hier naar op zoek, omdat ik namelijk een vraag heb. Ik ben namelijk van plan een elektrische gitaar te kopen, gewoon omdat ik het wil spelen en de noten wil leren lezen. En omdat het vet is natuurlijk.
Ik wil vooral punkrock leren spelen, bands als: Blink182, Fall Out Boy (Meer emo), Green Day, maar ook Billy Talent en wat meer 'oldskool'. Bands als ACDC en RHCP bijvoorbeeld. Nou heb ik al andere mensen om advies gevraagd en zei waren er vrij zeker van dat een Les Paul een goede keus is. De Vintage werd mij aanbevolen. Ik heb een budget van ongeveer 300euro op dit moment daarvoor. Word later nog meer, dus ik neem aan dat ik sowieso moet gaan sparen. Ik moet dus van het geld een elektrische gitaar en sowieso een versterker en nog accessoires (weet niet wat ik nog meer moet hebben) kunnen kopen.
Nou vroeg ik mij af of iemand goed advies kan geven.
Ja, die 300 euro ga ik nog meer makn, maar moet eerst even mijn vakantie voor volgend jaar verdienen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:41 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Blink182 fan![]()
Voor punkrock is het beter om een gitaar te nemen met een humbucker, een Les Paul (tom delonge speelde op de eerste 2 a 3 albums op een zwarte les paul) is hier denk ik wel een prima keus voor (Epiphone Les Paul ivm je budget). Voor je een gitaar koopt, zou ik wel iemand meenemen die je gitaar kan 'testen' in de winkel. Puur om te voorkomen dat je 'zooi' aangesmeerd krijgt.
Het RHCP geluid krijg je denk ik beter uit een fender (of squier) stratocaster met single coils...
Let ook bij 't kopen van je gitaar naar de breedte van de gitaar nek, afhankelijk van de grote van je hand is een smalle of brede hals prettig.
Persoonlijk is 300 euro wel iets aan de krappe kant als je een redelijke instap gitaar, een 10~15 watt oefen versterken en accesoires wilt kopen.
Het was toch die bassist die een signature Fender heeft? Die gitarist speelt toch op Gibson?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:19 schreef Cynic het volgende:
Die Blink182 kerel heeft toch een signature strat? En volgens mij is daar ook nog een Squier versie van die best te betalen is als je hem tweedehands ergens kan vinden.
Ja hij is die kerel met die signature '51 P-bass ofzo toch? Mike...nog iets.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef guitarist het volgende:
[..]
Het was toch die bassist die een signature Fender heeft? Die gitarist speelt toch op Gibson?
Mike Drint bedoel je? Die is van Green Day.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ja hij is die kerel met die signature '51 P-bass ofzo toch? Mike...nog iets.
Tom Delonge is toch van Blink? Die heeft een signature strat.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef guitarist het volgende:
[..]
Het was toch die bassist die een signature Fender heeft? Die gitarist speelt toch op Gibson?
Oh ok. Ik ken al die gasten nietquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Mike Drint bedoel je? Die is van Green Day.
Mark Hoppus is van Blink, volgens mij heeft die ook een sig. P-bass.
Klopt, hij heeft ook een signature Epiphone ES335.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:21 schreef Cynic het volgende:
Tom Delonge is toch van Blink? Die heeft een signature strat.
Ja, idd...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:56 schreef Cynic het volgende:
FR inbouwen lijkt me nogal een kostbaar en lastig werkje
Zeker zo'n Telecasterbespeler?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:05 schreef Meursault het volgende:
Wat is een FR ook alweer?
Er zit er één op mn Ibanez.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeker zo'n Telecasterbespeler?![]()
.
Floyd Rose.
Als je het goed doet, is alles wel okquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:12 schreef Meursault het volgende:
Ik zat een elementsoort te bedenken die je met FR kon afkorten..
Maar dat lijkt me inderdaad een lastig werkje. Maar is de kwaliteit dan wel een beetje ok?
Dan doe je iets niet goed.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:31 schreef infp2009 het volgende:
Buiten dat je gitaar altijd ontstemt is dan...
Dus je hebt altijd last van je rug? Dus je hebt een modderig geluid? Kom, laten we alle vooroordelen er ff bij pakkenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:42 schreef infp2009 het volgende:
NOu ja, ik heb gelukkig een Les Paul en dus nergens last van.
Ja, ik ook. Best leuk, maar ik gebruik het te weinig.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef Cynic het volgende:
Bij een volgende gitaar wil ik het liefst geen FR brug meer, gewoon string-thru ofzo. Dat bevalt me prima aan de vorige Washburn die ik hen gekocht.
Ik snap die commotie over zware gitaren echt niet...... Ik sta soms 4/5 uur non-stop staand te spelen en heb nog nooit last van mijn rug gehad.....quote:
Tja, het zijn gewoon mietjes met valse gitaren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik snap die commotie over zware gitaren echt niet...... Ik sta soms 4/5 uur non-stop staand te spelen en heb nog nooit last van mijn rug gehad.....
Natuurlijk als ik mn sg omdoe heb ik wel het gevoel dat ik wat wendbaarder ben
Behalve dat het ontzettend klote is om hem goed af te stellen, vind ik het eigenlijk wel een mooi systeem.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:46 schreef Witchfynder het volgende:
Ik krijg vaak het idee dat vooral Metal/Rock gitaristen dol op een FR zijn. Een surfgitarist hoorde ik eens zeggen dat hij de tremolo te aggressief vond. Dus naast bovengenoemde, wie houden er nog meer van FR's?
ik, om er squeels uit mijn gitaar mee te halenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:46 schreef Witchfynder het volgende:
Ik krijg vaak het idee dat vooral Metal/Rock gitaristen dol op een FR zijn. Een surfgitarist hoorde ik eens zeggen dat hij de tremolo te aggressief vond. Dus naast bovengenoemde, wie houden er nog meer van FR's?
Ik vind het maar een onding eignelijk, ik ben gewoon aan eht spelen, nummer klaar, dan denk ik hmmm wat moet ik nu weer spelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:46 schreef Witchfynder het volgende:
yoyoyoyoquote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:41 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Blink182 fan![]()
Voor punkrock is het beter om een gitaar te nemen met een humbucker, een Les Paul (tom delonge speelde op de eerste 2 a 3 albums op een zwarte les paul) is hier denk ik wel een prima keus voor (Epiphone Les Paul ivm je budget). Voor je een gitaar koopt, zou ik wel iemand meenemen die je gitaar kan 'testen' in de winkel. Puur om te voorkomen dat je 'zooi' aangesmeerd krijgt.
Het RHCP geluid krijg je denk ik beter uit een fender (of squier) stratocaster met single coils...
Let ook bij 't kopen van je gitaar naar de breedte van de gitaar nek, afhankelijk van de grote van je hand is een smalle of brede hals prettig.
Persoonlijk is 300 euro wel iets aan de krappe kant als je een redelijke instap gitaar, een 10~15 watt oefen versterken en accesoires wilt kopen.
Ik vind de balans niet fijn. Onze roadie had ooit eens zijn LP meegenomen zodat ik die tijdens de soundcheck kon gebruiken. Het zijn erg gave dingen, klinken goed en zien er heel erg rock&roll uit, maar ik was er qua speelplezier snel klaar mee.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik snap die commotie over zware gitaren echt niet...... Ik sta soms 4/5 uur non-stop staand te spelen en heb nog nooit last van mijn rug gehad.....
Natuurlijk als ik mn sg omdoe heb ik wel het gevoel dat ik wat wendbaarder ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |