Ja dat is ok als je weet wat het eventuele "origineel" is, maar wat als je een song maakt en achteraf blijkt dat iemand al jaren eerder precies hetzelfde heeft gemaakt zonder dat je daar ooit van gehoord hebt?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik neem meestal de "inspired by" uitweg.
Ik denk dat ik dan al met al beter naar bijv. de Feedback in Apeldoorn gaan, dat is niet te ver maar wel een redelijk grote winkel met een redelijk aanbod? Ik ben er nog nooit geweest maar hebben ze daar wat gitaren hangen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als je naar de prijzen kijkt dan zijn de grote internetstores altijd goedkoper dan je lokale gitaarboer. Maar ik kan me er ook iets bij voorstellen dat je een gitaar in die prijsklasse eerst eens zou willen proberen en dat het ook wel fijn is ivm garantie enzo dat de winkel een beetje in de buurt zit.
Dan geef je ze de 4 euro die ze misgelopen zijn en dan praten we er niet meer over.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:37 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja dat is ok als je weet wat het eventuele "origineel" is, maar wat als je een song maakt en achteraf blijkt dat iemand al jaren eerder precies hetzelfde heeft gemaakt zonder dat je daar ooit van gehoord hebt?
de ik heb dit geschreven maar misschien heeft ooit iemand anders dat ook al gedaan uitweg ? *
* Would that hold in court?
Ik heb wel eens zoiets geroepen maar dat ging over snaren. Die zijn daar belachelijk duur.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Had er hier iemand gezegd dat gitaren beter niet bij Tonika kon kopen?
maar dat was toch een cover gebaseert op een andere cover van het zelfde nummer?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan geef je ze de 4 euro die ze misgelopen zijn en dan praten we er niet meer over.
In het meest realistische scenario maakt het allemaal geen klap uit.
Wij hebben een cover van Smells Like Teen Spirit op cd uitgebracht, ik wacht nog steeds op een telefoontje van mevrouw Love.
Ik vind dit dus echt slecht en dat komt vooral door de stemquote:
Ik vond het een briljant optreden, net als ditquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:55 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind dit dus echt slecht en dat komt vooral door de stem
Beetje van "hey kijk hoe excentriek wij zijn en hoe wij overal mee weg komen"-muziekquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:55 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik vind dit dus echt slecht en dat komt vooral door de stem
Die poster faalt ff qua spelling zegquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:24 schreef brother52 het volgende:
Valt wel mee, zo excentriek is FNM niet, Mike Patton is het misschien wel maar met FNM valt het alles mee.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:26 schreef Witchfynder het volgende:
Beetje van "hey kijk hoe excentriek wij zijn en hoe wij overal mee weg komen"-muziek.
Dat is inderdaad wel heel erg.quote:Deze band vind ik nog erger:
Dan zou je voor de lol eens naar Fantomas moeten luisteren (bij voorkeur Fantomas of Suspended Animation)quote:Ik houd niet van muziek waar ik geen lijn in hoor en niet snap wat ze er nou mee willen....
Ze is inderdaad 61 maar dat zou je niet zeggen wanneer ze op het podium staat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
Die poster faalt ff qua spelling zeg. Ik zag dit op tv gister. Wel opmerkelijk hoe Jones nog actief is. Ze is toch 61 ofzo inmiddels?
Ik heb de DVD.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:03 schreef Gitaarmat het volgende:
Die lik op 2:33 is dat in een pentatonische toonladder? Ik vind het ineens zo anders klinken en komt dat uit een bepaalde toonladder?
Klopt, dat doet hij soms ook.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:01 schreef -Menn0- het volgende:
Heb het idee dat Mike Patton zomaar wat schreeuwt af en toe....
quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:26 schreef Witchfynder het volgende:
Ik houd niet van muziek waar ik geen lijn in hoor en niet snap wat ze er nou mee willen....
Dat viel vrijdag behoorlijk mee, ik heb hem wel eens zien optreden waarbij hij echt alleen maar schreeuwde (en aan wat knopjes draaide).quote:
Wanneer gaan wij eens bekend worden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:30 schreef brother52 het volgende:
Ach, als ik met mijn stem zou kunnen wat hij er mee kan, zou ik er best bekend mee willen worden.
Nee dank je, dat ken ik alquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef brother52 het volgende:
Dan zou je voor de lol eens naar Fantomas moeten luisteren (bij voorkeur Fantomas of Suspended Animation)
Daar zit totaal geen lijn in.
Ja, daar word het wel eens tijd voor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:40 schreef The_Dean het volgende:
Wanneer gaan wij eens bekend worden?
Dave op drumsquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef brother52 het volgende:
Dan zou je voor de lol eens naar Fantomas moeten luisteren (bij voorkeur Fantomas of Suspended Animation)
Daar zit totaal geen lijn in.
De toon. Persoonlijk vind ik 57's op een sg beter klinken en burstbuckers op een LPquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:36 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh ja en nogwat.
Wat is het verschil tussen Classic 57 humbucker pick-ups en Burtsbucker Pro Humbuckers. Gibsons met dat laatste soort zijn meestal duurder..
Deze jongens heb ik pas net ontdekt, vind het zeer tof!quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vond het een briljant optreden, net als dit
Ik heb zowieso het idee dat sinds kurt cobain die dingen had, veel 'underground'-bands dit hebben overgenomen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:08 schreef infp2009 het volgende:
Bizar veel Jazzmasters op Lowlands, btw.
Psst, Kurt speelde voornamelijk op Mustangs. Je bedoeld J. Mascis van Dinosaur Jr..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb zowieso het idee dat sinds kurt cobain die dingen had, veel 'underground'-bands dit hebben overgenomen.
Bernard d'Nude?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:34 schreef Doodkapje het volgende:
Afgelopen zaterdag optreden gehad tijdens een intro-weekendMet naakte bassist
![]()
![]()
![]()
Das allemaal hetzelfdequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:34 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Psst, Kurt speelde voornamelijk op Mustangs. Je bedoeld J. Mascis van Dinosaur Jr..
Zijn burstbuckers voor een wat feller geluid dan als die 57's?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
De toon. Persoonlijk vind ik 57's op een sg beter klinken en burstbuckers op een LP
Ik vind de 57's wat feller, de burstbuckers hebben imo wat meer body.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:27 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zijn burstbuckers voor een wat feller geluid dan als die 57's?
quote:
Ah dan zijn die 57's meer wat voor mij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:30 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik vind de 57's wat feller, de burstbuckers hebben imo wat meer body.
edit: met feller bedoel ik niet meer output, want BB hebben dat meer. Denk bij 57's aan ac/dc-led zeppelin en bij burstbucker aan bijv de darkness
Hij bedoeld die hack, niet een reset.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:20 schreef brother52 het volgende:
Welke reset? heb ik iets gemist afgelopen weekend?
Ff mailen dan veranderen ze je emailadresquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:46 schreef Libelah het volgende:
DamnIk wilde m'n password opnieuw aanvragen na die reset. Blijkt dat het emailadres waarop ik dat had aangevraagd inmiddels niet meer bestaat (andere provider enzo).
Metaalkop is dus voortaan Libelah
Welke hack?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef The_Dean het volgende:
Hij bedoeld die hack, niet een reset.
Je kon ook gewoon een mailtje sturen naar forum@fok.nl met de vraag of ze je email adres even willen veranderen, want er zijn veeeeeel meer users die niet mee een actief email adres hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:46 schreef Libelah het volgende:
DamnIk wilde m'n password opnieuw aanvragen na die reset. Blijkt dat het emailadres waarop ik dat had aangevraagd inmiddels niet meer bestaat (andere provider enzo).
Metaalkop is dus voortaan Libelah
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |