abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71979699
quote:
De politie in Tanzania heeft onlangs acht dorpen van de Masai-stam volledig verbrand en de bewoners met geweld verdreven. Ruim drieduizend mensen raakten dakloos en 50.000 stuks vee zijn verjaagd of gedood. Dat stelde vandaag ontwikkelingsorganisatie Cordaid, die aandacht vraagt voor het lot van de nomadische bevolkingsgroep.

Volgens Cordaid zijn 20.000 Masai niet meer welkom in het beschermde natuurgebied Ngorogoro in het noordwesten van het Afrikaanse land. Die nomadische groep is daardoor afhankelijk geworden van noodhulp, aldus Cordaid.

Tussen Masai en lokale boeren bestonden spanningen over het gebruik van het land, waarbij de overheid partij koos voor de boeren. Veel inwoners van Tanzania beschouwen de levenswijze van de Masai als ouderwets, ook al zorgt de stam onder meer voor veel inkomsten uit toerisme.
Bron
quote:
De politie in Tanzania heeft onlangs acht dorpen van de Masai-stam volledig verbrand en de bewoners met geweld verdreven. Ruim drieduizend mensen raakten dakloos en 50.000 stuks vee zijn verjaagd of gedood.
Neem aan dat dit in opdracht van de regering is gedaan?
quote:
Veel inwoners van Tanzania beschouwen de levenswijze van de Masai als ouderwets, ook al zorgt de stam onder meer voor veel inkomsten uit toerisme
dus een ouderwetse levenswijze geeft je het recht om mensen te verjagen? Verjagen waarheen dan?

Wat een machtsgeile idioten zijn mensen met macht soms toch ook.

Ik weet te weinig van de achtergronden, maar deze actie lijkt me sterk overdreven.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_71979970
Erg sneu dit..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71980184
jammer weer dit
pi_71980283
Beetje dom van de regering van Tanzania is het wel. De Masai lokt veel toeristen en brengt daardoor veel geld in het laatje. Natuurgebieden brengen ook veel geld op, maar waarom ze de Masai verjagen is mij tot nu toe een raadsel.

Of krijgen we weer een nieuwe Rwanda?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_71980418
Zelfs als ze geen cent zouden binnenhalen, de Masai leefde daar al toen de voorouders van de huidige regering twintig generaties geleden nog in hun poep lagen te graaien.
pi_71980471
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:50 schreef zwaaibaai het volgende:
Beetje dom van de regering van Tanzania is het wel. De Masai lokt veel toeristen en brengt daardoor veel geld in het laatje. Natuurgebieden brengen ook veel geld op, maar waarom ze de Masai verjagen is mij tot nu toe een raadsel.

Of krijgen we weer een nieuwe Rwanda?
Hier moest ik dus ook even aan denken
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:15:23 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_71980932
Triest te horen, mijn zus heeft vroeger een tijd in dit gebied gewoond.

Belachelijk om dit te doen deze mensen horen toch óók bij de natuur ?

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 18-08-2009 17:43:39 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_71981002
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:15 schreef deedeetee het volgende:
Belachelijk om dit te doen deze mensen horen toch óók bij de natuur ?
Dat is in deze wellicht de oorzaak van al het gezeik... cultuur enzo..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71981705
heeft waarschijnlijk niks met natuur te maken maar met de boeren (die ongetwijfeld vele malen meer schade aan de natuur zullen aanbregen)
pi_71981779
lekker hun eigen nest vervuilen, alsof enige toerist wil zien hoe hun boeren hongerlijden?

wij komen voor de natuurgebieden, die zijn ontstaan door het geloof van de maasaai, nu toeristengeld bij de boeren terecht komt, noemen zij zichzelf "regering" en verjagen ze de maasaai, laat ze dan maar lekker sterven in hun eigen droogte als de toeristen niet meer komen en je geen geld meer hebt voor waterputten of eten.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:06:59 #11
8781 crew  Frutsel
pi_71982516
Ah..Tanzania...die misten we nog in het rijtje.. Ethiopie... Eritrea... Somalie... Zimbabwe... Sudan... Ruanda.. Tsjaad... Nigeria....en volgens mij mis ik er nog een paar

Zal me benieuwen of dit idd op lange termijn een aanslag wordt op het toerisme daar
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:08:38 #12
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71982566
Ja die huizen van riet en gedroogde stront fikken wel goed idd
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:45:42 #13
78780 deedeetee
pi_71985068
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:08 schreef Ps2K het volgende:
Ja die huizen van riet en gedroogde stront fikken wel goed idd
En stinken dat die hutten doen

Mijn zus zat 'ns in de bus naast een Masai en dat was ook goed te ruiken vertelde ze
pi_71985600
Ach ja Afrika ..zo nu en dan sijpelt er wat nieuws door
Zonder vee is het niets daar voor die mensen ..zal wel weer tot nieuwe gevechten leiden etc etc.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71985648
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Frutsel het volgende:
Ah..Tanzania...die misten we nog in het rijtje.. Ethiopie... Eritrea... Somalie... Zimbabwe... Sudan... Ruanda.. Tsjaad... Nigeria....en volgens mij mis ik er nog een paar

Zal me benieuwen of dit idd op lange termijn een aanslag wordt op het toerisme daar
Vergeet Congo niet en de Centraal-Afrikaanse Republiek etc etc.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71985903
Het zat er aan te komen, corrupt regime en uiteindelijk wordt het hele land weer eens naar de afgrond geholpen. Het westen krijgt uiteindelijk de schuld, het ligt aan het klimaat en de bevolking trekt aan het korste eind. Albayrak kan alvast de deur openzetten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_71987383
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En stinken dat die hutten doen

Mijn zus zat 'ns in de bus naast een Masai en dat was ook goed te ruiken vertelde ze
waarschijnlijk dacht de maaisaai het zelfde over je zus
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:14:23 #18
78780 deedeetee
pi_71989230
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:20 schreef alsem het volgende:

[..]

waarschijnlijk dacht de maaisaai het zelfde over je zus
Welnee die mensen hebben zo zo gauw last van een vreemd luchtje.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:26:43 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_71989628
Vreselijk nieuws

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_71990471
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:26 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk nieuws

is geen nieuws, dit is al aan de gang sinds de dekolonisatie van Oost Afrika.
Je hebt daar meer dan 40 stammen, allemaal met hun eigen cultuur en taal, de maasaai is daar een van.
Bijna al die stammen leefden door te jagen, dus toen de stammen groter werden na de komst van de blanken raakte het voedsel op en trokken de mensen naar de sloppenwijken van grote steden; ze hebben geen toekomst op het platteland en ook niet in de stad, daar zijn er nu miljoenen van. Zij leven van zeer weinig middelen en in een omstandigheid die wij als ondraagbaar zien.

Een aantal daarvan hebben wel een baan, dit zien wij als de beschaafde afrikaan.

De maasaai deed het anders, zij hadden respect voor de natuur, ze zijn veehoeders, dus hoeven ook geen wild te doden. Zeer zelden maakt een maasaai een wild dier dood, het hoort bijvoorbeeld bij het proces van volwassen worden, hierbij vallen ongeveer net zoveel doden aan de kant van de dieren als aan de kant van de mensen omdat ze een leeuw moeten vangen met een speer.

Na de komst van de blanken en het vertrek ervan was er een zogenaamde economie door ons achtergelaten, dit geeft de macht aan de mensen die geld hebben.

De territoria van bijna alle stammen op de maasaai na zijn compleet uitgestorven vanwege de jacht, die van de maaisaai, die het grootste territorium heeft zit vol leven en natuur.
De toeristen (anders gezegd: het geld wat er binnenkomt), komen veelal voor de natuur, en dat bevindt zich in de parken van de maasaai.

Wat er in het bericht verteld wordt is dat andere stammen de maaisaai nu aan het verdelgen zijn om het gebied voor toeristen te exploiteren, zoals rijke arabieren die met hun helikopter komen en zomaar wat wild afschieten en de karkassen zonder hoofd achterlaten.

dus, wil je de olifant, neushoorn, leeuw, luipaard of buffel nog eens in het wild zien voordat ze uitgestorven zijn, dan moet je snel wezen. Vanaf nu worden ze gefokt in dierentuinen om in de "natuurparken" losgelaten te worden om vervolgens afgeschoten te worden door arabische toeristen, want ja, die betalen nou eenmaal wat meer en wonen dichterbij.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:02:49 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_71990850
Jeetje alsem wat een post

Hoe kom je aan die kennis ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72003122
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:52 schreef alsem het volgende:

[..]

is geen nieuws, dit is al aan de gang sinds de dekolonisatie van Oost Afrika.
Je hebt daar meer dan 40 stammen, allemaal met hun eigen cultuur en taal, de maasaai is daar een van.
Bijna al die stammen leefden door te jagen, dus toen de stammen groter werden na de komst van de blanken raakte het voedsel op en trokken de mensen naar de sloppenwijken van grote steden; ze hebben geen toekomst op het platteland en ook niet in de stad, daar zijn er nu miljoenen van. Zij leven van zeer weinig middelen en in een omstandigheid die wij als ondraagbaar zien.

Een aantal daarvan hebben wel een baan, dit zien wij als de beschaafde afrikaan.

De maasaai deed het anders, zij hadden respect voor de natuur, ze zijn veehoeders, dus hoeven ook geen wild te doden. Zeer zelden maakt een maasaai een wild dier dood, het hoort bijvoorbeeld bij het proces van volwassen worden, hierbij vallen ongeveer net zoveel doden aan de kant van de dieren als aan de kant van de mensen omdat ze een leeuw moeten vangen met een speer.

Na de komst van de blanken en het vertrek ervan was er een zogenaamde economie door ons achtergelaten, dit geeft de macht aan de mensen die geld hebben.

De territoria van bijna alle stammen op de maasaai na zijn compleet uitgestorven vanwege de jacht, die van de maaisaai, die het grootste territorium heeft zit vol leven en natuur.
De toeristen (anders gezegd: het geld wat er binnenkomt), komen veelal voor de natuur, en dat bevindt zich in de parken van de maasaai.

Wat er in het bericht verteld wordt is dat andere stammen de maaisaai nu aan het verdelgen zijn om het gebied voor toeristen te exploiteren, zoals rijke arabieren die met hun helikopter komen en zomaar wat wild afschieten en de karkassen zonder hoofd achterlaten.

dus, wil je de olifant, neushoorn, leeuw, luipaard of buffel nog eens in het wild zien voordat ze uitgestorven zijn, dan moet je snel wezen. Vanaf nu worden ze gefokt in dierentuinen om in de "natuurparken" losgelaten te worden om vervolgens afgeschoten te worden door arabische toeristen, want ja, die betalen nou eenmaal wat meer en wonen dichterbij.
En het in- en intrieste is dat dit niet alleen geldt voor Tanzania, maar ook voor bijvoorbeeld Kenia. Daar gebeurt hetzelfde met de natuurgebieden, alleen hebben ze volgens mij geen Masai stammen ( toch? ).

Heel Afrika lijkt wel verrot wat dat betreft: Mozambique ( how the hell do you write that! ) heeft zo'n corrupte regering dat alleen het parlement te eten heeft, de zee bij Somalie is al jaren leeg geroofd door grote westerse vissersvloten zodat de vissers daar op piraterij overgegaan zijn, Rwanda likt zijn wonden en wacht op de volgende ethnische zuivering ( powered bij Ethiopie ) en Ethiopie heeft het nog nooit geleerd geloof ik.

Zolang er geen olie is in Afrika, zullen de rijke landen er niks aan doen. Behalve wilde dieren afschieten en diamanten kopen voor een prikkie.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_72006178
@zwaaibaai.

Er is wel degelijk olie in afrika en veel ook net zoals vele andere grondstoffen.
Het is gewoon dat het mensen niets meer interesseert, die hele ellende is al 60 jaar bezig en er lijkt niets te veranderen ondanks hulp en oorlog
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')