Ja, inderdaad, geen werk is geen geld uiteraard, maar mag het ook zomaar.. Ik zal mn contract ff naslaan op die ingeroosterde uren..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:26 schreef nuget het volgende:
niet werken = niet betaald krijgen
verder weinig of geen consequenties
Wat dacht je dat ze konden doen dan? Je dwingen om te komen werken op straffe van 10 jaar cel of een boeten van 10.000 euro?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:34 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, geen werk is geen geld uiteraard, maar mag het ook zomaar.. Ik zal mn contract ff naslaan op die ingeroosterde uren..
Hmja, das ook weer zo.. Je vraagt je bijna af waarom ik een contract heb als 't toch allemaal niet uitmaakt..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:40 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat dacht je dat ze konden doen dan? Je dwingen om te komen werken op straffe van 10 jaar cel of een boeten van 10.000 euro?
ik vraag mij sowieso af in hoeverre een student recht heeft op WW. ik neem aan nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:40 schreef JodyBernal het volgende:
En je recht op WW vervalt waarschijnlijk ook.
Ah, okay, dan ben ik maar de persoon waarop gevloekt gaat worden, ze hebben het zelf in de hand gewerkt...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:50 schreef NJ het volgende:
Ik heb het op mijn werk ook wel eens. Dat mensen ontslag nemen, nog één keer op komen dagen en er dan voor zichzelf achter komen dat ze helemaal geen zin meer hebben. Zelfs met een contract van een x-aantal uren kan je ze dan niets maken. En zelfs als ik ze wat kon maken, je wil ze er niet eens bij hebben. Dus meestal is het gewoon wat vloeken op die persoon en verder gaan met de dag.
Met een 0-uren contract is jouw werkgever ook niet verplicht om jou in te roosteren, dus dat werkt (gelukkig) 2 kanten op. Je kan dus inderdaad vandaag gewoon zeggen dat dit je laatste dag is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:46 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
Hmja, das ook weer zo.. Je vraagt je bijna af waarom ik een contract heb als 't toch allemaal niet uitmaakt..
In de CAO vind ik niks over nuluurders en contractopzegging, wel dit:
Oproepkrachten (artikel 2 lid j) met een nulurencontract zijn niet verplicht om aan de oproep van de werkgever gehoor te geven.
Dat klinkt wel heel makkelijk..
Maarja, ik ga er maar gewoon voor om vandaag voor de laatste keer mn gezicht te laten zien.
Bij mijn in diensttreding heb ik aangegeven wat ik wil werken en zij zijn daarmee akkoord gegaan, de uren die ik de komende tijd sta ingepland zijn voor een groot deel niet conform die overeenkomst (deel van het feit waarom ik daar weg wil, ze luisteren gewoon niet.. ). En echt overleg is er nooit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:08 schreef GForceT1 het volgende:
Zijn de al ingeroosterde uren niet in overleg gegaan, waardoor TS aan heeft gegeven hiermee akkoord te gaan?
Volgens mij wel. Je hebt er immers ook premie voor betaald. Of het slim is om het aan te vragen is weer een tweede. Misschien korten ze je stufi dan wel ofzo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik vraag mij sowieso af in hoeverre een student recht heeft op WW. ik neem aan niet
Ja, bekend probleem. Vaak wordt er met nul-uren-contracters omgegaan alsof die niks te willen hebben. Het omgekeerde is echter waar: als je zo'n nul-urenmannetje te hard pusht, dan loopt hij gewoon weg, zonder gevolgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:37 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
Bij mijn in diensttreding heb ik aangegeven wat ik wil werken en zij zijn daarmee akkoord gegaan, de uren die ik de komende tijd sta ingepland zijn voor een groot deel niet conform die overeenkomst (deel van het feit waarom ik daar weg wil, ze luisteren gewoon niet.. ). En echt overleg is er nooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |