abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71973532
Beste Fokkers,

Ik ben student en heb een verdien wat bij. Ik heb een contract voor bepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.
Nu heeft zich een paar dagen terug een situatie voorgedaan waardoor er vanuit mijn kant een onwerkbare situatie ontstaan is, waardoor ik zeker weet ontslag te nemen. Ik ben bezig met de ontslagbrief en zal vanmiddag een gesprek met de baas hebben.
Voor de komende weken sta ik al wel ingepland maar ik zie het totaal niet meer zitten om daarheen te gaan. In hoeverre sta ik in mijn recht als ik zeg dat ik de komende maand opzegtermijn mijn contracturen (nul) werk en ze me dus effectief niet meer terugzien? Ja ik weet dat dit lullig is voor collega's en niet heel netjes, maar zijn behandelen mij ook niet zoals het hoort...

Ik ga graag zo zeker mogelijk t gesprek in en met zoveel mogelijk info en wat ik vind online is voor mij niet echt duidelijk...

Groet, Market_Garden
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:26:12 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71973587
Wat zegt je contract over ingeroosterde uren?
censuur :O
pi_71973595
niet werken = niet betaald krijgen

verder weinig of geen consequenties
No Guts, No Glory
pi_71973744
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:26 schreef nuget het volgende:
niet werken = niet betaald krijgen

verder weinig of geen consequenties
Ja, inderdaad, geen werk is geen geld uiteraard, maar mag het ook zomaar.. Ik zal mn contract ff naslaan op die ingeroosterde uren..

Edit: In 't contract staat zo niks over ingeplande uren, In de CAO is t ook niet zomaar te vinden, even verder zoeken..
dit voor het oude wrak.
pi_71973875
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:34 schreef Market_Garden het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, geen werk is geen geld uiteraard, maar mag het ook zomaar.. Ik zal mn contract ff naslaan op die ingeroosterde uren..
Wat dacht je dat ze konden doen dan? Je dwingen om te komen werken op straffe van 10 jaar cel of een boeten van 10.000 euro?

Afijn, ik weet niet wat er precies gebeurd is waardoor je er niet meer wil werken. Maar als je verneukt bent door je werkgever, zou ik hem/haar lekker in z'n sop gaar laten koken en gewoon niet meer op het werk verschijnen. Wel loop je dan het risico dat je je laatste salaris niet meer krijgt uitbetaald, dat doen ze dan om je te pesten. En je recht op WW vervalt waarschijnlijk ook.

Als er iets anders is gebeurd, ongewenste intimiteiten door een collega oid, zou ik toch eerst maar eens gewoon met de baas gaan praten.
pi_71974028
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:40 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Wat dacht je dat ze konden doen dan? Je dwingen om te komen werken op straffe van 10 jaar cel of een boeten van 10.000 euro?

Hmja, das ook weer zo.. Je vraagt je bijna af waarom ik een contract heb als 't toch allemaal niet uitmaakt..
In de CAO vind ik niks over nuluurders en contractopzegging, wel dit:

Oproepkrachten (artikel 2 lid j) met een nulurencontract zijn niet verplicht om aan de oproep van de werkgever gehoor te geven.
Dat klinkt wel heel makkelijk..

Maarja, ik ga er maar gewoon voor om vandaag voor de laatste keer mn gezicht te laten zien.
dit voor het oude wrak.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:50:38 #7
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_71974101
Ik heb het op mijn werk ook wel eens. Dat mensen ontslag nemen, nog één keer op komen dagen en er dan voor zichzelf achter komen dat ze helemaal geen zin meer hebben. Zelfs met een contract van een x-aantal uren kan je ze dan niets maken. En zelfs als ik ze wat kon maken, je wil ze er niet eens bij hebben. Dus meestal is het gewoon wat vloeken op die persoon en verder gaan met de dag.

Het enige is wel dat je het dan ook niet op moet schrijven als werkervaring, want als ze je bellen doen ze waarschijnlijk hetzelfde wat er dan bij ons gebeurd, namelijk vertellen dat je niet op bent komen dagen in combinatie met je andere negatieve punten. Want het laat toch een andere nasmaak achter dan als je gewoon ontslag neemt.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_71974138
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:40 schreef JodyBernal het volgende:
En je recht op WW vervalt waarschijnlijk ook.
ik vraag mij sowieso af in hoeverre een student recht heeft op WW. ik neem aan niet
pi_71974328
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:50 schreef NJ het volgende:
Ik heb het op mijn werk ook wel eens. Dat mensen ontslag nemen, nog één keer op komen dagen en er dan voor zichzelf achter komen dat ze helemaal geen zin meer hebben. Zelfs met een contract van een x-aantal uren kan je ze dan niets maken. En zelfs als ik ze wat kon maken, je wil ze er niet eens bij hebben. Dus meestal is het gewoon wat vloeken op die persoon en verder gaan met de dag.

Ah, okay, dan ben ik maar de persoon waarop gevloekt gaat worden, ze hebben het zelf in de hand gewerkt...

Dankuwel

En inderdaad, een twintigjarige student met Stufi, ik denk niet dat ik recht heb op WW.
dit voor het oude wrak.
pi_71974390
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:46 schreef Market_Garden het volgende:

[..]

Hmja, das ook weer zo.. Je vraagt je bijna af waarom ik een contract heb als 't toch allemaal niet uitmaakt..
In de CAO vind ik niks over nuluurders en contractopzegging, wel dit:

Oproepkrachten (artikel 2 lid j) met een nulurencontract zijn niet verplicht om aan de oproep van de werkgever gehoor te geven.
Dat klinkt wel heel makkelijk..

Maarja, ik ga er maar gewoon voor om vandaag voor de laatste keer mn gezicht te laten zien.
Met een 0-uren contract is jouw werkgever ook niet verplicht om jou in te roosteren, dus dat werkt (gelukkig) 2 kanten op. Je kan dus inderdaad vandaag gewoon zeggen dat dit je laatste dag is.
pi_71974510
Zijn de al ingeroosterde uren niet in overleg gegaan, waardoor TS aan heeft gegeven hiermee akkoord te gaan?
pi_71975205
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:08 schreef GForceT1 het volgende:
Zijn de al ingeroosterde uren niet in overleg gegaan, waardoor TS aan heeft gegeven hiermee akkoord te gaan?
Bij mijn in diensttreding heb ik aangegeven wat ik wil werken en zij zijn daarmee akkoord gegaan, de uren die ik de komende tijd sta ingepland zijn voor een groot deel niet conform die overeenkomst (deel van het feit waarom ik daar weg wil, ze luisteren gewoon niet.. ). En echt overleg is er nooit.
dit voor het oude wrak.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:55:49 #13
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71975699
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik vraag mij sowieso af in hoeverre een student recht heeft op WW. ik neem aan niet
Volgens mij wel. Je hebt er immers ook premie voor betaald. Of het slim is om het aan te vragen is weer een tweede. Misschien korten ze je stufi dan wel ofzo.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:58:24 #14
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71975766
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:37 schreef Market_Garden het volgende:

[..]

Bij mijn in diensttreding heb ik aangegeven wat ik wil werken en zij zijn daarmee akkoord gegaan, de uren die ik de komende tijd sta ingepland zijn voor een groot deel niet conform die overeenkomst (deel van het feit waarom ik daar weg wil, ze luisteren gewoon niet.. ). En echt overleg is er nooit.
Ja, bekend probleem. Vaak wordt er met nul-uren-contracters omgegaan alsof die niks te willen hebben. Het omgekeerde is echter waar: als je zo'n nul-urenmannetje te hard pusht, dan loopt hij gewoon weg, zonder gevolgen.

Dat verandert natuurlijk wel naarmate de werkloosheid oploopt. Dan zullen werknemers op een nul-uren contract zich meer en meer laten uitknijpen, omdat er niks anders is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')