abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71972424
Er werd mij verteld, dat omdat ik uit een AWBZ instelling naar het "gewone leven" ben gegaan buiten de instelling, dat ik recht zou hebben op geldteruggave door AWBZ. Het betreft de laatste 6 maanden in een zorginstelling. Weet iemand hier iets over, of kent u iemand?
Artikelnummer of naam. Bij een naam svp mailen.
Degene die me dit vertelde weet geen nummer waar dit zwart op wit staat in de wet. Wie kan me helpen?
Jacq, of is dit al afgeschafd, zo ja wanneer
CIZ en zorgkantoor weten niets.
Jacq van Dongen
pi_71972825
Ik weet niet in welke Regio je woont maar zou je geen contact kunnen zoeken met een RIBW medewerker? Of een medewerker van een andere instelling?
pi_71972989
Net gebeld, kunnen me niets zeggen omdat ik niet bij hun geregistreerd sta. Ook niet bij CIZ of ZORGKANTOOR.
Kan wel AWBZ bellen maar die geven heus niet toe, anders moeten ze duizenden euro's betalen.
Jacq
Jacq van Dongen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:03:33 #4
13250 Lod
Sapere aude!
pi_71973158
Aangezien de AWBZ via de CIZ en de Zorgkantoren loopt ben je of wel bekend bij die instanties of je hebt geen aanspraak gedaan op de AWBZ.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:00:03 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71974314
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:03 schreef Lod het volgende:
Aangezien de AWBZ via de CIZ en de Zorgkantoren loopt ben je of wel bekend bij die instanties of je hebt geen aanspraak gedaan op de AWBZ.
Lijkt mij ook. Gratis geld is er niet bij in dit land....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:11:00 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_71974569
Volgens mij heb je overigens helemaal geen recht op teruggave van AWBZ. Het is een tegemoetkoming in de kosten zodat iedereen in Nederland zorg kan ontvangen en niet gehinderd wordt door financiële barrières. Ontvang je geen zorg meer dan stopt ook de AWBZ.
Je kunt wel een Persoons Gebonden Budget aanvragen. Dan wordt het geld wat normaal direct aan de zorgverleners wordt betaald op je eigen rekening gestort en heb je zelf de keuze hoe je het geld verdeeld voor je zorg.
GNU Terry Pratchett
pi_71975022
0800 8051

is volgens mij het nummer dat je het beste kan bellen.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71989579
hangt er vanaf of je bv een Wajong uitkering hebt en in die tussentijd bent gekort op je uitkering. Als die 'eigen bijdrage' die ingehouden wordt van je uitkering niet gestopt is, dan heb je volgens mij wel recht op teruggave. je moet dan bij de uitkerende instantie of het CIZ zijn.
pi_71991327
AWBZ gelden kun je nooit terug krijgen. AWBZ gaat om uitkering in natura. Dus de betaling van je verblijf, eten en behandeling in een instelling.

Maar wellicht bedoelen ze wat Babbelzz zegt: dat je uitkering onterecht is gekort en dat je dat geld achteraf kunt terugkrijgen.

Succes met het invulling geven aan het leven buiten de instelling!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')