Daarbij kunnen die dingen ook van plastic zijn, dus heb je niks meer aan je metaalscanners.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:45 schreef Lkw het volgende:
Dan moet je dus overal waar je rijdt, over de hele breedte van de weg, de bodem afspeuren naar een stuk metaal. Is niet echt haalbaar denk ik.
Dat ook nog eens ja, had ik me niet eens gerealiseerd. Het is dus inderdaad niet te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij kunnen die dingen ook van plastic zijn, dus heb je niks meer aan je metaalscanners.
Gaarnequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:41 schreef Netsplitter het volgende:
Kunnen ze de kutusers van Fok! er niet voor of naast laten lopen??
Je zal toch altijd iets van een metale component nodig hebben al is het maar voor de ontsteking?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij kunnen die dingen ook van plastic zijn, dus heb je niks meer aan je metaalscanners.
Er zijn ook voertuigen uitgerust met sensoren en signaalblokkering voor het geval de ontsteking via een mobiele telefoon gaat. Maar dan nog, de Taliban blijkt zeer inventief het zal dus altijd een kat-en-muis spel blijven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:38 schreef Winner_Taco het volgende:
De meeste doden in Afghanistan vallen door dat voertuigen op bermbommen rijden.
Is het niet mogelijk om voertuigen uit te rusten met een detectie-systeem waardoor er minder doden vallen?
Of anders vooraan de stoet 1 voertuig inrichten speciaal op de detectie en het onschadelijk maken? Of is de technologie nog niet zo ver?
Ja, maar wat heeft het voor zin. Die Taliban zitten een stukje verder in de bosjes te wachten tot ze de bom tot ontploffing kunnen brengen. Die wachten gewoon tot dat hi-tec onbemande ding voorbij is en drukken op de knop als de eerste manschappen boven de bom rijden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je zal toch altijd iets van een metale component nodig hebben al is het maar voor de ontsteking?
En een onbemand op afstand bestuurbaar voertuig vooruit laten rijden. Of zo'n hippe robot .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet je dus 3 van die dingen naast elkaar laten rijden anders heb je er nog niks aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:20 schreef SicSicSics het volgende:
Gewoon weer een paar van deze dingen uit het museum halen en oppoetsen!
[ afbeelding ]
Dan doe je dat toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moet je dus 3 van die dingen naast elkaar laten rijden anders heb je er nog niks aan.
Volgens de genist die ik ken, gebruiken ze die apparatuur niet omdat Talbina de bommen laten reageren op de frequenties van die dingen. Immers, vrijwel dagelijks wordt zo'n bom onschadelijk gemaakt, toch raar dat de taliban nooit dat die opruimers opblazen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:15 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, maar wat heeft het voor zin. Die Taliban zitten een stukje verder in de bosjes te wachten tot ze de bom tot ontploffing kunnen brengen. Die wachten gewoon tot dat hi-tec onbemande ding voorbij is en drukken op de knop als de eerste manschappen boven de bom rijden.
ghehehehe, en dan compleet de lucht ingeblazen worden omdat je ipv een simpele anti-tank mijn, een flinke vliegtuigbom vlegelt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:20 schreef SicSicSics het volgende:
Gewoon weer een paar van deze dingen uit het museum halen en oppoetsen!
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk heb je 2 soorten bermbommen. Op afstand bedienbare en exemplaren die reageren op drukveranderingen. De bommen die onschadelijk kunnen worden gemaakt, zijn over het algmeen van het tweede type lijkt me. Of ze moeten het signaal van de Taliban weten en kunnen storen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:31 schreef Prosac het volgende:
[..]
Volgens de genist die ik ken, gebruiken ze die apparatuur niet omdat Talbina de bommen laten reageren op de frequenties van die dingen. Immers, vrijwel dagelijks wordt zo'n bom onschadelijk gemaakt, toch raar dat de taliban nooit dat die opruimers opblazen.
vinden en opruimen bermbommen is mannetjeswerk.
Er is vast een reden dat dat anders wordt gedaan. En is het ook niet zo dat bermbommen vaak worden ontstoken door menselijk handelen, op een grote afstand? Dan kan die robot er leuk langsrijden, maar dan wachten ze wel even tot er wel een bemand voertuig naast staat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je zal toch altijd iets van een metale component nodig hebben al is het maar voor de ontsteking?
En een onbemand op afstand bestuurbaar voertuig vooruit laten rijden. Of zo'n hippe robot .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tenzij het signaal (deels) bedraad is?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je 2 soorten bermbommen. Op afstand bedienbare en exemplaren die reageren op drukveranderingen. De bommen die onschadelijk kunnen worden gemaakt, zijn over het algmeen van het tweede type lijkt me. Of ze moeten het signaal van de Taliban weten en kunnen storen.
Dat lijkt me niet dat ze zo werken nee. Anders zou men niet op deze manier de bommen proberen op te sporen:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:03 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Er is vast een reden dat dat anders wordt gedaan. En is het ook niet zo dat bermbommen vaak worden ontstoken door menselijk handelen, op een grote afstand? Dan kan die robot er leuk langsrijden, maar dan wachten ze wel even tot er wel een bemand voertuig naast staat.
Ze zoeken ook echt in de berm in dit geval...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet dat ze zo werken nee. Anders zou men niet op deze manier de bommen proberen op te sporen:
[ afbeelding ]
Als er daar een bom zou liggen waren die 3 mannen die aan het zoeken zijn anders ook op slag dood.
Bermbomquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:53 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ze zoeken ook echt in de berm in dit geval.... Volgens mij zoeken zij naar 'gewone' landmijnen.
Daar hebben we ook echt de manschappen voorquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:06 schreef J.Stalin het volgende:
Even een stukje uit een boekje dat ik hier heb liggen:
"Na de oorlog vertelde generaal Eisenhower aan Sovjet-maarschalk Zjoekov dat in Normandië veel tijd verloren is gegaan met het zoeken naar mijnen. Zjoekov vertelde dat het Rode Leger een veel eenvoudiger oplossing had. Werden er mijnen vermoed, dan joeg men een groep infanteristen van een strafbataljon over het land"
Dat geen oplossing dan?
Niet echt, in Aghanistan lopen ze ook met metaaldetectoren rond. en bermbommen is een Nederlandse term, het heet gewoon IED en kunnen overal liggen, zelfs dode dieren naast de weg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:53 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ze zoeken ook echt in de berm in dit geval.... Volgens mij zoeken zij naar 'gewone' landmijnen.
Ik ben overtuigd, door meerdere reacties. Had me nog nooit heel erg in het onderwerp verdiept, maar als het begraven wordt in of bij het wegdek is het voor mij gewoon een mijn. Ok, het verwerken in een kadaver gaat dan wel iets verder en is eigenlijk gewoon een boobytrap...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:49 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet echt, in Aghanistan lopen ze ook met metaaldetectoren rond. en bermbommen is een Nederlandse term, het heet gewoon IED en kunnen overal liggen, zelfs dode dieren naast de weg.
en met de meest simpele dingen maken ze daar bommen, kunstmest in een emmer, fietsband, wat batterijen, draad en 2 zaagjes
Gemiddelde robotje gaat niet harder dan 10km/h, lekker als je 300 km af mag leggen. Bovendien ben je met de snelheid een behoorlijke sitting duck.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IED= IMPROVISED explosive device.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:56 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd, door meerdere reacties. Had me nog nooit heel erg in het onderwerp verdiept, maar als het begraven wordt in of bij het wegdek is het voor mij gewoon een mijn. Ok, het verwerken in een kadaver gaat dan wel iets verder en is eigenlijk gewoon een boobytrap...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |