Nee, nee, bij dat nummer is het eens een keer gespeeld door beidenquote:Op zondag 8 november 2009 12:43 schreef Sloggi het volgende:
De baspartij van 'One of these days' is bijvoorbeeld ook door Gilmour gespeeld.
Holy shit details.quote:Op zondag 8 november 2009 12:46 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Nee, nee, bij dat nummer is het eens een keer gespeeld door beidenEerst hoor je Gilmour, even later komt Waters erbij met een wat doffere klinkende bas, omdat de roadie die nieuwe snaren moest halen liever naar zijn meisje ging.
Het zijn wel twee totaal verschillende platen ja. Animals is eigenlijk de overgangsplaat. Al wel de misantropie van Waters, maar nog een zeer grote stempel van Gilmour met fenomenaal gitaarwerk, en toch ook mooi spel van Wright. Het intro van Sheep, die warme ietwat treurige synth met zacht op de achtergrond die dreigende bas, bezorgt me nog steeds kippenvel.quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.
Mee eens, alleen ik vind dat óók gelden voor AMLOR en TDB. Platen die ik nooit meer draai en ook heel weinig gedraaid heb. Dan tien keer liever een plaat als Amused To Death, wat ik echt een heel erg goed album vind.quote:Overigens gaat het mij voornamelijk om de sound van Pulse. Alles klinkt zo aalglad en viezig, in tegenstelling tot het 'rauwe' geluid van de originele platen.
Zeer eens ja. AMLOR en TDB heb ik niet eens. Ik kan er gewoon niks mee.quote:Op zondag 8 november 2009 14:26 schreef Gert het volgende:
Mee eens, alleen ik vind dat óók gelden voor AMLOR en TDB. Platen die ik nooit meer draai en ook heel weinig gedraaid heb. Dan tien keer liever een plaat als Amused To Death, wat ik echt een heel erg goed album vind.
Vrijwel een soloplaat ja, maar de nummers waarin Gilmour wél inbreng heeft, horen wat mij betreft allemaal bij de besten, als je de plaat in tweëen deelt.quote:Op zondag 8 november 2009 16:50 schreef webfreak het volgende:
Daar reken ik overigens óók The Final Cut onder. Prima plaat, maar voor mij stopte Pink Floyd bij The Wall.
Die stond ook niet op het oorspronkelijke album.quote:Op zondag 8 november 2009 20:24 schreef Ereinion het volgende:
Op zich heeft Pink Floyd wel meer van dat soort pop-achtige nummers gemaakt (Young Lust, Learning to Fly), maar het nummer past totaal niet op The Final Cut. Ik vind 'When the Tigers Broke Free' overigens nog minder passen op het album, die staat qua tekst verder behoorlijk ver van de andere nummers af.
Juist niet, het is voor de zoveelste keer Waters' gejammer over de dood van zijn vader, zoals ook in "The post war dream" te horen isquote:Op zondag 8 november 2009 20:24 schreef Ereinion het volgende:
Op zich heeft Pink Floyd wel meer van dat soort pop-achtige nummers gemaakt (Young Lust, Learning to Fly), maar het nummer past totaal niet op The Final Cut. Ik vind 'When the Tigers Broke Free' overigens nog minder passen op het album, die staat qua tekst verder behoorlijk ver van de andere nummers af.
Ja, om mee te frisbeeënquote:Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.
De rest van het album is gelukkig een stukje beter
Het is niet echt een Floyd-nummer en het neigt naar schreeuwerig. Maar ik vind het wel een prettig intermezzo in de verder zo zwaarmoedige plaat.quote:Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je Not now John het beste nummer van The Final Cut kunt vinden. Maar dat het niet bij de rest van het album past, daar zijn we het wel over eens.
Ik kan ook niks met dat nummer. Ik bedoel: aardig rockertje, maar dat is het dan ook. Weinig bijzonders. Wel verfrissend is dat het niet zo pathetisch en theatraal is als de rest van de plaatquote:Op zondag 8 november 2009 21:06 schreef fripper het volgende:
Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:40 schreef Gewas het volgende:
Ik snap die discussies nooit over Roger Waters en David Gilmour. Ik zou echt niet weten wie wat heeft gemaakt.![]()
Gister heb ik een paar Pink Floyd albums geluisterd, The Wall, Wish You Were Here en Animals. Vooral Shine On You Crazy Diamond vind ik prachtig.
Qua individueel nummer is het idd misschien het beste wat ze ooit gemaakt hebben, maar WYWH was wat mij betreft zeker niet het beste album. Dat viel dus nog wél ruimschoots te overtreffen.quote:Op maandag 9 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.
Maar dat is, vind ik persoonlijk, nooit gebeurd.quote:Op maandag 9 november 2009 12:30 schreef scanman1 het volgende:
maar WYWH was wat mij betreft zeker niet het beste album. Dat viel dus nog wél ruimschoots te overtreffen.
Tja, dat zie ik dan anders aangezien ik The Wall het beste album ooit gemaakt vindquote:Op maandag 9 november 2009 16:42 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar dat is, vind ik persoonlijk, nooit gebeurd.
Maar dan wel part 2 hè.quote:Op maandag 9 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
Na dat nummer hadden ze gewoon moeten stoppen, het valt toch niet te overtreffen.
Hier kan ik me geheel bij aansluiten. Maargoed, voor mij is WYWH wel het toppunt van Pink Floyd. Daarna werd het minder, maar ze brachten alsnog zeer goed werk uit wat mij betreft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |