abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:23:52 #176
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_74457825
Ach , Is There Anybody Out There? (The Wall Live 1980-81) is ook pas na 20 jaar uitgebracht .

Er is denk ik genoeg live-materiaal dat wel de moeite waard is , en ook nog van redelijke kwatiteit. Een mooi album met alle bbc-opnames zou toch bijvoorbeeld wel mogelijk moeten zijn ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_74458002
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:23 schreef fripper het volgende:
Ach , Is There Anybody Out There? (The Wall Live 1980-81) is ook pas na 20 jaar uitgebracht .

Er is denk ik genoeg live-materiaal dat wel de moeite waard is , en ook nog van redelijke kwatiteit. Een mooi album met alle bbc-opnames zou toch bijvoorbeeld wel mogelijk moeten zijn ?
Denk je? Ze kunnen eventueel nog de Animals tour op cd uitbrengen, maar de recencies van die tour waren niet al te best, ook niet van de leden zelf..Teveel show, te weinig inhoud. Dan luister ik liever naar Ummagumma en Live at Pompeii.
pi_74464807
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:15 schreef Jordiaantje het volgende:
hoewel, the DSOT tour uit 1988 is pas uitgebracht op dvd. Ik heb hem nog niet gekeken maar het werd wel tijd dat die er kwam. Nu kan ik het vliegende varken bij One of these Days ook op LSD zien
DSOT is helemaal niet officieel uitgebracht op dvd..... is al heeeel lang als bootleg dvd te downloaden.
pi_74468136
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

DSOT is helemaal niet officieel uitgebracht op dvd..... is al heeeel lang als bootleg dvd te downloaden.
Hij is dit jaar oficieel uitgebracht onder de naam "Shine on" als dvd en dubbel cd.
pi_74471946
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:32 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Hij is dit jaar oficieel uitgebracht onder de naam "Shine on" als dvd en dubbel cd.
Ik kan het nergens vinden... het klopt niet wat je zegt. Heb jij die boxset?
  zaterdag 7 november 2009 @ 00:07:52 #181
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74473272
Shine On Live is geen officiele uitgave van EMI en Pink Floyd.

Gelukkig maar, want het blijft een bizar slechte tour.
  zaterdag 7 november 2009 @ 01:29:51 #182
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74474674
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:29 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Denk je? Ze kunnen eventueel nog de Animals tour op cd uitbrengen, maar de recencies van die tour waren niet al te best, ook niet van de leden zelf..Teveel show, te weinig inhoud. Dan luister ik liever naar Ummagumma en Live at Pompeii.
Heb een paar bootlegs ontdekt van de "In the flesh"-tour (en dus niet de "Animals"-tour, zoals die hier genoemd wordt ) en het bevestigde bij mij wat ik al wist van "Amused to Death": Waters kan totaal niet zingen!
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74475382
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:07 schreef Hankster het volgende:
Shine On Live is geen officiele uitgave van EMI en Pink Floyd.

Gelukkig maar, want het blijft een bizar slechte tour.
Vanavond een paar stukjes bekeken op Youtube. Mee eens, muzikaal idd zeer matig, het zijn de special effects die deze show (net als bij Pulse) het een spektakel maken van licht, vuurwerk, vliegtuigen, vliegende bedden en varkens die de muziek moeten begeleiden ipv andersom. Behalve de gitaarsolo van Comfortably Numb is deze tour het vooral waard om bekeken te worden vanwege de zwaar uit zijn verband gerukte special effects. En zelfs die zijn verouderd bij wat sommige bands van tegenwoordig al niet doen op het podium, met minder middelen zelfs.
  zaterdag 7 november 2009 @ 02:57:59 #184
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74475589
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:25 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Vanavond een paar stukjes bekeken op Youtube. Mee eens, muzikaal idd zeer matig, het zijn de special effects die deze show (net als bij Pulse) het een spektakel maken van licht, vuurwerk, vliegtuigen, vliegende bedden en varkens die de muziek moeten begeleiden ipv andersom.
Dankzij de "In the flesh"-tour is dat hetgene wat er van Pink Floyd wordt verwacht. Zei Roger Waters in de docu "Which one's Pink?" zelf ook niet dat als ze alleen maar hun muziek zouden spelen zonder heel dat spektakel er om heen, dat dat saai zou zijn?
pi_74476036
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:04 schreef webfreak het volgende:
Live vind ik Pink Floyd onovertroffen.
Maar Pulse vind ik dan weer helemaal niks. NIks klinkt zoals het moet klinken, veel te veel jaren '80 geluid terwijl Floyd voor mij toch vooral een 60's/70's band is. Het moet gewoon rauw klinken
Ik ben dan denk ik van net iets later. Voor mij is Pink Floyd Dark side of the moon, The Wall (en dan vooral ook de film vanAlan Parker) en the final Cut
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74476476
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 04:02 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik ben dan denk ik van net iets later. Voor mij is Pink Floyd Dark side of the moon, The Wall (en dan vooral ook de film vanAlan Parker) en the final Cut
Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.

Overigens gaat het mij voornamelijk om de sound van Pulse. Alles klinkt zo aalglad en viezig, in tegenstelling tot het 'rauwe' geluid van de originele platen.
pi_74477610
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:29 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Heb een paar bootlegs ontdekt van de "In the flesh"-tour (en dus niet de "Animals"-tour, zoals die hier genoemd wordt ) en het bevestigde bij mij wat ik al wist van "Amused to Death": Waters kan totaal niet zingen!
Waters kon best goed zingen, hij zingt bijna alles op The Wall en The Final Cut, en doet dat zeer goed. Hij heeft niet zo'n warme stem als Gilmour, maar slecht was zijn stem toen niet. Het is eigenlijk pas na The Final Cut dat zijn stem echt heel snel achteruit gegaan is, het dieptepunt was natuurlijk op Live Aid:

pi_74477885
DIKKE TVP,
Ik heb Roger zelf 2 keer mogen aanschouwen Ge-wel-dig !
JA!
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:14:17 #189
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74478734
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:55 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Waters kon best goed zingen, hij zingt bijna alles op The Wall en The Final Cut, en doet dat zeer goed. Hij heeft niet zo'n warme stem als Gilmour, maar slecht was zijn stem toen niet. Het is eigenlijk pas na The Final Cut dat zijn stem echt heel snel achteruit gegaan is, het dieptepunt was natuurlijk op Live Aid:

Ja hè hè, in de studio valt er veel te bewerken. Niet voor niets was het dat hij zijn zangpartijen voor "Shine on" alleen maar regeltje voor regeltje inzong ipv de hele tekst in een keer. (en dan heb ik het nog niet eens over "Have a cigar")
En op "Finaal kut" doet hij toch ook niks anders dan ofwel schreeuwen of fluisteren. Iets er tussen in kan hij niet.
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:48:24 #190
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74479310
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak (en een beetje vooringenomenheid misschien), ik vind Waters het helemaal niet slecht doen op The Wall, Final Cut ken ik niet (geen probleem begrijp ik). Vooral in Comfortably Numb vind ik Waters er wél goed uitkomen, toen Gilmour dit nummer zong ná Waters (live dus) vond ik het nummer totaal zijn kracht missen. Op Live 8 vond ik dat Comfortably Numb weer klonk zoals het moet klinken en dan mag het best minder goed zijn, het was - voor mij althans - een speciaal optreden.

Op Amused to Death vind ik Waters ook niet lekker klinken, al vind ik het nummer zelf wel erg lekker beginnen (totdat hij gaat zingen dus).
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74483856
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Ja hè hè, in de studio valt er veel te bewerken. Niet voor niets was het dat hij zijn zangpartijen voor "Shine on" alleen maar regeltje voor regeltje inzong ipv de hele tekst in een keer. (en dan heb ik het nog niet eens over "Have a cigar")
En op "Finaal kut" doet hij toch ook niks anders dan ofwel schreeuwen of fluisteren. Iets er tussen in kan hij niet.
Have a cigar werd niet door Waters gezongen hè.
pi_74485129
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Have a cigar werd niet door Waters gezongen hè.
Roy Harper idd.
pi_74486162
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd was Gaat helemaal nergens over dit
pi_74486321
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:24 schreef Siniti het volgende:
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd was Gaat helemaal nergens over dit
Pink floyd is pink floyd. oke iedereen heeft ze voor keur maar de muziek blijft het zelfde !
JA!
pi_74488276
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:24 schreef Siniti het volgende:
Inderdaad, bullshit.
Het is ook nergens op gebaseerd. Ik bedoel: de rolverdeling in Pink Floyd is klaar als een klontje. Je kunt David en Roger helemaal niet met elkaar vergelijken, omdat ze zich nauwelijks op elkaars vakgebied begeven.

En daar komt bij dat Pink Floyd niet David OF Roger is. Het is de combinatie. Ze hebben samen dingen geschreven, en elkaar geïnspireerd. Zonder één van beiden was er niet de Pink Floyd geweest zoals we die nu kennen. It's as simple as that.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het belang van Richard Wright, want dat wordt ook onderschat.
pi_74493317
Pink Floyd in de periode van Syd Barrett of Roger Waters of Gilmour als leider zijn drie totaal verschillende stromingen. Maar het beste tijdperk van de band is toch de jaren van Waters, Gilmour, Wright en Mason (A Saucerful of Secrets t/m Animals) waarin naar mijn mening de muzikale samenwerking het beste was, vooral tussen Gilmour en Waters. Op deze tussenliggende platen (behalve Atom Heart Mother) zijn Gilmour én Waters samen op hun best. Pink Floyd onder leiding van David Gilmour is niet slecht, maar het is Pink Floyd gewoon niet meer. Gilmour bracht 2 opzich redelijke platen uit maar het zijn inweze soloplaten zoals The Wall en The Final Cut feitelijk solowerken van Waters waren. Bovendien speelt Gilmour de gitaarpartijen van oude succesnummers in een compleet andere stijl.

Nee, Pink Floyd is de samenstelling Gilmour/Waters/Wright en Mason met als hoogtepunten Ummagumma (waarop nog een aantal nummers van Syd Barrett worden gespeeld) Live at Pompeii en Dark Side of the Moon.
  zaterdag 7 november 2009 @ 22:37:12 #197
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74494418
*zucht*, wie begint er nu te zeuren over David versus Roger? Ik stel dat Waters gewoon niet kan zingen. (OK, mijn mening over Waters en Gilmour mag ondertussen wel algemeend bekend verondersteld geacht worden). En luisterend naar de bootlegs van de "In the flesh"-tour snap ik best wel dat die opnames niet officieel worden uitgebracht, omdat Waters het compleet verziekt met zijn valse gekweel en overbodig gekrijs. Als ze nu "Careful with that axe, Eugene" aan het spelen waren, OK. Maar bij bijvoorbeeld "Pigs (Three different ones)" is het gruwelijk irritant.
En idd Sloggi en Ranja_Ranja, "Have a cigar" werd gezongen door Roy Harper. Rara, waarom zou dat zo gekomen zijn?
  zaterdag 7 november 2009 @ 22:39:54 #198
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74494487
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:48 schreef elcastel het volgende:
Final Cut ken ik niet (geen probleem begrijp ik).
idd, houden zo
quote:
Op Amused to Death vind ik Waters ook niet lekker klinken, al vind ik het nummer zelf wel erg lekker beginnen (totdat hij gaat zingen dus).
.
Ik wil wel toegeven dat "Amused to death" muzikaal gezien Waters' beste solo-plaat is, maar qua zang is het de beroerdste.
pi_74496387
quote:
En idd Sloggi en Ranja_Ranja, "Have a cigar" werd gezongen door Roy Harper. Rara, waarom zou dat zo gekomen zijn?
Volgens Nick Mason vonden zowel Gilmour als Waters dat het nummer niet bij hun stem paste. Overigens vind ik Waters het nummer live niet slecht zingen (ik baseer dit oordeel alleen op de opname van Animal Instincts Rev B).
pi_74498954
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.
DSOTM vind ik geweldig en WYWH vind ik ook erg goed. Animals heb ik nooit goed gevonden eigenlijk. Mijn favoriete Floyd platen zijn DSOTM, WYWH, The Wall en The final Cut. En daarna de Waters albums Hitchhiking en Amused to death. En ik moet zeggen dat ik Gilmour's album About face ook nog wel kon waarderen.

Ik vind overigens dat Roger Waters misschien geen echte top zanger is, maar zijn stem op voorgenoemde platen vind ik helemaal geweldig en maken die albums tot wat ze zijn (wat mij betreft) en dat is een meesterwerk. Als ik een album top 10 aller tijden moet maken staan er 3 of 4 Pink Floyd/Roger Waters albums in.
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')