Denk je? Ze kunnen eventueel nog de Animals tour op cd uitbrengen, maar de recencies van die tour waren niet al te best, ook niet van de leden zelf..Teveel show, te weinig inhoud. Dan luister ik liever naar Ummagumma en Live at Pompeii.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:23 schreef fripper het volgende:
Ach , Is There Anybody Out There? (The Wall Live 1980-81) is ook pas na 20 jaar uitgebracht .
Er is denk ik genoeg live-materiaal dat wel de moeite waard is , en ook nog van redelijke kwatiteit. Een mooi album met alle bbc-opnames zou toch bijvoorbeeld wel mogelijk moeten zijn ?
DSOT is helemaal niet officieel uitgebracht op dvd..... is al heeeel lang als bootleg dvd te downloaden.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:15 schreef Jordiaantje het volgende:
hoewel, the DSOT tour uit 1988 is pas uitgebracht op dvd. Ik heb hem nog niet gekeken maar het werd wel tijd dat die er kwam. Nu kan ik het vliegende varken bij One of these Days ook op LSD zien
Hij is dit jaar oficieel uitgebracht onder de naam "Shine on" als dvd en dubbel cd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
DSOT is helemaal niet officieel uitgebracht op dvd..... is al heeeel lang als bootleg dvd te downloaden.
Ik kan het nergens vinden... het klopt niet wat je zegt. Heb jij die boxset?quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:32 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Hij is dit jaar oficieel uitgebracht onder de naam "Shine on" als dvd en dubbel cd.
Heb een paar bootlegs ontdekt van de "In the flesh"-tour (en dus niet de "Animals"-tour, zoals die hier genoemd wordtquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:29 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Denk je? Ze kunnen eventueel nog de Animals tour op cd uitbrengen, maar de recencies van die tour waren niet al te best, ook niet van de leden zelf..Teveel show, te weinig inhoud. Dan luister ik liever naar Ummagumma en Live at Pompeii.
Vanavond een paar stukjes bekeken op Youtube. Mee eens, muzikaal idd zeer matig, het zijn de special effects die deze show (net als bij Pulse) het een spektakel maken van licht, vuurwerk, vliegtuigen, vliegende bedden en varkens die de muziek moeten begeleiden ipv andersom. Behalve de gitaarsolo van Comfortably Numb is deze tour het vooral waard om bekeken te worden vanwege de zwaar uit zijn verband gerukte special effects. En zelfs die zijn verouderd bij wat sommige bands van tegenwoordig al niet doen op het podium, met minder middelen zelfs.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:07 schreef Hankster het volgende:
Shine On Live is geen officiele uitgave van EMI en Pink Floyd.
Gelukkig maar, want het blijft een bizar slechte tour.
Dankzij de "In the flesh"-tour is dat hetgene wat er van Pink Floyd wordt verwacht. Zei Roger Waters in de docu "Which one's Pink?" zelf ook niet dat als ze alleen maar hun muziek zouden spelen zonder heel dat spektakel er om heen, dat dat saai zou zijn?quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:25 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Vanavond een paar stukjes bekeken op Youtube. Mee eens, muzikaal idd zeer matig, het zijn de special effects die deze show (net als bij Pulse) het een spektakel maken van licht, vuurwerk, vliegtuigen, vliegende bedden en varkens die de muziek moeten begeleiden ipv andersom.
Ik ben dan denk ik van net iets later. Voor mij is Pink Floyd Dark side of the moon, The Wall (en dan vooral ook de film vanAlan Parker) en the final Cutquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:04 schreef webfreak het volgende:
Live vind ik Pink Floyd onovertroffen.
Maar Pulse vind ik dan weer helemaal niks. NIks klinkt zoals het moet klinken, veel te veel jaren '80 geluid terwijl Floyd voor mij toch vooral een 60's/70's band is. Het moet gewoon rauw klinken
Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.quote:Op zaterdag 7 november 2009 04:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik ben dan denk ik van net iets later. Voor mij is Pink Floyd Dark side of the moon, The Wall (en dan vooral ook de film vanAlan Parker) en the final Cut
Waters kon best goed zingen, hij zingt bijna alles op The Wall en The Final Cut, en doet dat zeer goed. Hij heeft niet zo'n warme stem als Gilmour, maar slecht was zijn stem toen niet. Het is eigenlijk pas na The Final Cut dat zijn stem echt heel snel achteruit gegaan is, het dieptepunt was natuurlijk op Live Aid:quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:29 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Heb een paar bootlegs ontdekt van de "In the flesh"-tour (en dus niet de "Animals"-tour, zoals die hier genoemd wordt) en het bevestigde bij mij wat ik al wist van "Amused to Death": Waters kan totaal niet zingen!
Ja hè hè, in de studio valt er veel te bewerken. Niet voor niets was het dat hij zijn zangpartijen voor "Shine on" alleen maar regeltje voor regeltje inzong ipv de hele tekst in een keer. (en dan heb ik het nog niet eens over "Have a cigar")quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:55 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Waters kon best goed zingen, hij zingt bijna alles op The Wall en The Final Cut, en doet dat zeer goed. Hij heeft niet zo'n warme stem als Gilmour, maar slecht was zijn stem toen niet. Het is eigenlijk pas na The Final Cut dat zijn stem echt heel snel achteruit gegaan is, het dieptepunt was natuurlijk op Live Aid:
Have a cigar werd niet door Waters gezongen hè.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:14 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Ja hè hè, in de studio valt er veel te bewerken. Niet voor niets was het dat hij zijn zangpartijen voor "Shine on" alleen maar regeltje voor regeltje inzong ipv de hele tekst in een keer. (en dan heb ik het nog niet eens over "Have a cigar")
En op "Finaal kut" doet hij toch ook niks anders dan ofwel schreeuwen of fluisteren. Iets er tussen in kan hij niet.
Roy Harper idd.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Have a cigar werd niet door Waters gezongen hè.
Pink floyd is pink floyd. oke iedereen heeft ze voor keur maar de muziek blijft het zelfde !quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:24 schreef Siniti het volgende:
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd wasGaat helemaal nergens over dit
Inderdaad, bullshit.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:24 schreef Siniti het volgende:
Dat eeuwige gezeik wie nou het beste lid van Pink Floyd wasGaat helemaal nergens over dit
idd, houden zoquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:48 schreef elcastel het volgende:
Final Cut ken ik niet (geen probleem begrijp ik).
Ik wil wel toegeven dat "Amused to death" muzikaal gezien Waters' beste solo-plaat is, maar qua zang is het de beroerdste.quote:Op Amused to Death vind ik Waters ook niet lekker klinken, al vind ik het nummer zelf wel erg lekker beginnen (totdat hij gaat zingen dus)..
Volgens Nick Mason vonden zowel Gilmour als Waters dat het nummer niet bij hun stem paste. Overigens vind ik Waters het nummer live niet slecht zingen (ik baseer dit oordeel alleen op de opname van Animal Instincts Rev B).quote:En idd Sloggi en Ranja_Ranja, "Have a cigar" werd gezongen door Roy Harper. Rara, waarom zou dat zo gekomen zijn?
DSOTM vind ik geweldig en WYWH vind ik ook erg goed. Animals heb ik nooit goed gevonden eigenlijk. Mijn favoriete Floyd platen zijn DSOTM, WYWH, The Wall en The final Cut. En daarna de Waters albums Hitchhiking en Amused to death. En ik moet zeggen dat ik Gilmour's album About face ook nog wel kon waarderen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Tussen Dark Side Of The Moon (1973) en The Wall (1979) zit nogal een kloof.
In de twee tussenliggende platen (Wish You Were Here en Animals) is de muzikale stijl drastisch veranderd. Dus om nou te zeggen "ik ben meer van Dark Side en The Wall" begrijp ik niet helemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |