Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:26 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Volgens mij is het probleem ook met de DC dat het geluid een aantal procent te snel loopt... zeker weten doe ik het niet.....
edit:
De laserdisc, VHS en DVD lopen allemaal zn 3-4% te snel![]()
deze heb ik besteld en ben er helemaal gelukkig mee. aanradertje!quote:Op zondag 13 september 2009 22:25 schreef Gordijn het volgende:
Ik heb zelfs nog die ene gevonden:
[ afbeelding ]
op ebay.
De problemen zijn ook met NTSC. En bestond PAL ook al op Laserdisc?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.
NTSC zou dat probleem niet moeten hebben, die hebben 29.97 frames per seconde en gebruiken een ander proces om dat gelijk te trekken. PAL bestaat al sinds we in Europa televisie hebben (behalve in Frankrijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
De problemen zijn ook met NTSC. En bestond PAL ook al op Laserdisc?![]()
Verder heb ik het eigenlijk nooit gemerkt als ik Pompeii luisterde, totdat ik het las
Dat vind ik echt een van de beste PF bootlegsquote:Op donderdag 15 oktober 2009 03:22 schreef Gordijn het volgende:
Smoking Blues II is zo geweldig. Wel, het valt eigenlijk best mee maar het Smoking Blues-nummer vind ik zo mooi.
Doet mij in ieder geval veel!
Wat een vet weetje!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat heeft met PAL speedup te maken, PAL bestaat uit 25 beelden en film uit 24. Om dat goed te krijgen laten ze een film dus 4% sneller afspelen waardoor de muziek dus hoger en sneller afspeelt. Irritant als je de muziek goed kent, zeker bij iets als dit.
Je had het originele concert moeten zienquote:Op zondag 1 november 2009 19:05 schreef Jordiaantje het volgende:
Vandaag de dvd Live at Pompeii gezien (Director's cut) vervelend dat ze er de hele tijd backstage opnames doorheen hebben gedaan maar DAMN wat speelt Gilmour geweldig goed gitaar bij Echoes en A Saucerful of Secretsmorgen koop ik een vertsterker van 6000 watt en een microfoonstandaard en dan oefen ik net zo lang tot ik het kan naspelen op mn Stratocaster
![]()
Alleen zonde dat ie nooit meer Echoes zal spelen zonder Wrightquote:Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Gordijn het volgende:
Gilmour zou beter nog eens een tour doen, verdomme.
Dan moet ik daar zijn.
Liever Waters. Dé man van PF.quote:Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Gordijn het volgende:
Gilmour zou beter nog eens een tour doen, verdomme.
Dan moet ik daar zijn.
Ik heb het minder voor Waters.quote:
"Amused to death" was ook zo'n geweldig album. Ik ben echt in de eerste plaats Waters fan... Alles van PF van ná The final cut is ook veel minder interessant vind ik. Smaken verschillen.quote:Op maandag 2 november 2009 11:52 schreef Gordijn het volgende:
[..]
Ik heb het minder voor Waters.
Ik kan het niet direct zo pinpointen maar hij straalt iets uit dat mij niet bevalt.
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Wat mij betreft vullen ze elkaar perfect aan: Waters schreef het meeste en zorgt voor een sombere sfeer, Gilmour wisselt dat af met zijn hogere stem en zijn fantastische gitaarwerk. Vooral dat gitaarwerk is wat mij betreft onmisbaar voor Pink Floyd, samen met de vaak donkere sfeer.quote:Op maandag 2 november 2009 19:33 schreef scanman1 het volgende:
[..]
. Alles van PF van ná The final cut is ook veel minder interessant vind ik. Smaken verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |