Ik heb ook regelmatig dat ik een groep, artiest of liedje wel kan waarderen zonder er een fuck aan te vinden. Gewoon omdat het goed in elkaar zit of goed is uitgevoerd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:52 schreef servus_universitas het volgende:
Kijk, als het op muziek aankomt heeft een ieder zijn/haar eigen smaak. En het is een wetenswaardigheid van universele allooi dat over smaak niet te twisten valt. Maar, beste bestanddelen der Gaia-hypothese, het moet gezegd dat er wel degelijk een hiërarchie kan worden aangebracht in de wereld van de muzikale werken. Het is de hiërarchie van de kwaliteit.
Niemand is verplicht om muziek van hogere kwaliteit mooier te vinden dan de muziek van lagere kwaliteit. Tot het ideaal van de individuele vrijheid behoort immers ook de afwezigheid van een opgelegde correlatie tussen waardering en kwaliteit. Maar wat het verfijnde oor toch echt niet kan verdragen is wanneer het hoort dat iemand een bepaalde ongekende legendarische muziek gepruts noemt.
De moraal van dit verhaal is: over smaak valt niet te twisten, maar ongeacht of je iets wel of niet mooi vindt moet je wel weten wat kwaliteit is en wat niet.
Dank je, met woordenboek en encyclopedie binnen handbereik heb ik de OP toch nog binnen een uur weten te formuleren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:54 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Zo die is goed, met moeilijke woorden!
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Die Mike Oldfield is een voorbeeld van gepruts begrijp ik?
Ah je hebt het filmpje bekeken hoor ik!quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Die Mike Oldfield is een voorbeeld van gepruts begrijp ik?
Nou, het begin ja. Maar vond het zelf nogal onsamenhangend allemaal.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:58 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Ah je hebt het filmpje bekeken hoor ik!
Zulke muziek moet je ook meerdere keren beluisteren om het patroon te leren kennen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, het begin ja. Maar vond het zelf nogal onsamenhangend allemaal.
Zoals in: ik zou jou meerdere malen moeten beluisteren om jou te leren kennen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:00 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zulke muziek moet je ook meerdere keren beluisteren om het patroon te leren kennen.
Lame instelling, muziek moet knallen/overdonderen, maar misschien ben jij geen emotionele beluisteraar.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:00 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zulke muziek moet je ook meerdere keren beluisteren om het patroon te leren kennen.
Jazz vergeklijken met ditquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hou ook niet van jazz: te veel gefiedel naar mijn smaak.
Nee, nee ik bedoel die moderne jazz. Dat getoeter en gepingel en gejammer en zo.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:05 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Jazz vergeklijken met dit
Jazz is heerlijk, swingt, dit is toch te abstract.
Dit dus en daarmee is alles gezegdquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:33 schreef Sapstengel het volgende:
Mike Oldfield. Wat een held is dat.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:33 schreef Sapstengel het volgende:
Mike Oldfield. Wat een held is dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |