abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71960105
Even voor een kennis van me:

Kennis heeft een apparatuur gekocht, blijkt defect en werkt dus niet goed. Valt binnen de garantie, enkel moet hij hem dan opsturen en is het drie weken kwijt.

Wat is de wettelijke termijn/bepaling waarin de verkoper het toestel moet hebben vervangen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:16:40 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71960157
2 jaar.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71960209
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:16 schreef eleusis het volgende:
2 jaar.
Lees de OP nog eens en doe dan nog een poging
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:17:55 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71960224
Volgens mij is vervanging van een apparaat nooit verplicht. Wel is het netjes van een winkelier om bijvoorbeeld een DOA (Dead On Arrival) te vervangen voor een werkend exemplaar, maar verplicht is het niet.

Ook een beetje afhankelijk om welk apparaat het gaat.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71960278
Sowieso is de winkelier niet verplicht om dat ding te vervangen, wel om te repareren.
pi_71960479
Bij een nieuw product geldt dat je als koper geen ernstige overlast mag hebben door het defect.
Bij een wasmachine zal je eerder overlast hebben dan bij een defecte MP3 speler, waar je in principe even zonder kan.

Maar voor dit soort dingen geldt altijd dat je gelijk hebben niet altijd gelijk krijgen is...
Ook is de definitie van ernstige overlast soms moeilijk te bepalen...
Daarnaast moet de winkelier weer de gelegenheid krijgen om het defect te verhelpen...

Je kan wel je gelijk proberen te halen, maar via een advocaat is dat vervelend en soms kostbaar...

Laat het apparaat repareren, gaat dit goed en snel dan is er niets aan de hand.
Duurt het lang en/of is het product daarna nog defect, trek aan de bel.

Als het defect is "uit de doos" dan kan je natuurlijk altijd proberen om hem gelijk om te ruilen.
Maar soms wil een winkelier dat niet omdat hij dan weer met een geopend product blijft zitten als het retour komt, of heeft hij het zelfde model gewoon niet meer op voorraad.

Dat zal je moeten accepteren, al mag je natuurlijk wel proberen aan te dringen op vervanging.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-08-2009 20:29:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')