Bij een nieuw product geldt dat je als koper geen ernstige overlast mag hebben door het defect.
Bij een wasmachine zal je eerder overlast hebben dan bij een defecte MP3 speler, waar je in principe even zonder kan.
Maar voor dit soort dingen geldt altijd dat je gelijk hebben niet altijd gelijk krijgen is...
Ook is de definitie van ernstige overlast soms moeilijk te bepalen...
Daarnaast moet de winkelier weer de gelegenheid krijgen om het defect te verhelpen...
Je kan wel je gelijk proberen te halen, maar via een advocaat is dat vervelend en soms kostbaar...
Laat het apparaat repareren, gaat dit goed en snel dan is er niets aan de hand.
Duurt het lang en/of is het product daarna nog defect, trek aan de bel.
Als het defect is "uit de doos" dan kan je natuurlijk altijd proberen om hem gelijk om te ruilen.
Maar soms wil een winkelier dat niet omdat hij dan weer met een geopend product blijft zitten als het retour komt, of heeft hij het zelfde model gewoon niet meer op voorraad.
Dat zal je moeten accepteren, al mag je natuurlijk wel proberen aan te dringen op vervanging.
[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-08-2009 20:29:49 ]