abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:48:58 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_71955091
Voor mijn dochter wil ik haar bureau opknappen. Dat wil zeggen: het onderstel verven en het bovenblad voorzien van tafelzeil. Aanvankelijk dacht ik er aan om het eroverheen te spannen en dan aan de onderkant vast te nieten, maar ik ben bang dat het snel los zal scheuren.

Ook heb ik plakplastik overwogen, maar het blad is oud en beschadigd en daardoor oneffen. Bovendien valt het niet mee om zo'n groot oppervlak naadloos te beplakken, vrees ik.

Laatste optie zou dan zijn om het tafelzeil op het (houten) bureaublad te plakken, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken, en met welk soort lijm (bizonkit? alleslijm? houtlijm?)

Alvast bedankt voor eventuele tips
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:51:06 #2
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71955167
Wat ook leuk is: gewoon verven, daarna een doorzichtig stofje met leuk patroontje erop spannen en dat spuiten. Stof eraf, laten drogen en blanke lak erover heen. En als ze het allemaal onderkliedert over een jaar of 2 weer verven. Tafelzeil gaat toch wel kapot enzo.
Resistance is futile
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:32:02 #3
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_71958447
Op zich wel een leuk idee, maar we hebben al leuk tafelzeil gezien (rood-witgeblokt, met als alternatief rood met witte stippen) en daar heeft ze haar zinnen op gezet. We zijn namelijk bezig haar dolfijnenkamer om te toveren tot Hollandkamer (hoe origineel maar ja is haar eigen keus). Heb net mijn drie jaar geleden met liefde gemaakte muurschildering al overgeschilderd )
P.S. Onderkliederen zal ze wel niet meer doen (ze is bijna 12), dus dat scheelt .
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:41:19 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71972731
Ik zou toch gewoon gaan voor nieten maar dan extra wat lijm onder het zeil om het op zijn plek te houden. Daar zou ik dan spuitlijm voor gebruiken, plakt genoeg om het op zijn plek te houden en je kunt het later ook makkelijk weer verwijderen.
Ik denk trouwens dat het op de hoeken het snelst slijt, je zou dus ook nog een strip langs de rand kunnen aanbrengen maar ook alleen op de hoeken een soort van dopje (bijvoorbeeld van IKEA family) zou kunnen. Maar je kunt ook een leuk randje van kantenband (past leuk in het thema) voor kastplanken oid langs de rand aanbrengen, als het dan versleten is kun je gewoon weer een nieuw randje aanbrengen en hoef je niet het hele bureau opnieuw te doen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_71972752
Is het een idee om een dunne plaat bovenop het beschadigde blad te leggen en vast te zetten? Want anders wordt dat niets met tafelzeil, dat scheurt dan te snel. Ik zou het zelf met spray lijm vastzetten.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:58:30 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_71974283
Bedankt voor de tips. Ik kreeg via de PM ook al de tip om het gewoon vast te nieten, maar de combinatie van spuitlijm met nieten vind ik ook een goede. En de hoeken verstevigen is ook niet verkeerd! Als het bureau twee jaar meegaat ben ik al heel blij, daarna krijgt ze een grotere kamer dus is er ook wel plek voor een groter bureau.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:26:17 #7
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72074205
Het is gelukt

Uiteindelijk niet met nietjes (het is vrij hard hout) maar met meubelstofferingsnagels (leuk woord voor galgje )
Voor de stevigheid heb ik het zowel aan de onderkant als aan de zichtbare randen gespijkerd, maar dat ziet er best leuk uit, al zeg ik het zelf
Ook heb ik geen lijm gebruikt, omdat het er wel strak op zat.

pi_72076056
Blije dochter zo te zien en trotse moeder.

Goed gedaan .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')