Tsja, ik weet het niet. Je kunt hem moeilijk gaan dwingen. Veel vang je toch niet voor hem. Een aflopend contract, PSV als club heeft weinig status en Afellay is ook niet de wereldtopper die zovelen in hem zagen. Dus is Afellay meer waard wanneer hij verkocht wordt? Of als hij PSV helpt om de CL te bereiken? Ik denk dat het laatste PSV meer geld op brengt. Gewoon laten spelen dus, en daarna afscheid van hem nemen, en het verlies, tsja. Het is iets van de laatste jaren. Die paar miljoen die we mislopen komen we ook wel overheen.
We moeten wel eerlijk zijn. Ondanks dat Afellay geen wereldtopper is, hoort hij makkelijk tot de besten die we in de afgelopen jaren hier hebben gehad. Hij is een van de spelers om wie het team draait. Dit moet je niet verwarren met dat hij het team moet dragen, want dat kan hij niet. Iig niet in zijn eentje, en zeker niet als aanvoerder. Er komen weliswaar een paar versterkingen, maar zijn die goed genoeg voor de basis? Dat is afwachten. Vooralsnog hebben ze alleen die kerel van Kopenhagen gehaald. Een 27-jarige speler van Kopenhagen. Daar haalde men een paar jaar geleden nog de neus voor op. Nee, laat Afellay dan maar een stukje kwaliteitsinput zijn. Kwalitatief hoogwaardige spelers hebben we immers niet in overvloed. En ze staan ook niet te springen om te komen. Dit terwijl het toch wel de bedoeling is dat we meedoen om het kampioenschap. Ik kan nu al zeggen dat als er geen echte versterkingen komen, dit zeer moeilijk gaat worden.
Ik heb stiekeme hoop dat Philips wat miljoentjes toestopt, maar dat is nergens op gebaseerd. Sterker nog, juist in deze tijd is het niet interessant voor Philips, want ze zien hun investering hooguit terug met een kampioenschap. En niet in de vorm van geleverde strijd op het hoogste niveau (CL).Maar misschien dat ons aller Tiny wat weet te bietsen...