abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 02:36:51 #1
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_71940414
Ik heb het hier over een specifieke vorm van hypochondrie. We kennen allemaal de vorm wel waar je voor elk wissewasje naar de dokter holt. Ik heb het hier over de figuren die nooit naar de dokter gaan omdat ze bang zijn om hypochondrisch over te komen (ook een vorm van hypochondrie imo).

Een goed voorbeeld is mijn vriendin die wakker wordt met een vuurrood oog dat ze niet open krijgt zonder haar handen te gebruiken, omdat het dicht zit geplakt van al het vuil en oogsmeer (kan dat uberhaupt? oog'smeer'? ). Ook traant het 24/7 en zegt ze dat ze een waas ziet en dit al een week. Maar dokter? Ho maar, 'straks denkt tie dat ik voor elk wissewasje naar hem toe ga, ik hou het wel gewoon goed schoon'.

Mijn oom net eender, die op 40-jarige leeftijd zichzelf regelmatig niet kan voortbewegen zonder stok ivm rugpijn, maar fysio? 'dat gaat wel over'

Mijn ex was ook een keer van de trap af gevallen en bonkte met haar rug een stuk of 5-6 treden naar beneden, resulterend in een rug die meer blauw dan vleeskleur was en dagen in bed. Maar naar de dokter gaan (of hem in dat geval langs laten komen)? Nee.

Is dit nou stoer?
Well, I can take you far away, with my mind
pi_71940421
Zieke zinnen zullen zegevieren
pi_71940425
Je las de Wikipedia-pagina verkeerd.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_71940455
Zeker stoer, mijn arm is er eindelijk afgevallen na een aantal maanden rotten. Ik ga daar heul niet naar de dokter voor
pi_71940528
zorg dat je altijd een fles vodka, een strijkijzer en wat vodden in huis hebt. Meer heb je niet nodig.
Behalve een figuurzaag en elastieken in uitzonderlijke gevallen. Maar een verstandig mens mijdt hobbywinkels, dus een figuurzaag is moeilijk om in je bezit te krijgen
Extremistisch gematigd.
  maandag 17 augustus 2009 @ 02:50:50 #6
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_71940529
Dat is geen hypochondrie, dat klinkt zelfs meer als angst voor de dokter.

Ik heb echt hypochondrische trekjes (maar ga er niet voor naar de huisarts of dat soort crap) en het is echt verrekte irritant. Oudtante heeft een hersentumor en laat mij met een schets (ze was kunstenares) precies zien waar die bult zat (op haar achterhoofd) en laat vervolgens na een operatie toch nog het leven.

Vervolgens begon ik hem helemaal te spacen (ik was ook pas 9/10) toen ik een bult achterop mijn hoofd voelde en hoewel ik weet dat het gewoon mijn schedel is, heb ik er nog wel meerdere jaren angst voor gehad. (ook al kan je een hersentumor niet eens voelen aangezien het niet door je schedel heen kan drukken)

Zelfde met die ziekenhuisserie met hartklachten enzo.

Het is gewoon echt zwaar kut, je voelt 1 spiertje en je denkt al dat er iets mis is. (Wat bij mij dan af en toe leidt tot paniekaanvallen )
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_71940530
Herkenbaar . Ik doe het ook.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_71940536
Herkenbaar mijn vader was een tijdje terug doodsbang voor darmkanker
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 17 augustus 2009 @ 02:51:44 #9
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71940538
Dat is geen hypochondrie, dat is ik-heb-geen-zin-om-naar-de-dokter-te-gaan-omdat-tegen-de-tijd-dat-ik-daar-kom-mijn-klacht-meestal-al-weer-haast-weg is-ie. Daar heb ik vaak last van.
Ook geen sig dus
pi_71940539
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 02:50 schreef Japsnars het volgende:

Ik heb echt hypochondrische trekjes (maar ga er niet voor naar de huisarts of dat soort crap) en het is echt verrekte irritant. Oudtante heeft een hersentumor en laat mij met een schets (ze was kunstenares) precies zien waar die bult zat (op haar achterhoofd) en laat vervolgens na een operatie toch nog het leven.

Vervolgens begon ik hem helemaal te spacen (ik was ook pas 9/10) toen ik een bult achterop mijn hoofd voelde en hoewel ik weet dat het gewoon mijn schedel is, heb ik er nog wel meerdere jaren angst voor gehad. (ook al kan je een hersentumor niet eens voelen aangezien het niet door je schedel heen kan drukken)

Het is gewoon echt zwaar kut, je voelt 1 spiertje en je denkt al dat er iets mis is. (Wat bij mij dan af en toe leidt tot paniekaanvallen )
Eindelijk, fucking back up. Ik was even bang dat niemand de term kende.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_71940540

"It's but a scratch" - (Monty Pythons Black Knight)
Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
  maandag 17 augustus 2009 @ 03:51:55 #12
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_71940729
Het is niet letterlijk hypochondrie nee, maar omdat je als hypochondrie te snel bang bent dat je iets mankeert vond ik het grappig om de term te gebruiken bij mensen die denken dat er voor een heleboel niet naar de dokter hoeft te worden gegaan, dus te snel bang om hypochondrisch te zijn/te snel naar de dokter te gaan
Well, I can take you far away, with my mind
pi_71940770
Ik hanteer de regel dat ik even de arts ga praten als ik 3-4 dagen na de eerste verschijnselen het idee heb dat de situatie niet verbetert of zelfs erger wordt. De standaard pijntjes/schrammetjes/builen/verkoudheidjes zijn tegen die tijd al aan de beterende hand, en als er echt wat is ben ik dan hopelijk nog niet dood

Enige uitzondering hierop was eigenlijk dat ik na 2-3 dagen al met zo'n 40 graden Celcius 's nachts halfwakker en wartaal uitslaand (door zuurstofgebrek, bleek later) door het huis liep te strompelen. Toen mocht de beste man toch maar even langskomen, beetje zuchten, conclusie: penicillinekuurtje, 'beginnende longontsteking' zei hij nog... dus hoe voelt een gevorderde dan?

Maar bij een standaard brak gevoel of verrekt spiertje meteen naar de dokter? Neuh... de paar dagen aankijken-regel helpt daarmee prima.
pi_71940773
Een heleboel jaartjes terug was mijn dokter verhuisd, maar ik zou niet eens weten waarheen.
pi_71940845
Ik heb zo'n soort gezwel/tumor op m'n voet maar ik durf niet te gaan
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_71965333
Dat is meer van: "ik heb iets onschuldigs maar ik durf niet naar de dokter want straks is het toch wel iets ergs."
Amen.
pi_71965502
TS heeft zijn zaad in haar ogen gespoten klasbak.
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:37:20 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_71965514
Je oom is een echte man, die vriendin is gewoon dwaas.
pi_71965634
Zelfde als die mensen die zich niet laten inenten. Dat heet natuurlijke selectie. Gewoon zijn gang laten gaan.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:41:57 #20
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_71965722
die blauwe rug van je ex kwam vast neit door die trap
hihihihihi
Je leeft maar één keer...
pi_71965751
Toch wel typisch dat mensen die hypochonder zijn denken dat ze alle ziektes/afwijkingen hebben die er bestaan, behalve de ene die ze echt hebben.
-
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:42:39 #22
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_71965753
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:37 schreef afcajos het volgende:
TS heeft zijn zaad in haar ogen gespoten klasbak.
Weet ts zeker dat het niet blauw is door het swaffelen
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:47:25 #23
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71965938
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 02:50 schreef Japsnars het volgende:

Komt ook door bladen/tijdschriften. Altijd staat er wel een verhaal van een kind van 25 met een tumor in.

Terwijl dat echt dus heel weing voorkomt. Ik heb tijden gedacht dat de kans was dat je kanker kreeg tussen je 20 en je 30ste 1 op 10 was of zo, maar volgens mij is het echt veel minder.

Dus als je een bultje hebt of moe bent, ja het kan kanker zijn maar die kans is echt heeel klein.
pi_71966643
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Komt ook door bladen/tijdschriften. Altijd staat er wel een verhaal van een kind van 25 met een tumor in.

Terwijl dat echt dus heel weing voorkomt. Ik heb tijden gedacht dat de kans was dat je kanker kreeg tussen je 20 en je 30ste 1 op 10 was of zo, maar volgens mij is het echt veel minder.

Dus als je een bultje hebt of moe bent, ja het kan kanker zijn maar die kans is echt heeel klein.
Zelfde verhaal met hart- en vaatziekten, vooral op de leeftijd van de meesten hier.
Amen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:08:39 #25
131603 Afwazig
Serious business
pi_71966792
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 02:36 schreef Armoed het volgende:

Mijn ex was ook een keer van de trap af gevallen en bonkte met haar rug een stuk of 5-6 treden naar beneden, resulterend in een rug die meer blauw dan vleeskleur was en dagen in bed.
'Van de trap gevallen'. Uhuh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')