Misschien dat het tegenover de teringdomme doelgroep die hij aanspreekt alleen juist dan goed over komt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:49 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hint: Als je Fokker's als teringdom bestempeld is het wellicht handig om je niet als een neanderthaler te uiten, dat komt over het algemeen iets beter over.
Hoeft niet joh, dat jij baalt dat je bij de eerste keer de film niet hebt begrepen, maar toch geen zin hebt om hem opnieuw te kijken omdat je meer tijd over wil houden voor je Hugh Grant films maakt helemaal niet uit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:49 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat deze post me wel motiveert om deze film 10 te gaan bekijken.
Ik zei: een aantal teringdomme FOK!kers. Overigens is de Neanderthaler-diss zoooo brugklas. Bovendien zou ik dan nu niet aan het FOK!ken zijn maar aan het jagen terwijl jij bessen verzamelt voor bij het door mij gevangen mammoetvlees vanavond.quote:[..]
Hint: Als je Fokker's als teringdom bestempeld is het wellicht handig om je niet als een neanderthaler te uiten, dat komt over het algemeen iets beter over.
Ah...nu baal ik ervan...dat wist ik nog niet..bedankt voor het doorgeven daarvan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hoeft niet joh, dat jij baalt dat je bij de eerste keer de film niet hebt begrepen, maar toch geen zin hebt om hem opnieuw te kijken omdat je meer tijd over wil houden voor je Hugh Grant films maakt helemaal niet uit.
Zoooo brugklas?quote:Ik zei: een aantal teringdomme FOK!kers. Overigens is de Neanderthaler-diss zoooo brugklas.
Iets met contextueel en ironisch...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:04 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zoooo brugklas?Nou aan je schrijfstijl te zien, zal jij dat wel weten ja.
Wat is de metafoor dan? Je moet wat van je leven maken? De meeste mensen zijn gevangenen van hunzelf?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:43 schreef Levolution het volgende:
Hint: de film had zich niet in de gevangenis hoeven af te spelen maar dat is toch wel de mooiste en makkelijkste metafoor om de boodschap duidelijk te maken.
Zou ik er ook van maken achteraf. Wellicht moet je wat veranderen aan de manier hoe jij een boodschap overbrengt, want dat lukt je namelijk niet zo goed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Iets met contextueel en ironisch...
Nou nee, het ligt toch echt aan hoe jij het overbrengt, als was het al ironisch bedoelt komt dat niet bepaald over, maar goed je moet lekker blijven doen als of het aan de rest ligt. Wel zo makkelijk.quote:Edit: je kijkt dus net zo eenzijdig tegen taal aan als naar een film.
Ik kan hier wel bloedserieus op in gaan, maar als je denkt dat ik 'zooooo brugklas' (standaard breezer-sweet-16-achtig taalgebruik) serieus gebruik, dan ben je toch echt - excusez le mot - fucking zwakzinnig. Heeft niks te maken met hoe ik het breng.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zou ik er ook van maken achteraf. Wellicht moet je wat veranderen aan de manier hoe jij een boodschap overbrengt, want dat lukt je namelijk niet zo goed.
[..]
Nou nee, het ligt toch echt aan hoe jij het overbrengt, als was het al ironisch bedoelt komt dat niet bepaald over, maar goed je moet lekker blijven doen als of het aan de rest ligt. Wel zo makkelijk.
Dat dus. En als je een beetje nadenkend naar die film kijkt kun je dat ook wel bedenken zonder te googlen. Tenminste dat is wat ik doe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:25 schreef Stefan het volgende:
De gevangenis in ‘The Shawshank Redemption' functioneert eerder als een metafoor voor de dingen die ons allemaal gevangen houden - onze problemen, ons dagelijks leven, onze routine, verveling, conflicten, noem maar op. Maar dat alles, impliceert de film, kan opgelost worden zo lang er hoop is. Op die boodschap kun je op twee manieren reageren: je kunt je maag voelen keren bij de sentimentaliteit ervan, of je kunt een traantje wegpinken omdat het toch zo mooi is. De meeste mensen doen dat tweede.
Eerlijk gezegd kijk ik geen films om de metafoor maar om het verhaal of de sfeerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:01 schreef Levolution het volgende:
Dat dus. En als je een beetje nadenkend naar die film kijkt kun je dat ook wel bedenken zonder te googlen. Tenminste dat is wat ik doe.
Probeer nu die boodschap eens aan je eigen leven te koppelen. Vind je dan niet dat de film een wijze les brengt? Zo ken ik nog wel meer films die je erop wijzen wat van je leven te maken, voordat het te laat is. Ik noem een American Beauty, het eerste wat zo in me op komt.
Kwestie van smaak uiteraard, ik houd van films waar ik aan het denken gezet word, metaforen zijn niet perse nodig maar zijn wel een mooi middel om iets niet te obvious te brengen zodat ik zelf mag nadenken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kijk ik geen films om de metafoor maar om het verhaal of de sfeer
Als je houdt overigens van de metafoor: Je moet zelf wat van je leven maken, je bent een gevangene van je eigen opgelegde beperkingen:
Kijk dan ook zeker Paris Texas en Remains of the Day
Graag gedaan. Zijn beide goed. En als je houdt van nadenken zonder dat er een pasklare brok wordt opgediend: Double Vie de Veronique. Een pareltjequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:17 schreef Levolution het volgende:
De twee films die je noemt zien er interessant uit, ik onthoud ze, bedankt!
Haha ik ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:14 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik viel in slaap bij The Godfather
En je zou er niet serieus op in gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik kan hier wel bloedserieus op in gaan, maar als je denkt dat ik 'zooooo brugklas' (standaard breezer-sweet-16-achtig taalgebruik) serieus gebruik, dan ben je toch echt - excusez le mot - fucking zwakzinnig. Heeft niks te maken met hoe ik het breng.
Of moest die film het ook zo makkelijk mogelijk voor je maken omdat je het nu niet begrijpt? Man wat heb jij een saai leven zo, zonder je hersenen te vermoeien,
Wat was de grap ook weer?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:56 schreef Mister1977 het volgende:
Iemand het boek van Stephen King gelezen? Mijn vraag: zit daar het Alexandre Dumas grapje ook in?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:28 schreef Semisane het volgende:
En je zou er niet serieus op in gaan.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:39 schreef Mister1977 het volgende:
[..]Oh, geen idee. vraag me af hoe ze dat zouden vertalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is t een grap die ook in Beavis en Butthead wordt gebruikt.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Nou, ik heb anders wel minstens 2 serieuze posts in dit topic neergezet hoor. Hater!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:33 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Nog wat anders te melden dan simpel getroll over uitdrukkingen en andere lameass ad hominems?
joh.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:43 schreef Levolution het volgende:
Ik heb deze topic doorgelezen en de reacties zijn tenenkrommend.
Voor iedereen die zegt dat de plot van deze film simpel is (want: onschuldig, wil daarom ontsnappen, het lukt), of dat de film het leven in de gevangenis beschrijft: kijk alsjeblieft nog een keer of tien naar deze film en probeer de diepliggende gedachte/boodschap erachter te begrijpen.
Ongelooflijk hoe een aantal teringdomme FOK!kers zo passief naar een film kijkt.
Hint: de film had zich niet in de gevangenis hoeven af te spelen maar dat is toch wel de mooiste en makkelijkste metafoor om de boodschap duidelijk te maken.
Er zijn voor The Godfather inderdaad geen maffiafilms gemaakt, neequote:Op maandag 17 augustus 2009 22:05 schreef Mendeljev het volgende:
Mensen die de Godfather de beste film ooit vinden...
Wat is er zo bijzonder aan die film behalve dat het de eerste was van zijn genre?
Ja. Dat zie je toch? Of heb je geen ogen omdat diezelfde homo's ze eruit hebben gepulkt met een lepel, waarna ze op uiterst zieke wijze je bloedende oogkassen hebben geneuktquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:41 schreef Cahir het volgende:
Moet die man nou echt iedere keer worden verkracht door die homo's?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |