Het staat op de kaart.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:44 schreef GoodGawd het volgende:
Hallo ik heb dus een ov studenten kaart, nu heb ik wel eens gehoord van mede studenten dat je mensen kan laten mee reizen voor 40% korting. Als ik dit zelf opzoek, vind ik hier helemaal niks over....
Dus als het klopt hoe had je dat kunnen weten? En 2 hoe zorg ik ervoor dat mijn reis kompaan korting krijgt?
3 zelfs?quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:48 schreef MPG het volgende:
[..]
Het staat op de kaart.
Je kunt maximaal 3 mensen meenemen met korting (40%). Deze personen moeten dan een kaartje met korting kopen aan het loket of bij de automaat (dus ipv "vol tarief" kies je "met korting"). Als de conducteur langskomt, laten zij hun kaartje zien, en jij je OV, met de mededeling dat jullie samen reizen.
Let wel op, de korting is pas na 9:00 uur 's ochtends geldig.
Korting is het hele jaar door geldig, ook op de dagen dat je geen vrij reizen hebt met de OV kaart. Als je geen vrij reizen hebt, is de OV-kaart geldig als kortingsbewijs voor jezelf.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:47 schreef Dqod het volgende:
Je reis kompaan kan dan gewoon een kortingskaartje kopen..
En als er dan gecontroleerd word: Zorgen dat je dr naast zit..
Maar ik d8 dat dit niet geldig was in vakantieperiodes
Plus: Als t goed is mag je toch 2 mensen meenemen met korting?
Ah ok.. Ook altijd fijn om te weten..quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:50 schreef MPG het volgende:
[..]
Korting is het hele jaar door geldig, ook op de dagen dat je geen vrij reizen hebt met de OV kaart. Als je geen vrij reizen hebt, is de OV-kaart geldig als kortingsbewijs voor jezelf.
Je mag 3 personen meenemen.
Of een deel daarvan, uiteraard.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:52 schreef Zeitgeist het volgende:
JA dat mag. Let wel: Je medereizigers moeten dan wel een kaartje hebben voor het zelfde traject.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)e/begrippenlijst.asp (onder de K)quote:- 40 procent korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
- 40 procent ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
- goedkoper reizen met de roze strippenkaart voor de bus, metro of tram. Voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden.
Dat is nog niks, vroeger mocht je er ZES meenemen met kortingquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:49 schreef Dqod het volgende:
[..]
3 zelfs?
Ok.. Zo leer ik ook nog eens wat
Holy crap..quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:00 schreef GoodGawd het volgende:
Het nut van deze regeling?
Meer mensen met OV?
Ja maar drie met kortingquote:
Wat is dat nou voor een domme opmerking. Hoe kan je uberhaubt het nut van een regeling inzien als je niet eens wist dat een bepaalde regeling bestond.quote:Op maandag 17 augustus 2009 07:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Holy crap..
Deze regeling bestaat al sinds weetikveel hoeveel jaar.. en hij gaat nu al naar het nut ervan vragen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |