abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71917707
Over enkele maanden ga ik 11 dagen door Japan reizen. Mijn doel is om in die 11 dagen veel van Japan te zien. Na wat research te hebben gedaan kom ik op onderstaand reisschema uit. Eigenlijk is 11 dagen te kort maar dit kan niet verlengd worden. Graag ontvang ik commentaar op dit schema. Ben ik belangrijke punten vergeten? Is het te ambitieus ingestoken?
Alle kritiek is welkom:)!

dag 1: 's ochtends vroeg aankomst in Osaka, door naar Kyoto. Kiyomizu-tempel (schitterend uitzicht over Kyoto)
dag 2: Kyoto: Nanzen-ji, Bamboo Grove. a stunning array of temples and shrines, including Kinkaju, the Golden Pavilion, and the Ryoanji zen garden.
dag 3: Hemiji en door naar Hiroshima (Peace Park (!), vredesmonument Genbaku Dome, A-Bomb Dome en A-Bomb Museum))
dag 4: Hiroshima: Itsukushima Shrine on Miyajima Island en Mount Misen (clear days spectacular view, 20 min. walk).
dag 5: Nara: Rondkijken in Nara: bv. Central Nara: Todaiji tempelcomplex (!), Kasuga Taisha, Nara Park (central city park with wild deer), Kofukuji Temple, Kasuga Taisha. Western Nara: Horyuji Temple (!) - the world's oldest wooden buildings, Yakushiji Temple, Toshodaiji Temple
dag 6:Hakone / Kamakura: Stop in Hakone: the view of nearby Mt. Fuji. Daarna door naar Kamakura? Great Buddha of Kamakura (!)
dag 7: Nikko: Tempels en heiligdommen. Zeker bekijken: Toshogu Shrine (mausoleum) en Taiyuinbyo (mausoleum of Iemitsu). Eventueel de "horen, zien en zwijgen" apen, Nemuri Neko (slapende kat) en de heilige Shin Kyo brug zijn in Nikko te vinden. Graniti Torii poort. Toshogu Schrijn.
dag 8: Matsumoto: Matsumoto castle, Naar Kamikochi te gaan (natuur). Of een tocht door de Japanse Alpen (sneeuw). Idee: ook iets van het bergachtige gebied van Japan mee krijgen.
dag 9: Matsumoto omgeving dag 2: Kamikochi te gaan (natuur) of een tocht door de Japanse Alpen (sneeuw).
dag 10: Tokyo: Keizerlijk paleis, Yasukuni-jinja (oorlogsmonument),Senso-ji tempel, het Meiji-jingu park, de traditionele wijk Asakusa, prachtige tuinen van het Imperial Palace, Asakusa Kannon Tempel. Rondkijken.
dag 11: Tokyo: reisdag - overdag nog rondkijken
pi_71917813
Dag 3 neem ik aan dat je Himeji bedoeld. Verder moet je rekening houden met een jetlag, vooral als je zo actief bezig bent. Ik moet wel zeggen dat je heel ambitieus bent in het aantal plaatsen dat je wilt bezoeken. Ik zou misschien een lijstje maken met de dingen die je zeker wilt zien en daarna de dingen die je minder graag wilt zien, zodat je die dingen iig niet mist.
pi_71925648
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:32 schreef Renzoku het volgende:
Dag 3 neem ik aan dat je Himeji bedoeld. Verder moet je rekening houden met een jetlag, vooral als je zo actief bezig bent. Ik moet wel zeggen dat je heel ambitieus bent in het aantal plaatsen dat je wilt bezoeken. Ik zou misschien een lijstje maken met de dingen die je zeker wilt zien en daarna de dingen die je minder graag wilt zien, zodat je die dingen iig niet mist.

Ja idd ik bedoel Himeji. Bedankt voor je tips. Ik verwacht dat een jetlag geen probleem zal zijn aangezien ik vooruit in de tijdzone reis (NL-Japan is + 7 uur). Met een eerdere reis heeft dit geen jetlag opgeleverd. De terugreis ( 7 uur vroeger) geeft eerder problemen met mogelijk een jetlag tot gevolg. De tip met de hoofdpunten en minder belangrijke punten zal ik zeker aanhouden.

Ik zit te denken aan de volgende hoofdpunten:
Kyoto: min 2 dagen
Hiroshima: 2 dagen (dag 1: atoombom indrukken; dag 2: Itsukushima-schrijn)
Tokyo: min 2 dagen, waarvan 1 reisdag - Indrukken van het moderne Japan
Nara: 1 dag: stuk historie
Nikko: 1 dag

Los van de reistijd zijn hiermee 8 dagen gevuld. Dan blijven er nog 3 dagen over om over deze plaatsen te verdelen (rustiger aan doen). Of eventueel nog andere dingen te bekijken/bereizen, zeg maar het ambitieuze schema;)!
Verder denk ik dat het ook wel leuk is om iets van het meer bergachtige Japan mee te krijgen. Dit valt meer onder de categorie 'eventueel'. Om zodoende ook iets van die kant van Japan te zien.

Graag commentaar op de hoofdpunten !

[ Bericht 0% gewijzigd door Blala op 16-08-2009 20:33:39 ]
pi_71925790
Als je in de trein zit tussen de verschillende steden zal je genoeg bergen zien. Vergeet vooral niet de Japan Railway Pass aan te vragen, dan kun je reizen met de snelste trein (shinkansen), zo heb je meer tijd om dingen te bekijken!
pi_71932304
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_71937253
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:26 schreef Strolie75 het volgende:
Japan #14
Daar kun je het beste je vraag nogmaals stellen inderdaad

Korte reactie:
- neem een hotel in Osaka, nabij één van de twee grote stations en ga van daar naar Nara, Himeji en Kyoto en eventueel ook Hiroshima.
- Sla Matsumoto over en besteed veel meer tijd in Tokyo (tenzij je liever nog meer tempels en natuur bekijkt, in plaats van deze fascinerende stad)
- Kamakura en Hakone op één dag gaat niet lukken met de trein.
pi_71949645
Twee dagen Tokyo vind ik zelf erg kort, ik heb er bijna twee weken gezeten en ben nog tijd te kort gekomen. De meest interessante wijken vind ik zelf Shibuya, Ginza, Odaiba en Shinjuku. Twee per dag is mogelijk, als je het echt maar bij twee dagen wilt houden. Met zo'n korte tijd zou ik Asakusa overslaan, het traditionele Japan kun je beter buiten Tokyo zoeken, zoals in Nikko, Nara of Kyoto. Het keizerlijk paleis in Tokyo is niet toegankelijk, alleen de grounds zijn dat.

Tot slot zou ik Nara vanuit Kyoto doen, en dan door naar Hiroshima. Waarschijnlijk moet je vanuit Hiroshima toch weer langs Kyoto om in Nara te komen, kun je beter een nachtje extra Kyoto pakken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_71958572
Dank voor alle nuttige reacties. Alle aanbevelingen samenvattend kom je uit op ongeveer dit reisschema:

- dag 1: Kyoto - overnachting in Kyoto
- dag 2: Kyoto - overnachting in Kyoto
- dag 3: Nara - Overnachting in Nara
- dag 4: Naar Hiroshima + bezoek restanten atoombom - overnachting in Hiroshima
- dag 5: Hiroshima ( Itsukushima Shrine on Miyajima Island)
- dag 6: Hemeji - overnachting in Hemeji
- dag 7: reis naar Tokyo / Nikko - eventueel stop in Hakone om de Mount Fiji van afstand te bekijken (ligt dat op de shinkansen lijn?) - waar overnachting??
- dag 8: Nikko
- dag 9: Tokyo
- dag 10: Tokyo
- dag 11: Tokyo - reisdag (vertrektijd nog niet bekend)

Wat ik graag wil is in 11 dagen een zo goed mogelijk beeld krijgen van Japan (oud en nieuw Japan en beetje natuur - zie je wel onderweg lijkt me). Graag jullie commentaar op dit schema.
Mij lijkt dat dit schema al minder ambitieus is en een stuk realistischer.
pi_71958650
Hemiji zou ik geen hele dag en nacht blijven. Gewoon even uitstappen op weg naar Tokyo.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_71972987
Himeji is inderdaad prima te doen terwijl je reist, ik heb het zelf als tussenstop tussen Osaka en Hiroshima gedaan, 's morgens vertrokken uit Osaka en einde van de middag was ik alweer in Hiroshima. Zoveel tijd hoeft Himeji niet te kosten als je alleen naar het kasteel (en evt de nabijgelegen tuin) wilt.

Als je een goede slaapplaats hebt in Kyoto zou ik ook overwegen die een nacht extra te nemen en Nara gewoon vanuit Kyoto te doen, dat is ongeveer 40 minuten met de trein dus daar hoef je opzich geen extra overnachting voor te boeken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')