Over enkele maanden ga ik 11 dagen door Japan reizen. Mijn doel is om in die 11 dagen veel van Japan te zien. Na wat research te hebben gedaan kom ik op onderstaand reisschema uit. Eigenlijk is 11 dagen te kort maar dit kan niet verlengd worden. Graag ontvang ik commentaar op dit schema. Ben ik belangrijke punten vergeten? Is het te ambitieus ingestoken?
Alle kritiek is welkom:)!
dag 1: 's ochtends vroeg aankomst in Osaka, door naar Kyoto. Kiyomizu-tempel (schitterend uitzicht over Kyoto)
dag 2: Kyoto: Nanzen-ji, Bamboo Grove. a stunning array of temples and shrines, including Kinkaju, the Golden Pavilion, and the Ryoanji zen garden.
dag 3: Hemiji en door naar Hiroshima (Peace Park (!), vredesmonument Genbaku Dome, A-Bomb Dome en A-Bomb Museum))
dag 4: Hiroshima: Itsukushima Shrine on Miyajima Island en Mount Misen (clear days spectacular view, 20 min. walk).
dag 5: Nara: Rondkijken in Nara: bv. Central Nara: Todaiji tempelcomplex (!), Kasuga Taisha, Nara Park (central city park with wild deer), Kofukuji Temple, Kasuga Taisha. Western Nara: Horyuji Temple (!) - the world's oldest wooden buildings, Yakushiji Temple, Toshodaiji Temple
dag 6:Hakone / Kamakura: Stop in Hakone: the view of nearby Mt. Fuji. Daarna door naar Kamakura? Great Buddha of Kamakura (!)
dag 7: Nikko: Tempels en heiligdommen. Zeker bekijken: Toshogu Shrine (mausoleum) en Taiyuinbyo (mausoleum of Iemitsu). Eventueel de "horen, zien en zwijgen" apen, Nemuri Neko (slapende kat) en de heilige Shin Kyo brug zijn in Nikko te vinden. Graniti Torii poort. Toshogu Schrijn.
dag 8: Matsumoto: Matsumoto castle, Naar Kamikochi te gaan (natuur). Of een tocht door de Japanse Alpen (sneeuw). Idee: ook iets van het bergachtige gebied van Japan mee krijgen.
dag 9: Matsumoto omgeving dag 2: Kamikochi te gaan (natuur) of een tocht door de Japanse Alpen (sneeuw).
dag 10: Tokyo: Keizerlijk paleis, Yasukuni-jinja (oorlogsmonument),Senso-ji tempel, het Meiji-jingu park, de traditionele wijk Asakusa, prachtige tuinen van het Imperial Palace, Asakusa Kannon Tempel. Rondkijken.
dag 11: Tokyo: reisdag - overdag nog rondkijken