wallofdolls | zondag 16 augustus 2009 @ 00:00 |
Bij deze: de volgende Fok!ker die begint over het drama dat de Nederlandse Spoorwegen zou inhouden mag van mij levenslang gedeporteerd worden naar Frankrijk, zonder eigen vervoersmiddel. Reden: Ik probeer nu al 3 uur de prijs te weten te komen van de reis Montbard -> Brussel via Lille, per reguliere trein. Practisch onmogelijk. Laat staan als je een goedlopende verbinding wilt hebben. Als je een trein mist kun je zo 3 uur wachten op de volgende, en ook dat je voor elke TGV moet reserveren. Die TGV's worden dus alleen maar gevonden op die SNCF site. Tenzij je een korte reis doet, dan krijg je normale treinen Dan bel je dus met SNCF. Montbard -> Brussel via Lille, met de gewone trein? "Im-pos-si-ble". Bel je met NS hispeed: "Dat kan absoluut niet". Ja flikker op, ik ben de vorige keer binnen 8 uur van Dijon naar Amsterdam gereisd, via Brussel en Lille, met de gewone trein. 8 uur! Been there, done that. Dat was echt lachen gieren brullen. En dat kan nu plotseling niet? Klacht 1: TGV's die een vermogen kosten en alleen te reserveren zijn. Klacht 2: kutservice. Klacht 3: Treinen die om de paar uur rijden. Klacht 4: Mensen die zeiken over NS, terwijl het veel en veel slechter kan. Antiklacht: Als de verbindingen goed aansluiten heb je best een snelle reis. | |
James1988 | zondag 16 augustus 2009 @ 00:04 |
NS ![]() DB ![]() NMBS ![]() SNCF ![]() www.voyages-sncf.com is echt een drama qua bruikbaarheid als je het mij vraagt. Je zou nog eerder de reis via www.bahn.de boeken (stukje door Duitsland reizen) omdat je daar tenminste een uitstekende reisplanner hebt i.p.v. dat gedrocht van de SNCF. | |
Wackyduck | zondag 16 augustus 2009 @ 00:29 |
De bewering dat de SNCF slecht zou zijn, betekent natuurlijk niet dat de NS dat niet is hè. ![]() | |
BlueMage | zondag 16 augustus 2009 @ 00:30 |
Ach in Boston heeft 't openbaar vervoer nooit vertraging.SPOILER | |
James1988 | zondag 16 augustus 2009 @ 01:21 |
quote:Qua punctualiteit en klantwaardering scoort NS als één van de besten in Europa. Dat tegelijk met één van de meest drukbereden netwerken ter wereld. Dat is een prestatie waar je soms best wel eens wat meer respect voor mag opbrengen... | |
Elixabete | zondag 16 augustus 2009 @ 03:08 |
quote:verkapt "kijk mij met de TGV/Thalys reizen" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dreamzk | zondag 16 augustus 2009 @ 03:30 |
Praat me er niet over, heeft me meerdere dagen (en ritjes naar het treinstation in St. Tropez) gekost om een treinreis van St. Tropez naar Barcelona te regelen. Want de SNCF regelt die treinreizen niet en moest ik dus de spaanse treinmaatschappij bellen, die mij dan weer terug verwezen naar de SNCF. Na 3 dagen helemaal gek te worden heb ik besloten de NS te bellen en binnen 10min kreeg ik te horen dat die trein helemaal vol zat en dus een alternatief moest vinden. Trein naar Marseille en daarvandaan de bus genomen naar Barca, dus hulde voor de NS daarvoor en SNCF krijg de teringtyfus, ik ben er nog steeds boos om ![]() | |
Ofyles2 | zondag 16 augustus 2009 @ 08:36 |
quote:Ik heb de site van SNCF nooit bekeken, maar sites van Belgische OV-bedrijven slaan echt alles. Je navigeert je en klikt je suf voor reisinformatie waar je geen steek wijzer van wordt. | |
Basp1 | zondag 16 augustus 2009 @ 08:45 |
In engeland is het ook feest om trein verbindingen uit te zoeken daaar kun je met verschillende aanbieders reizen die ook natuurlijk weer verschillende tarieven hanteren. En om het nog mooier te maken als je dan van te voren je kaartje haalt kan het nog eens stukken goedkoper worden opeens. Dat zal wel door de voordelen die privatisering biedt daar komen. | |
Goofisch | zondag 16 augustus 2009 @ 08:52 |
Fok! treinentopic komt er maar in. Vertel TS even wat ze kaartje kost en welke trein die + serienummer voor de beste coupe enzo moeten nemen ![]() | |
Boomfluisteraar | zondag 16 augustus 2009 @ 09:21 |
Frankrijk. ![]() | |
Thund3r | zondag 16 augustus 2009 @ 10:41 |
Zo moeilijk is het toch niet? Ga naar http://www.tgv-europe.nl/ en klik op "meer criteria". Selecteer dan als begin station Montbard, als eindstation Rijsel en vink Traject via... aan en voer daar bij in Amiens. ![]() Daarna voor het traject Rijsel - Brussel hetzelfde alleen dan bij Traject via... het station Tournai invullen: ![]() Geen TGV gebruikt om van Montbard naar Brussel te komen, dat wilde je toch? | |
J.Herrer | zondag 16 augustus 2009 @ 10:44 |
Ga gewoon lopen | |
Penisbaard | zondag 16 augustus 2009 @ 10:44 |
quote:Dude ![]() | |
Wackyduck | zondag 16 augustus 2009 @ 11:14 |
quote:Werk je bij ze ofzo? ![]() Zolang ik vervoerd word als een sardientje heb ik reden om te klagen. En dan gooien ze ook nog eens treinen halverwege het traject uit omdat ze "te vol" zitten. ![]() | |
James1988 | zondag 16 augustus 2009 @ 18:17 |
quote:Nee, dat niet. quote:Dat is een kwestie van vraag, aanbod, en capaciteit. Je kunt toch maar een beperkt aantal treinen laten rijden (zowel qua lengte als qua hoeveelheid) omdat je met praktische zaken zit. Baanvakken, lengte van perrons, enzovoorts. Wat NS aanbiedt is een vrij uitgebreide dienstregeling, die over het algemeen goed voldoet aan de verwachtingen. Je kunt niet iedereen tevreden stellen omdat iedereen verschillende wensen heeft, maar iedere 30 minuten een trein (op een verlaten stoptreinstationnetje) tot vele per uur (Amsterdam Centraal, Utrecht, Rotterdam, enz) noem ik zeker niet slecht. Als treinen te vol zitten, is het niet verantwoord om verder te rijden. Dat heeft dan te maken met zaken zoals gewicht, maar ook de impact bij bijvoorbeeld een noodremming. Als een enkeling moet staan (bijvoorbeeld op het balkon) is dat te overzien, maar als de hele trein vol staat met mensen, en er een noodremming gedaan moet worden, dan heb je veel (licht)gewonde mensen en dat is ook absoluut onwenselijk. Wat men in zo'n situatie meestal doet, is wat mensen "eruitgooien" voor een volgende trein. Jammer dat die mensen dan vertraagd zijn, maar liever 10% die +30 heeft dan 250 mensen licht- tot zwaargewond omdat er een klapjosti voor de trein sprong. Wat Ofyles2 schrijft over de Belgische OV-bedrijven is in mijn ogen waar... www.nmbs.be vind ik niet de meest fijne site om een reis te plannen, zeker omdat dingen zoals spoornummers enzo daar niet vermeld staan. Ook www.delijn.be vind ik onhandig. www.bahn.de vind ik dan weer wel geweldig. Jemig wat een post ![]() www.tgv-europe.nl kende ik nog niet trouwens... maar zo te zien is het gewoon een vertaalde versie van dat baggere voyages-sncf.com. ![]() | |
IntercityAPT | zondag 16 augustus 2009 @ 18:52 |
Het is gewoon een manier om mensen de TGV in te krijgen. Daar ben ik wel een voorstander van, maar dit is gewoon belachelijk ![]() | |
bloodysunday | zondag 16 augustus 2009 @ 18:58 |
die van Italië is ook pittig pauper ![]() | |
IntercityAPT | zondag 16 augustus 2009 @ 18:59 |
quote:Met klagen kom je meestal nergens. Met discussiëren kennelijk ook niet. Probeer ze in Den Haag en hier op Fok! maar eens te overtuigen van de oplossing voor de overvolle treinen. Kikoooooo: "SNELWEGEN!" ![]() | |
James1988 | zondag 16 augustus 2009 @ 19:18 |
De maximale capaciteit die NS met één trein kan bieden is ongeveer 2000 plaatsen (waarvan 462 staanplaatsen), dit kan door twee vierbaks dubbeldekkers en een zesbaks dubbeldekker te koppelen. Je hebt dan in totaal 14 bakken. Jammergenoeg past dit niet op alle stations dus is het een minder vaak voorkomende combinatie. Stel dat je al die mensen in de auto wil proppen, van Amsterdam naar Heerlen / Maastricht. De meeste mensen zijn forens en reizen dus alleen, maar carpoolen enzo gebeurt ook. Neem een verhouding van 3:2, Voor iedere 3 treinreizigers rijden er 2 auto's. Dan zit je nog aan zo'n 1350 auto's die op de weg worden toegevoegd. Dat is een hele hoop blik en dan helpt "MEER SNELWEGEN" aanleggen echt niet. Wat betreft de klassieke Benelux.. die gaat echt wel uit dienst zodra alle Fyra's rijden. Mijn gok is dat bij de dienstregeling 2012 (misschien 2011) die trein wordt opgeheven. Zonde, want als die trein zelfs om 22.00 (Antwerpen richting Nederland) op een doordeweekse dag nog stampvol zit, is het wel een rendabele en gewenste verbinding. | |
IntercityAPT | zondag 16 augustus 2009 @ 19:23 |
[ Bericht 100% gewijzigd door IntercityAPT op 16-08-2009 19:24:14 ] | |
IntercityAPT | zondag 16 augustus 2009 @ 19:27 |
quote:Wat ook helpt is om de treinen sneller te laten rijden. Als ze dezelfde afstand tussen de treinen handhaven en niet de tijd dan gaat de frequentie omhoog. Het wordt ook meteen aantrekkelijker en dan heeft eindelijk eens de kans om te concurreren met de auto. | |
James1988 | zondag 16 augustus 2009 @ 19:34 |
quote:Dat ben ik met je eens. Het is absurd dat men zelfs in België al 160 km/h rijdt terwijl we hier op 140 km/h blijven steken. Het ironische is dat al het materieel zelfs al is goedgekeurd voor 160 (!). Kijk maar op de zijkant van een rijtuig of een treinstel, naar de strip met informatie onderaan. Daar staat keurig 160 als maximumsnelheid. We rijden het alleen niet omdat het technisch niet kan - het beveiligingssysteem is beperkt tot 140 km/h en van Brussel mag het niet meer aangepast worden, alleen compleet vervangen door een nieuw, Europa-breed systeem, ERTMS - een systeem waar we inmiddels al zulke geweldige ervaringen mee hebben (Betuweroute, HSL-Zuid). 160 of 200 km/h zal weldegelijk winst opleveren, maar dan moeten er wel eerst een aantal zaken grondig veranderen en dat is iets wat veel tijd en geld kost, en wat je niet zomaar kunt doen omdat dat geheid problemen op gaat leveren. | |
Liefste. | zondag 16 augustus 2009 @ 19:36 |
Ik vond de site van de Belgische Spoorwegen juist fijner dan de NS. Alleen vervelend dat er geen sporen bij vermeld werden. Succes ermee iig ![]() | |
IntercityAPT | zondag 16 augustus 2009 @ 19:41 |
Tja... die discussie heb ik hier al 3 of 4 maal gevoerd... Ik weet wat er allemaal moet gebeuren voordat men sneller kan rijden (spoorvernieuwing, overwegen wegwerken, seinen verschuiven, etc). Maar je kunt een deel van die zaken wel goedkoper aanpakken. Zoek op Google maar eens de Intercity APT op ![]() (Nee, ik ben geen spammer) | |
wallofdolls | zondag 16 augustus 2009 @ 22:30 |
quote:Beter lezen vrind. Ik wil juist NIET met TGV rijden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
wallofdolls | zondag 16 augustus 2009 @ 22:34 |
quote:Top ![]() ![]() Het enige wat er nog mankeert, maar dan ben ik misschien een zeikerd, is dat de lijn Dijon -> Lille ook in 1 keer kan en dan niet via Parijs (dat maakte het zo snel de vorige keer). Maar ik ben je zeer dankbaar voor het zoekwerk. met 64k ISDN valt t niet altijd mee ![]() | |
wallofdolls | zondag 16 augustus 2009 @ 22:41 |
quote:Zweden. Treinen die om de 3 uur rijden en dan ook nog rustig een paar uurtjes later komen ![]() |