abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71906055
Heb al meerdere keren meegemaakt dat een USB schijf opeens begint te tikken en kraken. Dan klinken ze echt gecrashed, en hoor je ze opspinnen, kraken, en weer stoppen. Ze doen helemaal niks meer behalve nare kraakgeluiden produceren. Eerste conclusie is dan: gecrashte schijf, weggooien. Maar de schijf is dan vaak toch nog prima, vreemd genoeg. Want als je de behuizing eraf sloopt (niet gemakkelijk met sommige merken) en de schijf gewoon in je pc hangt dan blijken ze het vaak gewoon zonder enig probleem te doen. Is me nu al 2 keer gebeurd met eigen USB schijven (een WD Book en een Iomega ding) en ook met WD Books van anderen. Ze houden er wmb veel te vaak mee op, na een jaar of 1, 2.

Hoe kan dit? Ik vind het namelijk erg verdacht. Zit er in die USB controllers een soort van timer of self destruct ding, die ervoor zorgt dat na 1-2 jaar de schijf "crasht" terwijl de schijf nog helemaal niet kapot is, zodat je weer een nieuwe moet kopen? Worden we gewoon keihard belazerd met die USB schijven?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:20:59 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_71906269
Komt me bekend voor ook van WB... Passport volgens mij.. Geen idee trouwens verder
Frysk bloed tsjoch op!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:24:45 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71906334
3.5" of 2.5"?

Als het de laatste is, hang je die dan ook nog aan een eigen voeding? Zo niet, kan het zijn dat een schijf die wat ouder wordt net wat meer spanning nodig heeft om op te spinnen dan de USB poort kan leveren.
pi_71906368
Het ging om 3.5" schijven. Die hebben allemaal een eigen voeding.
pi_71906674
Ik heb meegemaakt dat de voeding kapot gaat in de 3,5' ext. behuizing. nieuwe behuizing gekocht en hij doet het weer. Kreeg eerst ook allemaal rare geluidjes..
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
pi_71954227
Vergeet niet dat zo'n USB schijfje vaak ergens naartoe meegenomen wordt, je zou denken dat dit geen invloed heeft op de levensduur van zo'n schijf, maar toch is het zo dat hij het dan minder lang uithoud, die dingen zijn zo fragiel, vooral de schijf verplaatsen of trillingen veroorzaken terwijl hij aanstaat is funest. Gelukkig zijn je schijven niet kapot
pi_71956303
Mijn eigen usb schijven neem ik nooit ergens mee naartoe, ze staan gewoon stil op een stevige ondergrond. En mijn punt is dus dat ze in de usb behuizing wel kapot & gecrasht lijken maar dat ze rechtstreeks aangesloten het zonder problemen doen alsof er niks aan de hand is. Ik heb een oude schijf die ooit in een WD Book zat, en gecrasht leek, nu nog steeds in mijn pc zitten, werkt nog prima, zo'n 3 jaar later. Da's toch best gek he.
pi_71960763
bekend probleem met lacie schijven (WD)... is voeding probleem bij lacie tenminste, nieuwe voeding vragen en probleem is opgelost... althans met de lacie schijven (WD)
pi_72189835
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:33 schreef fuskergalleries het volgende:
bekend probleem met lacie schijven (WD)... is voeding probleem bij lacie tenminste, nieuwe voeding vragen en probleem is opgelost... althans met de lacie schijven (WD)
Inderdaad, mijne was ook een lacie....
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')