Maar ook:quote:Minderjarige leerlingen met ov-kaart
Leerlingen die studiefinanciering ontvangen, krijgen altijd een ov-studentenkaart. In het hoger onderwijs ontvangen alle studenten met studiefinanciering dus de ov-kaart, ook als ze minderjarig zijn. Leerlingen in het hoger onderwijs krijgen de ov-kaart omdat het gaat om een relatief kleine groep leerlingen, waarvan de meesten ver moeten reizen.
Strookt volgens mij niet helemaal met elkaarquote:Aanvullende voorwaarden bol
U krijgt studiefinanciering en de ov-jaarkaart als u een bol volgt van een jaar of langer en voldoet aan de volgende voorwaarden:
* U bent 18 jaar of ouder.
* U bent nog geen 30 jaar als u studiefinanciering aanvraagt.
* U heeft de Nederlandse nationaliteit.
Ouders van leerlingen jonger dan 18 jaar kunnen in aanmerking komen voor een tegemoetkoming in de schoolkosten en de reiskosten. Dit is geregeld in de Wet tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten (WTOS). U kunt bij de IB-Groep navragen of u voor deze tegemoetkoming in aanmerking komt.
Hier staat een uitleg:quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:58 schreef BasementDweller het volgende:
Oke.
Ik heb de tarieven gevonden, maar weet alleen niet hoe dat met die sterren werkt en het staat ook niet aangegeven op de site (9292ov.nl):
Maandabonnement 1-ster ¤ 40,00
Maandabonnement 2-ster ¤ 65,70
Maandabonnement 3-ster ¤ 97,65
Maandabonnement 4-ster ¤ 129,95
Maandabonnement 5-ster ¤ 161,85
Maandabonnement 6-ster ¤ 194,00
7strippen = ? sterren
Het is dus eigenlijk alleen de moeite waard als t 3 of minder sterren is.
Oh relaxed! Ik zie het ja!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Yreal het volgende:
ja, je doet het fout![]()
je hebt recht op het reductie tarief omdat je onder de 18 bent
Daarbij stel je dan de middelste zone in zodat je 3 zones aan allebei de kanten reist. Je hebt dus een 4 sterren abbo nodig van 85.xx
Wanneer je studiefinanciering ontvangt?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:54 schreef couleurs het volgende:
Wanneer krijg je zo'n OV-kaart trouwens?Mijn studie begint al over een aantal weken.
Ja.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:27 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Kan ik met mn 'oude' ov vanaf vandaag weer gratis doordeweeks reizen met mn weekkaart? op de achterkant staat "gratis reizen van .. tot .. behalve vanaf 16 aug"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |