1 |
En zo'n beetje elk ander databaseplatform d.m.v. OLEDB.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:32 schreef mschol het volgende:
en .net programmatuur kan indien gewenst ook gebruik maken van Mysql:
http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/6.0.html
uiteraard, ik heb 1x geprutst met mysql connector i.c.m. vb.net en dat was best een goede goede ervaring...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
En zo'n beetje elk ander databaseplatform d.m.v. OLEDB.Uiteraard is de integratie met databases het meest uitgebreid wanneer je met MSSQL werkt, net zoals je dat hebt met PHP in combinatie met MySQL.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms186243.aspxquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik moet recursief een aantal records uit MSSQL DB trekken, hoe kan ik dat het beste doen?
Eerste record wordt met SELECT * FROM db WHERE parent=x uit de db gehaald. Vervolgens zou ik met het id van dat record deze exercitie moeten herhalen. Hoe doe ik dat het makkelijkst?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | as ( select boekingsnummer, VerblijfVan, VerblijfTot, verblijfvan as dag from Boeking b union all select boekingsnummer, VerblijfVan, VerblijfTot, DATEADD(day, 1, dag) as dag from datumtabel where DATEADD(day, 1, dag) < VerblijfTot ) select * from datumtabel |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | AS ( SELECT id, * FROM quotations where parent=10 UNION ALL SELECT * FROM quotations where parent=id ) SELECT * FROM history |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | AS ( SELECT id as child, * FROM quotations where parent=10 UNION ALL SELECT * FROM history where parent=child ) SELECT * FROM history |
Ja ik zat er ook al aan te denken om het in php (dat is hier vloeken in de kerk, maar het is een php script met een MS SQL db) op te lossenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:53 schreef Tuvai.net het volgende:
In geval van meerdere queries (subqueries, union, etc) moet je inderdaad aliasses gebruiken.
Ik heb een tijd terug overigens een zelfde scenario gehad; Ik heb het toen opgelost door een recursieve functie te schrijven die mij alle benodigde IDs in een stringetje (VARCHAR variabele) wegschrijft, en vervolgens haalde ik mijn records op door middel van een SELECT Field FROM Bla WHERE id IN(@STRINGETJES) query.
Hoeft niet eens in een scripttaal. Je kunt dit door middel van een MSSQL functie al oplossen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik zat er ook al aan te denken om het in php (dat is hier vloeken in de kerk, maar het is een php script met een MS SQL db) op te lossen
Maar ik wil eigenlijk wel weten hoe dit werkt.
Tja dat is jammer, procedureel denken terwijl het ook prima met een query kan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:53 schreef Tuvai.net het volgende:
In geval van meerdere queries (subqueries, union, etc) moet je inderdaad aliasses gebruiken.
Ik heb een tijd terug overigens een zelfde scenario gehad; Ik heb het toen opgelost door een recursieve functie te schrijven die mij alle benodigde IDs in een stringetje (VARCHAR variabele) wegschrijft, en vervolgens haalde ik mijn records op door middel van een SELECT Field FROM Bla WHERE id IN(@STRINGETJES) query.
Denk er wel aan dat je die query in z'n geheel moet uitvoeren, dus ook die select * from history eronder.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Gecontroleerd, ik heb 2005 draaien. Volgens je link zou with ook op 2005 moeten werken
[ code verwijderd ]
Dit klopt zo dan toch? Krijg nog steeds een syntax error near the keyword WITH
hmz wacht, snapt SQL manager lite het wel. Want de tweede query moet die 'with' triggeren natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |