Alhoewel ik je keuze voor dit idee wel begrijp, merk ik dat je je wel erg vasthoud aan dit "hout" idee.
Durf verder te denken. Wat mijn suggestie bijvoorbeeld is, is om op de grootste muur in je kamer, een wandbespanning te maken.
Voordeel: Welke stof je ook kiest, het geeft een warme uitstraling door de sctructuur van stof en als je een neutrale kleur te eentonig vind, kan je ook kiezen voor een stof met een zacht motief erin.
Nadeel van wandbespanning is dat je op zoek moet gaan naar stoffen die op de rol groter zijn dan 2 mater nog iets. Een oplossing hiervoor kan zijn is dat je de wandbespanning gedeeltelijk of in delen gaat uitvoeren, zodat je ook op de markt of een coufure zaak jou stof kan uitkiezen.
Een kennis van m'n ouders hebben ook dit idee gedeeltelijk uitgevoerd. Zij namen voor de eerste meter vanaf de grond een wandbespanning van een donkerrode stof met een victoriaans motief, daarop hebben ze voor een soort banner gekozen: Een bespanning over de grootste breedte van de kamer op dikkere latten, met een neutrale rode kleur stof. Deze "banner" kwam de slaapkamer ca 8 cm binnen, waardoor ze op deze balk zeg maar, kaarsjes, fotolijstjes enz enz. konden zetten. De muur boven deze banner bleef kaal = geschilderd in ik geloof vanille geel.
Mocht je voor deze optie gaan. Denk eraan dat je een iets (niet te veel) elastische en sterke stof neemt, zodat je niet gelijk je bespanning vrn***kt als er iets tegenaan valt. Als je zo'n bespanning gaat maken, probeer zoveel mogelijk kruislinks te werken....dan krijg je het mooiste resultaat.

Als je kiest voor een wandbespanning, kan je langs het plafond, muren en de vloer, ook gewoon plinten gebruiken.
Edit: Linnen is er heel geschikt voor.... *Even met m'n vader gebeld*
[ Bericht 2% gewijzigd door Meike26 op 05-09-2009 10:30:47 ]