abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:03:58 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71887353
1) Vietnam. In 2001 gekocht, maar ik moest mijn reis annuleren omdat ik voor het werk naar China moest.
2) Ierland. in 2008 gekregen. Die regenachtige landen blijf je voor je uitschuiven
3) Indonesie. Maar dat gidsje wordt volgende maand ontmaagd
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71887637
1) The Netherlands. Ooit eens gratis gehad bij het een of ander zou ook niet meer weten waar of dat het is
2) Colombia, eerlijk gezegd durf ik daar niet echt heen te gaan
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:37:45 #3
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_71888478
Barcelona, vergeten mee te nemen, daar wel een nieuwe gekocht
Nu dus 2.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_71888615
Jordanië, gecanceld wegens faillissement NBBS en 9/11...
It's not a lie, if you believe
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:50:07 #5
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_71888893
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:41 schreef 18konijn het volgende:
Jordanië, gecanceld wegens faillissement NBBS en 9/11...
Zonde. Jordanie is een ontzettend boeiend land om een keer een week of twee door heen te reizen.

Ik kan je van harte aanbevelen om toch nog eens gebruik te maken van je lp en daar heen te gaan.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:31:37 #6
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71890303
Chili en paaseiland, omdat ik blut ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Verlicht op 16-08-2009 22:51:30 (:')) ]
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71890497
Rough Guide Moscow, maar Moskou wordt vast en zeker nog eens bezocht dus dan komt de gids vanzelf een keer van pas.
pi_71890852
Centraal-Azië. Wegens een verandering van de CAO heb ik nu minder verlofuren en moet ik een geplande lange rit voorlopig in de ijskast zetten.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:12:58 #9
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_71891910
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Centraal-Azië. Wegens een verandering van de CAO heb ik nu minder verlofuren en moet ik een geplande lange rit voorlopig in de ijskast zetten.
Ik zou ontslag nemen
pi_71898379
Laos- Ga ik zeker nog een keer gebruiken
Central America on a shoestring- Was het plan dit jaar, maar is vooruit geschoven
Sardinia- Gaat in september gebruikt worden
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_71898737
Ik koop de LP vaak voor voorbereiding, maar voor de reis zelf gebruik ik dan vaak een andere gids. Eigenlijk omdat de LP helemaal niet goed is (slechte kaartjes, slechte info, en omdat iedereen die gids heeft en hem als een bijbel behandelt). Zo heb ik hem van Madagascar / Comores in de kast staan, op de reis zelf heb ik de Bradt Madagascar guide gebruikt. Veel beter. En van Egypte, waar ik uiteindelijk de Rough Guide heb meegenomen. Ik heb ook de India LP omdat dat mijn volgende bestemming gaat worden. Maar die ga ik waarschijnlijk ook niet op reis meenemen.

Van andere uitgevers heb ik de Bradt Ghana gids ongebruikt in de kast staan; die bestemming is er nog niet van gekomen. En de Bradt van Madagascar is ook splinternieuw; deze gids ben ik in Madagascar kwijtgeraakt en heb ik in NL opnieuw gekocht, voor naslag.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:03:11 #12
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_71924814
Mexico. De tickets waren al bijna geboekt toen Indonesie als reisbestemming werd geopperd. Over een paar jaar dan maar, als de studie is afgerond en er weer geld is.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:49:37 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_71925860
Bali-Lombok

Zit nog in de planning

Ik gebruik ze juist van tevoren niet zo erg maar pas op locatie.
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:30:07 #14
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_71926745
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:49 schreef PLAE@ het volgende:
Bali-Lombok

Zit nog in de planning

Ik gebruik ze juist van tevoren niet zo erg maar pas op locatie.
Ik vond de LP van Bali-Lombok alleen handig voor het opzoeken van telefoonnummers om slaapplaatsen te regelen als je ergens laat op de dag aankwam, het kan vooral in het zuiden van Bali nogal druk zijn namelijk. Voor de rest zijn dingen daar ter plekke zo makkelijk te regelen dat wij onze gidsen niet hebben gebruikt, en mede door de vaak idiote en derhalve waardeloze prijsindicaties die in die gidsen staan. De rough guide vond ik nog de beste, daar staan wat meer achtergronden in.
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:14:46 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_71927733
Dan moet ie maar weer retour afzender
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:05:56 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71933848
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:54 schreef Farenji het volgende:
Ik koop de LP vaak voor voorbereiding, maar voor de reis zelf gebruik ik dan vaak een andere gids. Eigenlijk omdat de LP helemaal niet goed is (slechte kaartjes, slechte info, en omdat iedereen die gids heeft en hem als een bijbel behandelt). Zo heb ik hem van Madagascar / Comores in de kast staan, op de reis zelf heb ik de Bradt Madagascar guide gebruikt. Veel beter.
Nu kun je heel veel over de LP zeggen, maar juist de kaartjes (aangenomen dat je een recente gids hebt) zijn juist over het algemeen heel goed. Het is voor mij juist een van de redenen om toch vaak een LP te kopen, omdat ik hopeloos ben met het vinden van de weg en het me met behulp van een LP dan toch meestal aardig lukt. Bradt die jij ook noemt is goed voor veel Afrikaanse bestemmingen is juist ont-zet-tend slecht wat kaarten betreft (en zoals ik elders al aangaf vind ik het vervelend dat er reclame in staat, maar dat is een ander verhaal).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_71934038
Oh, dit topic had ik al een keer geopend. Alleen dan over ongebruikte reisgidsen in het algemeen, in plaats van specifiek LP.

Ik heb een ongebruikte LP van Praag. Die is over een maandje echter wél gebruikt.

Verder heb ik nog ongebruikte gidsen (geen LP) van Irak en de Trans-Siberië Express.
pi_71934081
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:31 schreef Verlicht het volgende:
Chili en paaseilanden, omdat ik blut ben.
Paaseilanden? Sla die gids toch maar eens open...
pi_71935428
Ik word altjd erg gelukkig van de kaartjes in de LP. De Rough Guide die ik heb van India leidde tot enorme frustraties op het gebied van kaartjes.
Maar afijn, dat is een andere discussie dus.

Ik heb geen ongebruikte reisgidsen in de kast staan.
Zou mijn reisgidsen overigens ook niet wilen verkopen, gewoon omdat het een naslagwerk is geworden en omdat ze emotionele waarde hebben.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:46:58 #20
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71935478
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Paaseilanden? Sla die gids toch maar eens open...
haha, waarschijnlijk geen helder moment toen ik dat typte
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71951549
Vietnam. Zouden we dit jaar heen gaan, maar het werd op het laatste moment Laos en Cambodja.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_71990065
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Idem De LP van Centraal-Azie dan he

Eigenlijk vooral gekocht ter orientatie, uiteindelijk werd het toch een andere bestemming
Helemaal ongebruikt is die dan natuurlijk ook niet.
pi_72002416
En bij mij staan ze op dit moment allemaal even ongebruikt, maar beslist niet maagdelijk, in de kast. Ik ben net terug en nog aan het acclimatiseren.

Ze zouden er bij aankoop eigenlijk een gratis copy in PDF formaat bij moeten leveren, dan kan ik zo'n, verhoudingsgewijs, loodzwaar boek lekker thuis. Op reis zijn alleen de kaartjes erg handig en dan met name voor de plaatsbepaling met het lokale busstation als referentiepunt. Ook de sectie "how getting from/to" wil ik nog wel eens regelmatig raadplegen. Maar voor de rest heb je toch internet op je BB of iPhone. Als er nog gebruikers zijn die op de in de LP vermelde tarieven van guesthouses en restaurants afgaan zullen ze na een poging of 2 redelijk gefrustreerd zijn lijkt me zo.
pi_72002504
Egypte, geloof ik. Ging op het laatste moment niet door, we zijn toen naar Thailand gegaan. Bijna hetzelfde he. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72002566
South-East Asia on a Shoestring

Leek me bij nader inzien te algemeen om als leidraad te dienen
Staat mooi in de boekenkast
gewoon omdat het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')