Probeer het gewoon, zeker bij desktop is batterij'tje eruit wippen niet moeilijk, en bij veel moederborden werkt 't gewoonquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:21 schreef merlin693 het volgende:
Dat word dus een batterij truuk.. dat word slopen want hij zit ver weg verborgen
Ravage...Denk jij dat de batterij eruit op dit geheugengebied wel het juiste resultaat zal leveren
Jawel. Het weghalen van zo'n batterij voor een tijdje laat alle settings verdwijnen inclusief het wachtwoord. Een CMOS/BIOS chip heeft namelijk altijd stroom nodig om de settings op te slaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:14 schreef merlin693 het volgende:
Het vreemde is dat ik de BIOS net geflashed heb maar het paasword aanwezig blijft !
zeer vreemd...denk dus niet dat een batterij eruit halen of jumper zetten zodat hij reset gaat helpen
Hehe ja dat is het mooiequote:Op vrijwel alle moederborden zit een jumpertje waarmee je de BIOS kunt resetten naar Factory Defaults, inclusief dus een leeg wachtwoord. Samen met het weghalen van de batterij en de jumper verhuizen van het ene pinnetje naar de andere kun je redelijk eenvoudig de boel resetten.
Zoals ik al eerder zei, bij de meeste laptops werkt dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
Kerel, probeer dat batterij'tje nou gewoon. Je mobo verliest die settings écht als je er een flinke poos de stroom af haalt. Half uurtje minimaal.
Nog noooooit van gehoord. Werkelijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:30 schreef bluuf het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, bij de meeste laptops werkt dat gewoon niet.
Ik heb jarenlang support geleverd op notebooks, de meeste notebooks slaan BIOS gegevens op flash geheugen, batterij verwijderen heeft geen zin (dit ivm diefstal).
Je zal OF een "override" wachtwoord moeten hebben OF bepaalde pinnen op het moederbord met elkaar moeten verbinden bij de meeste notebooks.
Die kans is sowieso erg groot bij het resetten van een BIOS wachtwoord....ook in een laptop.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:27 schreef merlin693 het volgende:
Dan moet de hele laptop uit elkaar aangezien hij helemaal verborgen zit...vandaar dat ik eerst de andere mogelijkheden wilde uitproberen
Ik wel, we hadden hier een dell laptop waarbij we wat pinnetjes aan elkaar moesten verbinden.... alleen moest dat wel aan de andere kant van het plaatje wat de TS laat zien, dus daar waar de soldeer zit, want die bruine plekjes zit een beschermlaagje overheen die geen stroom geleid..... (alhoewel dat op het plaatje van de TS gewoon uitziet als koper, bij die Dell was het iets anders)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:31 schreef Loveless85 het volgende:
Nog noooooit van gehoord. Werkelijk.
Ik heb er een beitel bij gebruikt!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:40 schreef merlin693 het volgende:
moesten jullie die bescherm laag erafkrabben ?
Ja het pinnetjes/jumpers verhaal wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik wel, we hadden hier een dell laptop waarbij we wat pinnetjes aan elkaar moesten verbinden.... alleen moest dat wel aan de andere kant van het plaatje wat de TS laat zien, dus daar waar de soldeer zit, want die bruine plekjes zit een beschermlaagje overheen die geen stroom geleid..... (alhoewel dat op het plaatje van de TS gewoon uitziet als koper, bij die Dell was het iets anders)
De meeste nieuwe laptops hebben trouwens geen override-wachtwoord meer, zoiets is bij helers al vrij snel bekend natuulijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |