abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:10:07 #1
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_71879135
Ik heb hier een laptop met een phoenix bios waar de eigenaar een password heeft ingezet maar die vergeten is

Ik heb gelezen dat er utilatys zijn om deze te resetten danwel cracken.

Weet iemand welk programma je hiervoor kunt gebruiken
pi_71879205
BIOS, CMOS, phoenix, of PHOENIX, zijn wachtwoorden die kunnen werken. Of anders de bios resetten http://www.ehow.com/how_5268844_reset-phoenix-bios-password.html
ijs_beer fan!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:14:57 #3
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_71879256
Het vreemde is dat ik de BIOS net geflashed heb maar het paasword aanwezig blijft !

zeer vreemd...denk dus niet dat een batterij eruit halen of jumper zetten zodat hij reset gaat helpen
pi_71879300
Batterij half uurtje eruit will do the trick
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:18:53 #5
27699 Ravage
thinking about you
pi_71879350
Bios flashen is ander geheugen dan waar je password staat..
i'm not living, i'm just killing time
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:20:29 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71879394
Met een PC gaat dit makkelijker..... met een laptop moeilijker. Dat ding zal namelijk open moeten. Op vrijwel alle moederborden zit een jumpertje waarmee je de BIOS kunt resetten naar Factory Defaults, inclusief dus een leeg wachtwoord. Samen met het weghalen van de batterij en de jumper verhuizen van het ene pinnetje naar de andere kun je redelijk eenvoudig de boel resetten.

Alleen bij een laptop is het openmaken van zo'n kreng toch een veel minder eenvoudige klus. Om te beginnen zou ik de handleiding van dat model erbij pakken en kijken of je daar niet iets in kunt vinden. Handleidingen zijn vaak nog wel online te downloaden vanaf de website van de fabrikant.

Als dat niet lukt, Google eens naar het exacte model nummer en "bios password" o.i.d. als zoekterm, en zie wat je kunt vinden.....

Zou best eens kunnen dat de CMOS/BIOS batterij makkelijk te bereiken is, bijv. onder de harde schijf of geheugen modules, of bijv. onder het toetsenbord. Dan hoef je dat ding dus niet helemaal uit elkaar te halen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:21:34 #7
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_71879423
Dat word dus een batterij truuk.. dat word slopen want hij zit ver weg verborgen

Ravage...Denk jij dat de batterij eruit op dit geheugengebied wel het juiste resultaat zal leveren
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:21:38 #8
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_71879426
dell?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
pi_71879453
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:21 schreef merlin693 het volgende:
Dat word dus een batterij truuk.. dat word slopen want hij zit ver weg verborgen

Ravage...Denk jij dat de batterij eruit op dit geheugengebied wel het juiste resultaat zal leveren
Probeer het gewoon, zeker bij desktop is batterij'tje eruit wippen niet moeilijk, en bij veel moederborden werkt 't gewoon
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:22:52 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71879467
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:14 schreef merlin693 het volgende:
Het vreemde is dat ik de BIOS net geflashed heb maar het paasword aanwezig blijft !

zeer vreemd...denk dus niet dat een batterij eruit halen of jumper zetten zodat hij reset gaat helpen
Jawel. Het weghalen van zo'n batterij voor een tijdje laat alle settings verdwijnen inclusief het wachtwoord. Een CMOS/BIOS chip heeft namelijk altijd stroom nodig om de settings op te slaan.

Zo'n jumpertje stuurt de stroom in de omgekeerde richting, en wist effectief alle settings.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:23:44 #11
76108 bluuf
Powershell fan
pi_71879493
Bij de meeste laptops werkt het niet om de CMOS batterij eruit te halen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:23:51 #12
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_71879502
quote:
Op vrijwel alle moederborden zit een jumpertje waarmee je de BIOS kunt resetten naar Factory Defaults, inclusief dus een leeg wachtwoord. Samen met het weghalen van de batterij en de jumper verhuizen van het ene pinnetje naar de andere kun je redelijk eenvoudig de boel resetten.
Hehe ja dat is het mooie

Dp switch g39 zit er niet maar zijn 3 printeilandjes die je moet doorverbinden maar wat geen resultaat als gevolg had

nou lijk t me niet echt gewenst dat ikzelf de jumpers erop ga solderen
pi_71879559
Kerel, probeer dat batterij'tje nou gewoon. Je mobo verliest die settings écht als je er een flinke poos de stroom af haalt. Half uurtje minimaal.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:27:28 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71879590
Desnoods haal je em eruit en kom je morgen weer terug. Wel ook even de normale laptop accu eruit laten.
-
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:27:38 #15
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_71879593
Dan moet de hele laptop uit elkaar aangezien hij helemaal verborgen zit...vandaar dat ik eerst de andere mogelijkheden wilde uitproberen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:30:29 #16
76108 bluuf
Powershell fan
pi_71879661
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
Kerel, probeer dat batterij'tje nou gewoon. Je mobo verliest die settings écht als je er een flinke poos de stroom af haalt. Half uurtje minimaal.
Zoals ik al eerder zei, bij de meeste laptops werkt dat gewoon niet.
Ik heb jarenlang support geleverd op notebooks, de meeste notebooks slaan BIOS gegevens op flash geheugen, batterij verwijderen heeft geen zin (dit ivm diefstal).

Je zal OF een "override" wachtwoord moeten hebben OF bepaalde pinnen op het moederbord met elkaar moeten verbinden bij de meeste notebooks.
pi_71879695
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:30 schreef bluuf het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, bij de meeste laptops werkt dat gewoon niet.
Ik heb jarenlang support geleverd op notebooks, de meeste notebooks slaan BIOS gegevens op flash geheugen, batterij verwijderen heeft geen zin (dit ivm diefstal).

Je zal OF een "override" wachtwoord moeten hebben OF bepaalde pinnen op het moederbord met elkaar moeten verbinden bij de meeste notebooks.
Nog noooooit van gehoord. Werkelijk.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:36:02 #18
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_71879791
bluuf,

dus jij denkt dat de 3 pinnetjes verbinden de enige mogelijkheid is ?

Hoe deden jullie dat...want met mijn zelf gesoldeerde drietand ging het niet

zijn er volgordes waar ik rekening mee moet houden ?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:36:11 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71879795
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:27 schreef merlin693 het volgende:
Dan moet de hele laptop uit elkaar aangezien hij helemaal verborgen zit...vandaar dat ik eerst de andere mogelijkheden wilde uitproberen
Die kans is sowieso erg groot bij het resetten van een BIOS wachtwoord....ook in een laptop.

Tenzij de maker van de laptop zo slim was om de batterij op een wat makkelijkere plek te plaatsen, zoals ik al zei.... onder het toetsenbord, onder de HDD, onder de geheugen modules etc.... van die plekken waar je meestal makkelijk bij kan.
-
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:38:28 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71879859
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:31 schreef Loveless85 het volgende:
Nog noooooit van gehoord. Werkelijk.
Ik wel, we hadden hier een dell laptop waarbij we wat pinnetjes aan elkaar moesten verbinden.... alleen moest dat wel aan de andere kant van het plaatje wat de TS laat zien, dus daar waar de soldeer zit, want die bruine plekjes zit een beschermlaagje overheen die geen stroom geleid..... (alhoewel dat op het plaatje van de TS gewoon uitziet als koper, bij die Dell was het iets anders)

De meeste nieuwe laptops hebben trouwens geen override-wachtwoord meer, zoiets is bij helers al vrij snel bekend natuulijk.
-
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:40:33 #21
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_71879920
moesten jullie die bescherm laag erafkrabben ?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:44:45 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71880045
Bij de Dell in kwestie waren de zilveren soldeer puntjes gewoon zichtbaar, dus niets krabben.

Zoiets dus:

Wel moet de laptop aangezet worden als je dat doet, anders krijg je niet de benodigde kortsluiting op de "jumper" pinnetjes.

Er zijn weer andere laptops, zoals Toshiba's bijvoorbeeld, waar je de boel kunt resetten over de paralelle poort..... je hebt dan een zelfgemaakte "dongle" nodig waarmee het kan, zoiets dus:

-
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:46:12 #23
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_71880079
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:40 schreef merlin693 het volgende:
moesten jullie die bescherm laag erafkrabben ?
Ik heb er een beitel bij gebruikt!!
pi_71880155
Mijn pa had mijn computer weggebracht toen ik op vakantie was naar de plaatselijke computerboer en die heeft er dus voor gezorgd dat mijn wachtwoord eraf is en dat ik er geen wachtwoord meer op kan zetten. Iemand een idee hoe ik er weer een wachtwoord op kan zetten?
pi_71880176
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik wel, we hadden hier een dell laptop waarbij we wat pinnetjes aan elkaar moesten verbinden.... alleen moest dat wel aan de andere kant van het plaatje wat de TS laat zien, dus daar waar de soldeer zit, want die bruine plekjes zit een beschermlaagje overheen die geen stroom geleid..... (alhoewel dat op het plaatje van de TS gewoon uitziet als koper, bij die Dell was het iets anders)

De meeste nieuwe laptops hebben trouwens geen override-wachtwoord meer, zoiets is bij helers al vrij snel bekend natuulijk.
Ja het pinnetjes/jumpers verhaal wel.

Maar het BIOS wachtwoord op flash geheugen niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')