quote:
Rutten: “Wedstrijd die op kleine momenten beslist kan worden”
Hoofdcoach Fred Rutten kijkt uit naar de topper PSV-Ajax van aanstaande zondag in het Philips Stadion. “Een wedstrijd die op kleine momenten beslist kan worden”, zei hij vrijdag in het wekelijkse persgesprek op De Herdgang. Rutten beschikt nog niet over de herstellende Orlando Engelaar (knie), voor hem komt zondag nog te vroeg.
André Ooijer
Rutten beschikt wel gewoon over André Ooijer, die vrijdagochtend na een half uurtje de training verliet. De ervaren verdediger kreeg binnen verzorging. “Hij is een van de weinige internationals met 90 minuten in de benen. Daarom heb ik hem voortijdig naar binnen gestuurd.” Tijdens de training sloot Danko Lazovic weer aan bij de groep, hij kwam net thuis na een lange vlucht uit Zuid-Afrika. “Maar hij is gewoon fit teruggekomen.” Orlando Engelaar is er zondag sowieso nog niet bij. Hij is herstellende van de kniekwetsuur die hij opliep in de uitwedstrijd tegen Cherno More Varna. Rutten hoopt dat hij er donderdag in Tel Aviv tegen Bnei Yehuda wel bij kan zijn.
“Interessante wedstrijd”
Zondag verwacht Rutten in het (uitverkochte) Philips Stadion een interessante wedstrijd. “Eentje die op kleine momenten beslist kan worden, op details. Dit zijn mooie wedstrijden, zowel voor supporters als voor trainers. Een duel ook dat op zichzelf staat. We zijn nog vroeg in de competitie, het is niet zo dat we in de eindfase zitten en er nog maar één moment aankomt. Het is niet zo dat er meer druk op staat.” Vrijdagmiddag staat er op De Herdgang een individuele training op het programma, zaterdagochtend om 10.00 uur traint PSV voor het laatst in aanloop naar de topper.
quote:Jol: "We kunnen aardige kloof slaan met PSV"
14 augustus 2009
Het seizoen is nog maar net begonnen, maar toch kan Ajax rivaal PSV al op een flinke achterstand zetten. Bij een zege zondag in het Philips Stadion hebben de Amsterdammers na drie duels al zeven punten meer dan de ploeg uit Eindhoven.
"We kunnen een aardige kloof slaan", zei trainer Martin Jol vrijdag na de training in de ArenA. "Aan de andere kant begon AZ vorig seizoen ook slecht aan de competitie. En die werden geloof ik wel kampioen. Ik denk dat we pas in december de balans kunnen opmaken. Dan weten we wel waar we staan. PSV had overigens ook gewoon van VVV moeten winnen. Ze waren vooral in de eerste helft veel beter."
Jol heeft in de aanloop naar de topper de beschikking over een nagenoeg fitte selectie. Alleen de geblesseerde Gabri en derde doelman Jeroen Verhoeven werken nog aan hun herstel. De trainer van Ajax wilde zijn opstelling voor het duel met PSV niet prijsgeven. De kans is groot dat Eyong Enoh weer de voorkeur krijgt boven de meer aanvallend ingestelde Ismaïl Aissati. Thimothe Atouba staat ook voor zijn debuut in de hoofdmacht. "Ik ben er nog niet uit wanneer ik hem ga brengen", zei Jol over de van Hamburger SV overgekomen linkervleugelverdediger.
De trainer van Ajax benadrukte ook dat Jan Vertonghen, die de laatste weken als linksback voetbalde, in het centrum van de defensie uit de voeten kan. Jol wil de komende weken nog steeds een aantal spelers verhuren. Daarnaast heeft hij goede hoop dat hij zijn elftal kan versterken. "We zijn druk bezig en hebben nog twee weken."
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | datum thuis uit uitslag competitie 19/04/2009 PSV Ajax 6-2 Eredivisie 16/11/2008 Ajax PSV 4-1 Eredivisie 19/03/2008 PSV Ajax 0-0 Eredivisie 30/01/2008 Ajax PSV 0-2 Eredivisie 11/08/2007 Ajax PSV 1-0 Johan Cruijff schaal 18/03/2007 PSV Ajax 1-5 Eredivisie 12/11/2006 Ajax PSV 0-1 Eredivisie 13/08/2006 Ajax PSV 3-1 Johan Cruijff schaal 07/05/2006 Ajax PSV 2-1 Gatorade Cup 11/03/2006 Ajax PSV 0-0 Eredivisie |
Je vergeet de KNJB.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:05 schreef Ritmo het volgende:
Hup PSV! Ajax wordt al veels te veel in het zadel geholpen door de andere clubs.
Gedurfdquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:17 schreef fuckbuddy het volgende:
Toch doe ik met Derksen mee en gok ik op PSV!
No risk no fun....quote:
Leuker? Lijkt het jullie niet megaleuk dat PSV na 3 wedstrijden op 2 puntjes staat en dat er daar een crisis losbreekt van heb-ik-jou-daar? Mij lijkt dat namelijk echt heel erg leuk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:28 schreef Runselpink het volgende:
Come on PSV, dat maakt de competitie leuker!
quote:Leaders Ajax await winless PSV
PSV Eindhoven host eternal rivals AFC Ajax on Sunday knowing that a failure to defeat their fellow UEFA Europa League contenders will equal the club's worst start to an Eredivisie season in 44 years.
Differing results
Fred Rutten's team have drawn their first two games of the campaign – 3-3 at home to VVV Venlo and 1-1 at last season's runners-up, FC Twente – while leaders Ajax are one of two clubs to have opened with successive victories. A failure to take three points from Martin Jol's charges would not only stretch PSV's winless run to three league matches but also emulate an unwanted record the club set in 1965/1966.
Big gap
PSV did, however, showed signs of improvement in recovering from a goal down at Twente and Rutten is hopeful of carrying that into this weekend. "When you lose points in the first few matches as PSV coach you cannot be satisfied," he said, well aware that his team could be seven points adrift of their opponents come full-time. "But I saw a well-organised PSV against Twente. We now have to show more guts and if we do that, then we can move forward.
Attacking outlook
"I wanted to play more offensive and for PSV to show more determination," said Rutten, who demonstrated that by bringing on striker Danny Koevermans for defender Dirk Marcellis after half an hour last week. "This has been in my mind for some time and it could be a permanent solution." The pitch at the PSV Stadion will certainly be conducive to helping Rutten achieve that. This week the surface was named as the best in the top flight following a ballot of all Eredivisie captains.
Perfect record
Despite the stuttering start, Rutten – who is expected to be without summer signing Orlando Engelaar because of a knee injury – has extended PSV's unbeaten Eredivisie record to nine matches, a league-leading run stretching back to 15 March. While the visitors cannot match that, they do sit atop the table thanks to defeats of FC Groningen and RKC Waalwijk and will be out settle a score after losing 6-2 at PSV last season.
'Team to beat'
Ajax midfielder Urby Emanuelson said: "I have seen PSV play. Things are not running so smoothly for them yet, but we all know that every team can raise their game against us – we noticed that a lot last season. We will travel in good spirits to Eindhoven. We are the team to beat."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |