abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71875550

Dick Cheney met George Bush.

Het is ongewoon dat een topfunctionaris van een vorige Amerikaanse regering 'zijn' president openlijk bekritiseert. Maar de vroegere vicepresident Dick Cheney opent in zijn mémoires een tweede front tegen de enige man boven hem tijdens zijn verblijf van acht jaar in het Witte Huis, George Walker Bush. Dat melden de gezaghebbende kranten Washington Post en The Guardian.

Soft
In gesprekken rond het schrijven van de mémoires liet Cheney zich ontvallen tijdens de tweede ambstermijn van Bush het gevoel te hebben gehad dat de president "soft" werd door de reactie en de kritiek die hij bij het publiek mocht incasseren. Bush begon af te wijken van het credo "wie niet voor ons is, is tegen ons" dat opgang maakte na de aanslagen van 11 september.

Onafhankelijker
Bush begon onafhankelijker te staan ten opzichte van de adviezen van zijn vicepresident die als de drijvende kracht gold achter harde acties van Bush zoals de invasie van Irak en het martelen van terreurverdachten.

Morele zwakte
De Texaan werd vooral "soft" wat betreft de oorlog tegen het terrorisme, wat voor Cheney gelijk staat met morele zwakte. Bush werd volgens Cheney tegen het einde van zijn ambtsperiode meer en meer een gewone politicus in plaats van een man van de (harde) aanpak. (belga/adb)

Bron artikel
pi_71875639
En wat vind je er zelf van?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71875662
@ Qmars

Wat denk je zelf?
pi_71875701
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:06 schreef devuser_250 het volgende:
@ Qmars

Wat denk je zelf?
Ik zie jou alleen de laatste tijd maar nieuwsdumpen er in gooien, maar zelf voeg je niets toe aan de discussie. Een artikel plaatsen kunnen we allemaal wel, maar voeg je eigen mening ook eens toe. Daar open je een discussie mee.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71875707
Volgens mij heb je pas echt een probleem als Cheney je te hard vindt.
pi_71875797
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:08 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Ik zie jou alleen de laatste tijd maar nieuwsdumpen er in gooien, maar zelf voeg je niets toe aan de discussie. Een artikel plaatsen kunnen we allemaal wel, maar voeg je eigen mening ook eens toe. Daar open je een discussie mee.
Dat "nieuwsdumpen" doe ik vooral omdat ik het belangrijk vindt dat het enige nieuwswaarde heeft op dit forum. Dus deze term zou ik niet gebruiken.

Maar akkoord, zal er enigzins rekening mee houden.
pi_71875880
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:10 schreef devuser_250 het volgende:

[..]

Dat "nieuwsdumpen" doe ik vooral omdat ik het belangrijk vindt dat het enige nieuwswaarde heeft op dit forum. Dus deze term zou ik niet gebruiken.

Akkoord, en wees niet bang om je eigen mening te laten horen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:20:01 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71876070
Tja, Cheney was natuurlijk de drijvende kracht achter de barbaarse, immorele Amerikaanse politiek uit de Bush-periode. Een Bush zonder Cheney zou gewoon een randdebiel geweest zijn, dankzij Cheney werd het een ontzettende randdebiel.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:21:25 #9
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71876113
Misschien begon Cheney wel te wennen aan het idee.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71876416
Dick cheney.. hij zei over bush 2 dingen.

Te soft maar vond hem ook steeds meer onafhankelijk zijn... lekker tegenstrijdig allemaal.

"you're a weakling .. but thumbs up for having a spine "
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:35:12 #11
137949 Disana
pi_71876508
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:08 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Gisteren vijf dumps, de dag ervoor vier, en vandaag zullen het er ook wel meer worden. Steeds dezelfde bronnen ook.
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:36:17 #12
137949 Disana
pi_71876536
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:10 schreef devuser_250 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te posten om het posten. Het is interessanter als je post wanneer je betrokken bent bij het nieuws of er een mening over hebt.
pi_71876773
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Je hoeft niet te posten om het posten. Het is interessanter als je post wanneer je betrokken bent bij het nieuws of er een mening over hebt.
Lees mijn reactie bij Qmarc voor de term van "nieuwsdump".

En neen, gebruik niet telkens dezelfde bronnen

En nu on-topic
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:47:20 #14
137949 Disana
pi_71876828
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:44 schreef devuser_250 het volgende:

[..]

En nu on-topic
Tja wat moet je erover zeggen. Het verbaast allerminst dat Cheney dit vindt.
pi_71878724
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:08 schreef Antaresje het volgende:
Volgens mij heb je pas echt een probleem als Cheney je te hard vindt.
idd, dan moet je je zorgen gaan maken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71878817
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:44 schreef devuser_250 het volgende:

[..]

En nu on-topic
Geef je mening dan! Waarom is dit in jouw ogen nieuwswaardig?
pi_71881496
gelukkig is het bij vice premier gebleven.

Want met Cheney als president had Amerika een oorlog gehad met Iran en Noord Korea
pi_71882359
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:56 schreef Apogist het volgende:
gelukkig is het bij vice premier gebleven.

Want met Cheney als president had Amerika een oorlog gehad met Iran en Noord Korea
Wat ik wel vreemd vind is dat hij heel goed wist dat irak binnenvallen een heel slecht idee was.

Voor de rest ''But there is a sting in Cheney's critique, because he views concessions to public sentiment as moral weakness.''

Dus wat mensen vinden van de oorlog is niet belangrijk en wordt gezien als een morale zwakheid, mocht je gevoelens hebben/krijgen voor wat mensen vinden.
Maar dit zegt dus in principe dat hij niks om 'mensen' geeft. Gaat immers om het doel te bereiken, niks meer, niks minder.. Dus martelen, hoort daar ook bij.. en wat mensen daar dan van vinden, who cares..

Gelukkig maar dat onze Balkie deze goed gelovige ''christen'' steunde en dus ook niks gaf om de mening van het volk. Niet dat Balkie nu zo'n slecht iemand is, maar niet iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is

Cheney ruikt naar pure evil

[ Bericht 0% gewijzigd door Billary op 14-08-2009 19:08:12 ]
pi_71882420
Dick Cheney is een paranoïde psychopaat. Bush is alleen paranoïde.
Din jävla kuk!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:36:07 #20
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71883364
Cheney spoort niet
In een inrichting zou die volgens mij niet misstaan
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_71884350
Bill Hicks postuum (een beetje aangepast):
quote:
People ask me where I stood politically you know. It’s not that I disagree with Bush’s economic policy or his foreign policy. But that I believe he was a child of Satan here to destroy the planet Earth. Yeah, I’m a little a little to the left there, I was. I was leaning that way. Yeah you know who else is going, little Quayle Cheney boy. Little Damien. Is that guy Damien? Tell me those blank empty eyes aren’t gonna glow red in the very near future. [eyes roll back in head] Stop making jokes about meee. Nrrr. I’ll spell potaatto any fucking way I want. Nrrrr. Rioters in LA, let’s nuke them. Bush was a pussy Nrr He held me back.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71884454
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:49 schreef ehqo het volgende:
Dick Cheney is een paranoïde psychopaat. Bush is alleen paranoïde.
Als Cheney een psychopaat is dan was winston churchill dat ook. Alleen is bij de laatste wel duidelijk wie gewonnen heeft.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:31:11 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71884813
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:19 schreef badwurm het volgende:

[..]

Als Cheney een psychopaat is dan was winston churchill dat ook. Alleen is bij de laatste wel duidelijk wie gewonnen heeft.
Eh, nee. Churchill was een groot staatsman (met ook grote minpunten overigens), Cheney een randdebiel die niets heeft kunnen waarmaken.

Bovendien had Churchill een échte, concrete vijand in de vorm van staten waarmee de Geallieerden in oorlog waren. Churchill hoefde er dus geen te bedenken, zoals Cheney dat heeft gedaan met de War on Terror ( ). Cheney lijkt meer op McCarthy.
pi_71884930
Had Winston Churchill ook zulke grote belangen in de olie- en energiesector eigenlijk? Halliburton
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71885771
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:20 schreef Pool het volgende:
Tja, Cheney was natuurlijk de drijvende kracht achter de barbaarse, immorele Amerikaanse politiek uit de Bush-periode. Een Bush zonder Cheney zou gewoon een randdebiel geweest zijn, dankzij Cheney werd het een ontzettende randdebiel.
Een Harvard-bedrijfskundige valt intellectueel natuurlijk in het niet bij iemand die Nederlands recht heeft gestudeerd..
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')