Of zou het zijn omdat de huidige politiek dit probleem ontkent?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:38 schreef Xaobotnik het volgende:
Autochtonen en allochtonen zijn in de laatste tien jaar meer dan ooit tegenover elkaar komen te staan door de conservatieviteit van de autochtonen en de conservativiteit van bepaalde allochtone groepen wat door de autochtonen gegeneraliseerd wordt tot 'de allochtonen', waardoor een conservatieve populistische partij veel stemmen vergaart.
Dat doen ze helemaal niet, dus dat is gewoon flauwekul. Het is echter wel makkelijk om ferme taal uit te slaan zonder haalbare oplossingen te bieden en dat is inderdaad iets wat de 'huidige politiek' niet doet. Oplossingen zullen toch echt van de lange termijn moeten komen, niet van het leger naar Gouda sturen of een religie verbieden of dat soort onzin.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef Northside het volgende:
Of zou het zijn omdat de huidige politiek dit probleem ontkent?
Ik denk dat de meeste mensen wel vinden dat ontkenning een rol speelt. Of misschien is ontkenning een groot woord, maar willen ze een andere (hardere?) aanpak zien van de problemen. Ze zijn in ieder geval niet tevreden met de huidige aanpak, want als dat zo was kreeg Wilders geen stemmen.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
Dat doen ze helemaal niet, dus dat is gewoon flauwekul. Het is echter wel makkelijk om ferme taal uit te slaan zonder haalbare oplossingen te bieden en dat is inderdaad iets wat de 'huidige politiek' niet doet. Oplossingen zullen toch echt van de lange termijn moeten komen, niet van het leger naar Gouda sturen of een religie verbieden of dat soort onzin.
Overigens, als je zegt 'huidige politiek' dan hoort iemand die zijn hele werkzame leven zich alleen maar met politieke functies en politiek bezig heeft gehouden daar ineens niet bij? Typisch.
Deels protest ja. Maar daarnaast sluit PVV ook wel een beetje aan op mijn wensen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:06 schreef Northside het volgende:
Hoeveel mensen die op Wilders stemmen doen dat uit protest tegen het huidige kabinet / het huidige politieke systeem? Hoeveel mensen die Wilders stemmen zijn niet per se voorstander van zijn ideeen, maar wel tegenstander van de huidige Haagse praatcultuur?
Zijn daar onderzoeken naar gedaan, of misschien statistieken van?
Wat een bullshit. De laatste jaren lijkt het soms alsof het nergens anders over gaat. Tenzij je stelt dat het benoemen gelijk staat aan de flauwekul die Wilders uitslaat, wat voor mij dus niet zo is.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef Northside het volgende:
[..]
Of zou het zijn omdat de huidige politiek dit probleem ontkent?
Toch heerst er blijkbaar ontevredenheid.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:22 schreef Xaobotnik het volgende:
Wat een bullshit. De laatste jaren lijkt het soms alsof het nergens anders over gaat. Tenzij je stelt dat het benoemen gelijk staat aan de flauwekul die Wilders uitslaat, wat voor mij dus niet zo is.
Het grootste deel komt ter rekening van 'het volk' die totaal geen maatschappelijke interesse heeft, en meteen met iets komt als 'waarom zou ik dat moeten weten?' Persoonlijk vind ik het belachelijk dom om niets van Indonesië of Suriname af te weten, en haar bevolking als twee voormalige koloniën die toch belangrijke rollen hebben gespeeld in onze geschiedenis, alsmede de overige zaken gerelateerd aan onze migratiegeschiedenis. Niet iedere allochtoon is een Turk of Marokkaan, 'de Surinamer' bestaat niet, Chinezen zijn helemaal geen 'goede allochtonen' en de mate waarin een allochtone groep geïntegreerd is, zegt niets over de mate waarin ze criminaliteit vertonen en 'allochtonen' zijn helemaal niet crimineler dan autochtonen (autochtonen overcompenseren de boel met witteboorden criminaliteit, en de sociale achterstand van veel allochtonen heeft zijn effect).
En daar hebben we de crux. De vraag is echter of je die ontevredenheid gaat wegnemen door moslims en andere immigranten het land uit te trappen, ik denk van niet namelijk. En wie is dan het volgende doelwit want dat komt er dan gegarandeerd van.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:52 schreef Northside het volgende:
Toch heerst er blijkbaar ontevredenheid.
Er is altijd wel iemand ergens ontevreden over. En er zal altijd wel iemand zijn die deze ontevredenheid mis- of gebruikt. De vraag is alleen hoe reageer je er op. En eerlijk is eerlijk, veel huidige politici reageren er heel slecht op, sterker nog, die proberen mee te varen op de zelfde ontevredenheidquote:Op donderdag 17 september 2009 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daar hebben we de crux. De vraag is echter of je die ontevredenheid gaat wegnemen door moslims en andere immigranten het land uit te trappen, ik denk van niet namelijk. En wie is dan het volgende doelwit?
Ja, gisteren ook weer "de gewone man dit, de gewone man dat", wat zijn dat toch voor loze kreten, who the fuck is 'de gewone man'?quote:Op donderdag 17 september 2009 13:16 schreef Motorist het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand ergens ontevreden over. En er zal altijd wel iemand zijn die deze ontevredenheid mis- of gebruikt. De vraag is alleen hoe reageer je er op. En eerlijk is eerlijk, veel huidige politici reageren er heel slecht op, sterker nog, die proberen mee te varen op de zelfde ontevredenheid
ik vind mezelf toch een gewone man :s toch heb ik het idee dat er teveel namens mij gepraat word door mensen die niet hetzelfde zeggen als ik.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, gisteren ook weer "de gewone man dit, de gewone man dat", wat zijn dat toch voor loze kreten, who the fuck is 'de gewone man'?
En als er genoeg mensen ontevreden zijn volgen er maatregelen. Dat is de hele essentie van democratie, de meerderheid beslist. Blijkbaar gaat er nu iets zodanig fout, of wordt in ieder geval die indruk gewekt, dat schrikbarende aantallen mensen ontevreden zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:16 schreef Motorist het volgende:
Er is altijd wel iemand ergens ontevreden over. En er zal altijd wel iemand zijn die deze ontevredenheid mis- of gebruikt. De vraag is alleen hoe reageer je er op. En eerlijk is eerlijk, veel huidige politici reageren er heel slecht op, sterker nog, die proberen mee te varen op de zelfde ontevredenheid
Waarschijnlijk neem je daarmee de ontevredenheid niet weg. Maar als je nu maar hard genoeg schreeuwt dat je er iets aan gaat doen geloven genoeg mensen dat blijkbaar en krijg je voldoende stemmen om aan de macht te komen. Doel bereikt. De grote massa is een beetje dom en daar maakt een goede populist handig gebruik van. Vooral ook omdat de rest van de politiek er een beetje schaapachtig naar staat te kijken.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
En daar hebben we de crux. De vraag is echter of je die ontevredenheid gaat wegnemen door moslims en andere immigranten het land uit te trappen, ik denk van niet namelijk. En wie is dan het volgende doelwit want dat komt er dan gegarandeerd van.
Het begint trouwens al met de verwijzingen naar 'Linkse Elite' en dat soort onzin, daar zie je het volgende doelwit al aankomen, denk ik.
Eerlijk gezegd, ik heb geen idee hoe je Wilders zou kunnen bestrijden, feiten doen er niet toe, cijfers doen er niet toe, hij gaat geen discussie aan en het enige wat de aanhang hoort, en wil horen, zijn de loze kreten want 'hij zegt er tenminste wat van', ja, gvd, dat kan iedereen maar er wat aan doen is een heel ander verhaal en dat zie ik Wilders nog lang niet doen.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:13 schreef Northside het volgende:
Waarschijnlijk neem je daarmee de ontevredenheid niet weg. Maar als je nu maar hard genoeg schreeuwt dat je er iets aan gaat doen geloven genoeg mensen dat blijkbaar en krijg je voldoende stemmen om aan de macht te komen. Doel bereikt. De grote massa is een beetje dom en daar maakt een goede populist handig gebruik van. Vooral ook omdat de rest van de politiek er een beetje schaapachtig naar staat te kijken.
Het ergste voor Wilders is waarschijnlijk een regering Wilders. Hij kan zijn verantwoordelijkheid niet ontduiken a la SP, want dan is hij alle geloofwaardigheid in 1 klap kwijt. Krijgt hij genoeg stemmen, dan zal hij moeten regeren en dat gaan spannende tijden worden. Misschien doet hij het vrij aardig (not likely) en misschien hebben we een jaar later weer verkiezingen en hoor je nooit meer iets van hem.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
Eerlijk gezegd, ik heb geen idee hoe je Wilders zou kunnen bestrijden, feiten doen er niet toe, cijfers doen er niet toe, hij gaat geen discussie aan en het enige wat de aanhang hoort, en wil horen, zijn de loze kreten want 'hij zegt er tenminste wat van', ja, gvd, dat kan iedereen maar er wat aan doen is een heel ander verhaal en dat zie ik Wilders nog lang niet doen.
Ik denk ook niet dat Wilders uberhaupt regeringsverantwoordelijkheid wil want dan is hij in no-time een nieuwe LPF, hij kan nog niet eens geschikte (lees: Doen wat je gezegd wordt zonder eigen inbreng) gemeenteraadskandidaten vinden laat staan ministers.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:24 schreef Northside het volgende:
Het ergste voor Wilders is waarschijnlijk een regering Wilders. Hij kan zijn verantwoordelijkheid niet ontduiken a la SP, want dan is hij alle geloofwaardigheid in 1 klap kwijt. Krijgt hij genoeg stemmen, dan zal hij moeten regeren en dat gaan spannende tijden worden. Misschien doet hij het vrij aardig (not likely) en misschien hebben we een jaar later weer verkiezingen en hoor je nooit meer iets van hem.
De essentie van dit topic was in ieder geval de vraag welk deel van de Wilders stemmers dit doet uit protest tegen de huidige regering (en na de algemene beschouwingen zullen dat er wel weer meer zijn geworden).
Maar dat werkt ook niet... dan roept Wilders "Kijk, ze negeren mij! Ze luisteren niet naar jullie, kiezers!" en daardoor neemt de ontevredenheid onder de burgers alleen maar meer toe, "want die elitaire snobs in Den Haag negeren het volk!".quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:29 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou zeggen laat maar gewoon begaan en besteed als parlement of politici zo weinig mogelijk tijd aan Wilders.
ja en dat is juist waar het de laatste tijd over gaat daar vragen diverse partijen ook om..quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar dat werkt ook niet... dan roept Wilders "Kijk, ze negeren mij! Ze luisteren niet naar jullie, kiezers!" en daardoor neemt de ontevredenheid onder de burgers alleen maar meer toe, "want die elitaire snobs in Den Haag negeren het volk!".
Ik zou eens beginnen met duidelijke informatievoorziening naar het volk toe. De gemiddelde Nederlander denkt dat de economische wereld ingestort is, de Jihad op het punt van beginnen staat en dat iedere allochtoon een strafblad van 15 A4'tjes heeft. Laat nou eens aan de bevolking zien dat het in Nederland eigenlijk nog helemaal niet zo slecht gaat vergeleken met andere landen. Geef eens wat cijfers over criminaliteit, laat zien dat de werkeloosheid in Nederland gigantisch meevalt. Doe eens wat aan die onwetendheid onder de burger. Laat zien dat je als regering wat hebt gedaan en dat het effect heeft gehad.
Partijen moeten niet naar het volk luisteren. Dan zou één partij voldoende zijn met de mening van de grootst gemene deler. Partijen moeten luisteren naar hun leden en in samenspraak met die leden tot een programma komen. Populistische partijen luisteren niet beter naar het volk maar roepen wat het volk wil horen, los van hoe realistisch de wil van 'het volk' is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:33 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja en dat is juist waar het de laatste tijd over gaat daar vragen diverse partijen ook om..
maar dat wordt niet gegeven ..
Dus ze weten wel dat de populistische partijen gewoon vele malen beter naar het volk luisteren.
En ook de problemen erkennen .
daar bij zie ik niet het CDA , PVDA in eens hard op zeggen: Ja multi cultuur is inderdaad een hoop geld verspilling geweest en het is alleen maar erger geworden .
We moeten hier eens hard tegen in gaan..
Want het hele multicul is wel leuk maar het werkt niet..
Want dat zou de CDA en PVDA hun geloofwaardigheid waar ze dus al jaren achter staan verliezen .
Maar ze hebben daarbij ook nog steeds niets geleerd van Pim F.
En zo zal er na Wilders nog vele komen die het gaan proberen om ONS Nederland te redden van een land die nu dreigt af te gaan naar een land waar Wij straks op onze knieën moeten gaan liggen om Africa om hulp te vragen ......
En scoren daar flink mee. Dus misschien heeft het partij-leden-systeem zijn langste tijd wel gehad en is het tijd om naar iets nieuws te zoeken, een combinatie van realisme en luisteren naar het volk ofzo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:40 schreef Shaman het volgende:
[..]
Partijen moeten niet naar het volk luisteren. Dan zou één partij voldoende zijn met de mening van de grootst gemene deler. Partijen moeten luisteren naar hun leden en in samenspraak met die leden tot een programma komen. Populistische partijen luisteren niet beter naar het volk maar roepen wat het volk wil horen, los van hoe realistisch de wil van 'het volk' is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |