abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71871926
quote:
Lieveheersbeestjes jagen strand leeg
TERSCHELLING - Vakantiegangers op het strand van Terschelling worden geplaagd door grote zwermen lieveheersbeestjes. Volgens strandwacht Pieter Pieters is de plaag buitengewoon extreem.

,,Hele zwermen komen over de mensen heen. Binnen een uur is het strand dan leeg.’'

Pieters denkt dat de beestjes door het warme weer in zulke groten getale op het eiland zijn. ,,Ze zijn ook enorm groot dit jaar. Het zijn prachtige dieren, maar als ze met duizenden rond je hoofd vliegen is ’t niet zo leuk.’’ Volgens de strandwacht zitten er ook veel grote zwarte vliegen tussen de lieveheersbeestjes.

Een woordvoerder van Staatsbosbeheer noemt het aantal insecten op het strand dit jaar ,,opmerkelijk veel.’’ Volgens hem komen er dit jaar ook enorm veel vlinders op het eiland. ,,Die vlinders zijn waarschijnlijk nakomelingen van Afrikaanse vlinders. Ze zijn vanuit daar naar Spanje gevlogen en vervolgens naar West-Europa.’’
mooie actie van ze en nu jagen ze alle tokkies en alcholisten weg van dat domme zandkasteel eiland

[ Bericht 45% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 12:24:22 (brontopic + link aangepast) ]
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71872059
Lieveheersbeestjes
  Redactie Frontpage vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:58:06 #3
145738 superworm
is erbij
pi_71872086
Terscheling
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_71872111
Kapoentjes.
pi_71872162
ik hoop dat ze het helemaal ondersschijten daar
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71872829
quote:
Plaag Lieveheersbeestjes waddenkust

GRONINGEN - In het Noord-Groningse Termunterzijl is sprake van een lieveheersbeestjesplaag. De rood-zwarte kevertjes zijn massaal neergestreken op de dijk bij het dorp. „Op één grashalm zitten soms wel twintig tot dertig lieverheersbeestjes”, aldus Ton van der Made van Insektenwereld in Leens

Ook aan de Duitse en Deense Waddenkust komen dit jaar uitzonderlijk veel lieveheersbeestjes voor. Volgens Van der Made zijn de zwermen een gevolg van de zachte lente. „Daardoor zijn er extra veel poppen uitgekomen. Aangezien lieveheersbeestjes trekkende dieren zijn en hoofdzakelijk leven van bladluizen, gaan ze massaal naar bladluisrijke gebieden. In Nederland is het uitzonderlijk, maar in Denemarken komt het vaker voor.”

Mensen hebben weinig te vrezen van de beestjes, aldus Van der Made. „Lieveheersbeestjes kunnen bijten, maar dat zullen ze niet snel doen en als ze het wel doen, houd je er niet meer dan een piepklein wondje aan over.”

Van der Made verwacht dat de grote zwerm in Termunterzijl over ongeveer twee weken is verdwenen. „Lieveheersbeestjes trekken niet als sprinkhanen in zwermen over het land. Ze verspreiden zich langzaamaan en bovendien zal een groot aantal worden opgegeten door zangvogels.”
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:37:30 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_71873145
Heerschbeeschtjes \m/
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:09:20 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71875745
Meer pix!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:29:21 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71879639
Whehe, ik ken mensen die daar nu zitten Zal ze zo even een sms'je sturen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:32:30 #10
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_71879708
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Whehe, ik ken mensen die daar nu zitten Zal ze zo even een sms'je sturen.
Gaan die lieveheersbeestjes dan weg?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:37:27 #11
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71879831
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:32 schreef Molluck het volgende:

[..]

Gaan die lieveheersbeestjes dan weg?
Nee, maar aangezien ik de media niet geheel vertrouw wil ik dit nieuwsbericht graag verifiëren op eerdergenoemde wijze Tevens kan ik ze dan uitlachen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:42:47 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71879992
Kunnen ze bijten!?! Dat wist ik niet.
quote:
„Lieveheersbeestjes kunnen bijten, maar dat zullen ze niet snel doen en als ze het wel doen, houd je er niet meer dan een piepklein wondje aan over.”
Niet als je overweldigt wordt door 2 miljoen lieveheersbeestjes!?!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71880162
Ik neem aan dat lieveheersbeestjes niet in grote getalen op je gaan zitten of zo.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:57:22 #14
75556 erkel
back from Dagestan
pi_71880334
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:53 schreef Slappy het volgende:

[..]

mooie actie van ze en nu jagen ze alle tokkies en alcholisten weg van dat domme zandkasteel eiland
Hoezo dit nou weer

Het is gewoon een eiland. Hoe kan je daar nou een aversie tegen hebben?
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')