quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:11 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een belachelijke actie van NS zeg. Nee, een trein die 140 rijdt kun je natuurlijk altijd onmiddellijk tot stilstand brengen tenzij je een biertje op hebtEn die achterlijke automobilist krijgt natuurlijk schadevergoeding omdat autootjes nou eenmaal weerloos zijn en het toch allemaal toeval is dat ie uitgerekend op de spoorwegovergang stilstaat
![]()
Auto's zijn de ramp op het spoor.
Dat het aan de auto ligt, klopt natuurlijk wel.quote:De woordvoerder van de NS benadrukte dat er geen verband is tussen het ongeluk en de blaastest. De man is ontslagen omdat machinisten niet mogen drinken.
Ik had er ff langs gelezenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:16 schreef Rijpie het volgende:
[..]
[..]
Dat het aan de auto ligt, klopt natuurlijk wel.
Als machinist heb je een veel grotere verantwoordelijkheid dan als je in een auto zit. Toch denk ik dat er veel minder fout zou kunnen gaan, aangezien een trein geen stuur heeft, en mocht er wat fout gaan dan grijpt de ATB wel meestal in.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:26 schreef Boschkabouter het volgende:
Ga ervan uit dat de limieten hetzelfde zijn als bij het wegverkeer
Een machinist heeft onregelmatige diensten en kan vaak niet uitrekenen wanneer hij een biertje kan drinken zonder dat dit invloed zou hebben op zijn werk. Dus wat jij nu zegt is dat machinisten überhaupt geen alcohol mogen drinken. Ga dat meer eens verkondigen in hun koffiekamerquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:34 schreef trovey het volgende:
Als in de regels van de NS staat dat het een machinist niet is toegestaan om alcohol in zijn bloed te hebben als hij de trein bestuurt dan heeft hij zich er aan te houden, heel simpel. Ben je het daar als werknemer niet mee eens dan moet je een andere baan zoeken. In veel beroepen bestaan er bepaalde regels waar je je aan moet houden dus de NS is geen uitzondering daarop.
Aha, dus ik mag ook dronken achter het stuur kruipen als ik maar de massel heb dat ik geen ongeluk veroorzaak? Nee, iemand die met teveel alcohol op moet geen voertuigen besturen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:25 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat ie wordt ontslagen. Als dat alcoholpercentage geen invloed had op zijn rijgedrag en het ongeluk, wat is er dan mis? Ik ben die standaardprocedures kotsbeu en ik vind dat ze dit soort zaken individueel moeten afhandelen.
Hij heeft toch een rooster. Dan mogen zijn diesten onregelmatig zijn (ze wilde zelf geen 'rondje om de kerk' meer), dan zie je hem nog wel aankomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:39 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Een machinist heeft onregelmatige diensten en kan vaak niet uitrekenen wanneer hij een biertje kan drinken zonder dat dit invloed zou hebben op zijn werk. Dus wat jij nu zegt is dat machinisten überhaupt geen alcohol mogen drinken. Ga dat meer eens verkondigen in hun koffiekamer![]()
Ik blijf erbij, dit soort dingen horen individueel afgehandeld te worden en niet volgens een protocol. Als het aan mij ligt dan had ie slechts een waarschuwing gekregen.
Dat zei ik niet. Ik zei dat ze hem niet hadden mogen ontslaan, omdat hij niet dronken was. Ik zei ook dat protocols in deze gevallen heel zuur kunnen uitkomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Aha, dus ik mag ook dronken achter het stuur kruipen als ik maar de massel heb dat ik geen ongeluk veroorzaak? Nee, iemand die met teveel alcohol op moet geen voertuigen besturen.
Ik had hem als bron uitgekozen, terwijl ik aannemelijk ook een andere krant had kunnen kiezen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef Merkie het volgende:
TS, wat is de relevantie van jouw mening over De Telegraaf?
Hij had toch teveel gedronken? Verder is dronken een relatief begrip.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Ik zei dat ze hem niet hadden mogen ontslaan, omdat hij niet dronken was. Ik zei ook dat protocols in deze gevallen heel zuur kunnen uitkomen.
Ik zal mezelf even quoten. Dat hij de verkeerde kant op zou rijden is denk ik niet het probleem, groter probleem is denk ik dan de machinist allerlei signalen zou kunnen negeren.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:19 schreef trovey het volgende:
"Ach wat leuk, een rood lichtje wat zou dan zijn? Ach rij toch maar even door" is denk is meer de fout die hij zal maken als hij flink heeft gedronken.
Zoals ik al zei, als de trein te snel gaat of door rood rijdt dan komt ie automatisch tot stilstand. De treinen remmen tegenwoordig redelijk snel, maar heel soms is het inderdaad al te laat.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zal mezelf even quoten. Dat hij de verkeerde kant op zou rijden is denk ik niet het probleem, groter probleem is denk ik dan de machinist allerlei signalen zou kunnen negeren.
Ja je hoeft niks te doen, keirelaxed toch.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:55 schreef ExTec het volgende:
Maar gast heeft denk wel een leuke tijd gehad. Bezopen een beetje naar buiten kijken, koetjes voorbij zien komen, en betaalt krijgen. Jammer voor hem dat't over is
De plaatsen waarop de seinen staan zijn niet door een idioot aangewezen... Ze zullen meestal wel op redelijke afstand staan van een potentieel gevaarlijk stuk spoor(dus b.v een overgang of scherpe wissel)quote:
Stiekem wel jaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:58 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja je hoeft niks te doen, keirelaxed toch.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:59 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
De plaatsen waarop de seinen staan zijn niet door een idioot aangewezen... Ze zullen meestal wel op redelijke afstand staan van een potentieel gevaarlijk stuk spoor(dus b.v een overgang of scherpe wissel)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |