abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71859207
Een machinist van de Nederlandse Spoorwegen (NS) is op staande voet ontslagen, nadat een blaastest uitwees dat hij gedronken had. Een woordvoerder van de NS liet dat vandaag weten.

De blaastest werd afgenomen omdat de machinist betrokken was bij een ongeluk in Gelderland. Rond kwart over zeven vanmorgen stond een auto stil op de spoorwegovergang in Spankeren. De bestuurder van de trein kon niet meer stoppen en raakte de auto. De automobilist raakte hierbij gewond.

Toen de politie een blaastest bij de machinist deed, welke standaard is bij zulke ongevallen, bleek er 0,6 promille alcohol in zijn bloed te zitten. De Spoorwegpolitie heeft een proces-verbaal opgemaakt nadat bleek dat de machinist gedronken had.

De woordvoerder van de NS benadrukte dat er geen verband is tussen het ongeluk en de blaastest. De man is ontslagen omdat machinisten niet mogen drinken.

Alle 61 passagiers van de trein kwamen er ongedeerd vanaf. Ze konden via een andere trein hun reis vervolgen. Het treinverkeer was tijdelijk gestremd.

bron: De Telegraaf(absoluut NIET mijn favoriete krant)

Wat een belachelijke actie van de politie zeg. Nee, een trein die 140 rijdt kun je natuurlijk altijd onmiddellijk tot stilstand brengen tenzij je een biertje op hebt En die achterlijke automobilist krijgt natuurlijk schadevergoeding omdat autootjes nou eenmaal weerloos zijn en het toch allemaal toeval is dat ie uitgerekend op de spoorwegovergang stilstaat

Auto's zijn de ramp op het spoor.
pi_71859322
Het is ook levensgevaarlijk!
Voor je het weet slingert de machinist de verkeerde baan op.
pi_71859351
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:11 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een belachelijke actie van NS zeg. Nee, een trein die 140 rijdt kun je natuurlijk altijd onmiddellijk tot stilstand brengen tenzij je een biertje op hebt En die achterlijke automobilist krijgt natuurlijk schadevergoeding omdat autootjes nou eenmaal weerloos zijn en het toch allemaal toeval is dat ie uitgerekend op de spoorwegovergang stilstaat

Auto's zijn de ramp op het spoor.
quote:
De woordvoerder van de NS benadrukte dat er geen verband is tussen het ongeluk en de blaastest. De man is ontslagen omdat machinisten niet mogen drinken.
Dat het aan de auto ligt, klopt natuurlijk wel.
pi_71859421
"Ach wat leuk, een rood lichtje wat zou dan zijn? Ach rij toch maar even door" is denk is meer de fout die hij zal maken als hij flink heeft gedronken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71859445
Als ie door rood rijdt komt de trein meestal vanzelf tot stilstand.
pi_71859486
Hopelijk op tijd dan...want er zijn ongelukken gebeurt door machinisten die even een rood licht negeerden.
Optimist tot in de kist
pi_71859487
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:16 schreef Rijpie het volgende:

[..]

[..]

Dat het aan de auto ligt, klopt natuurlijk wel.
Ik had er ff langs gelezen
pi_71859580
Ik blijf het raar vinden dat ie wordt ontslagen. Als dat alcoholpercentage geen invloed had op zijn rijgedrag en het ongeluk, wat is er dan mis? Ik ben die standaardprocedures kotsbeu en ik vind dat ze dit soort zaken individueel moeten afhandelen.
pi_71859586
Tsja, die machinist weet heus wel dat hij niet mag drinken onder werktijd en aan de regels van zijn werkgever heeft hij zich gewoon te houden.
Cool story, Hansel.
pi_71859607
Met 0,6 promille ben je overigens echt niet dronken. Gezien het tijdstip (kwart over 7) is het van de voorgaande avond, en als het ongeval een uur later was, had hij 0,5 promille en zat hij dus veilig*.
Maargoed, voor een telegraaf moet je natuurlijk schokkendere titels verzinnen.

* Ga ervan uit dat de limieten hetzelfde zijn als bij het wegverkeer
pi_71859661
Even voor de goede orde - ik lees geen Telegraaf, ik ben geen rechtse rakker en ik had de telegraaf als bron uitgekozen omdat er geen ander artikel was.
pi_71859763
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:26 schreef Boschkabouter het volgende:
Ga ervan uit dat de limieten hetzelfde zijn als bij het wegverkeer
Als machinist heb je een veel grotere verantwoordelijkheid dan als je in een auto zit. Toch denk ik dat er veel minder fout zou kunnen gaan, aangezien een trein geen stuur heeft, en mocht er wat fout gaan dan grijpt de ATB wel meestal in.
pi_71859831
Als in de regels van de NS staat dat het een machinist niet is toegestaan om alcohol in zijn bloed te hebben als hij de trein bestuurt dan heeft hij zich er aan te houden, heel simpel. Ben je het daar als werknemer niet mee eens dan moet je een andere baan zoeken. In veel beroepen bestaan er bepaalde regels waar je je aan moet houden dus de NS is geen uitzondering daarop.
Optimist tot in de kist
pi_71859977
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:34 schreef trovey het volgende:
Als in de regels van de NS staat dat het een machinist niet is toegestaan om alcohol in zijn bloed te hebben als hij de trein bestuurt dan heeft hij zich er aan te houden, heel simpel. Ben je het daar als werknemer niet mee eens dan moet je een andere baan zoeken. In veel beroepen bestaan er bepaalde regels waar je je aan moet houden dus de NS is geen uitzondering daarop.
Een machinist heeft onregelmatige diensten en kan vaak niet uitrekenen wanneer hij een biertje kan drinken zonder dat dit invloed zou hebben op zijn werk. Dus wat jij nu zegt is dat machinisten überhaupt geen alcohol mogen drinken. Ga dat meer eens verkondigen in hun koffiekamer
Ik blijf erbij, dit soort dingen horen individueel afgehandeld te worden en niet volgens een protocol. Als het aan mij ligt dan had ie slechts een waarschuwing gekregen.
pi_71860074
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:25 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat ie wordt ontslagen. Als dat alcoholpercentage geen invloed had op zijn rijgedrag en het ongeluk, wat is er dan mis? Ik ben die standaardprocedures kotsbeu en ik vind dat ze dit soort zaken individueel moeten afhandelen.
Aha, dus ik mag ook dronken achter het stuur kruipen als ik maar de massel heb dat ik geen ongeluk veroorzaak? Nee, iemand die met teveel alcohol op moet geen voertuigen besturen.
pi_71860101
Regels zijn nou eenmaal regels. De NS heeft ze vastgelegd ik niet, als je er problemen mee hebt dan zou ik eens contact opnemen met de NS en ze het voorleggen, bericht dan even hier wat ze je doorgegeven hebben.

Trouwens die onregelmatige werktijden zijn geen excuus. Er zijn zoveel beroepen met onregelmatige werktijden noem bv de politie, agenten met een slok op in een dienstauto zou ook niet gewaardeerd worden. Als je weet dat je over een niet te lange tijd een dienst moet draaien dan moet je maar even niet drinken. Kun je dat niet opbrengen...een ander beroep kiezen.
Optimist tot in de kist
pi_71860133
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:39 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Een machinist heeft onregelmatige diensten en kan vaak niet uitrekenen wanneer hij een biertje kan drinken zonder dat dit invloed zou hebben op zijn werk. Dus wat jij nu zegt is dat machinisten überhaupt geen alcohol mogen drinken. Ga dat meer eens verkondigen in hun koffiekamer
Ik blijf erbij, dit soort dingen horen individueel afgehandeld te worden en niet volgens een protocol. Als het aan mij ligt dan had ie slechts een waarschuwing gekregen.
Hij heeft toch een rooster. Dan mogen zijn diesten onregelmatig zijn (ze wilde zelf geen 'rondje om de kerk' meer), dan zie je hem nog wel aankomen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:45:21 #18
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71860163
TS, wat is de relevantie van jouw mening over De Telegraaf ?
2000 light years from home
pi_71860175
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Aha, dus ik mag ook dronken achter het stuur kruipen als ik maar de massel heb dat ik geen ongeluk veroorzaak? Nee, iemand die met teveel alcohol op moet geen voertuigen besturen.
Dat zei ik niet. Ik zei dat ze hem niet hadden mogen ontslaan, omdat hij niet dronken was. Ik zei ook dat protocols in deze gevallen heel zuur kunnen uitkomen.
pi_71860220
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef Merkie het volgende:
TS, wat is de relevantie van jouw mening over De Telegraaf ?
Ik had hem als bron uitgekozen, terwijl ik aannemelijk ook een andere krant had kunnen kiezen.
pi_71860299
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Ik zei dat ze hem niet hadden mogen ontslaan, omdat hij niet dronken was. Ik zei ook dat protocols in deze gevallen heel zuur kunnen uitkomen.
Hij had toch teveel gedronken? Verder is dronken een relatief begrip.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:51:25 #22
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71860353
Of die machinist nou gezopen heeft of niet, de trein kan geen andere kant op dus dit zou ook zo gebeurd kunnen zijn zonder zijn promillage. Met je auto stilstaan op een overweg is gewoon dom.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71860408
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:19 schreef trovey het volgende:
"Ach wat leuk, een rood lichtje wat zou dan zijn? Ach rij toch maar even door" is denk is meer de fout die hij zal maken als hij flink heeft gedronken.
Ik zal mezelf even quoten. Dat hij de verkeerde kant op zou rijden is denk ik niet het probleem, groter probleem is denk ik dan de machinist allerlei signalen zou kunnen negeren.
Optimist tot in de kist
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:55:40 #24
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71860491
Deelnemer aan het verkeer mogen nu eenmaal maar beperkt drinken. En simpelweg vanwege dat je idd niet hoeft te sturen kun je met een hoop wegkomen. Veel meer dan bij met de auto. Maar as always beinvloed het toch je reflexen.

Maar gast heeft denk wel een leuke tijd gehad. Bezopen een beetje naar buiten kijken, koetjes voorbij zien komen, en betaalt krijgen. Jammer voor hem dat't over is
pi_71860509
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:53 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zal mezelf even quoten. Dat hij de verkeerde kant op zou rijden is denk ik niet het probleem, groter probleem is denk ik dan de machinist allerlei signalen zou kunnen negeren.
Zoals ik al zei, als de trein te snel gaat of door rood rijdt dan komt ie automatisch tot stilstand. De treinen remmen tegenwoordig redelijk snel, maar heel soms is het inderdaad al te laat.
pi_71860545
Dat heel soms is net voldoende....
Optimist tot in de kist
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:58:30 #27
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71860589
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:55 schreef ExTec het volgende:

Maar gast heeft denk wel een leuke tijd gehad. Bezopen een beetje naar buiten kijken, koetjes voorbij zien komen, en betaalt krijgen. Jammer voor hem dat't over is
Ja je hoeft niks te doen, keirelaxed toch.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71860611
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:57 schreef trovey het volgende:
Dat heel soms is net voldoende....
De plaatsen waarop de seinen staan zijn niet door een idioot aangewezen... Ze zullen meestal wel op redelijke afstand staan van een potentieel gevaarlijk stuk spoor(dus b.v een overgang of scherpe wissel)
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:59:42 #29
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71860631
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:58 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja je hoeft niks te doen, keirelaxed toch.
Stiekem wel ja
pi_71860775
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:59 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

De plaatsen waarop de seinen staan zijn niet door een idioot aangewezen... Ze zullen meestal wel op redelijke afstand staan van een potentieel gevaarlijk stuk spoor(dus b.v een overgang of scherpe wissel)

En toch gaat het soms fout, toch vreemd.

Maar of de trein nu wel of niet automatisch stopt, hij heeft gewoon pech gehad dat hij betrapt is met alcohol in zijn bloed, iets wat volgens de regels niet mag dus dag dag met het handje voor deze machinist.
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')