Opzegtermijn na proeftijd is 1 maand..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:11 schreef E.T. het volgende:
check je contract voor een opzegtermijn!
Bij een tijdelijk contract staat er niet altijd een opzegtermijn in en dan zit je aan je contract vast tot de einddatum in principe. Tijdens je proeftijd kun je gewoon per direct weg.
Als je zelf opzegt heb je geen recht op een uitkering iig.
Het zal je verbazen hoeveel (ICT) bedrijven er geen enkel probleem mee hebben om 's avonds een sollicitatiegesprek te voeren.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:08 schreef MuRKie het volgende:
Tijdens mijn proefperiode lijkt het me lastig om sollicitatiegesprekken in te plannen aangezien ik elke werkdag van 9 tot half 6 moet werken.
OK, interessant..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:31 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel (ICT) bedrijven er geen enkel probleem mee hebben om 's avonds een sollicitatiegesprek te voeren.
Een maand opzegtermijn is op zich niet zo'n probleem, alleen die dagen doorkomen wel.. De dagen kruipen echt voorbij en ik tel elke dag zegmaar..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:34 schreef nerd4sale het volgende:
Ik zou er gewoon blijven werken tot je wat anders hebt.
Dat je dan een opzegtermijn hebt van een maand, is normaal, en dat zal iedere (potentiele) nieuwe werkgever snappen. Wat zo iemand misschien niet snapt, is waarom je zonder werk thuis zit.
En als je toch eens overdag een sollicitatiegesprek hebt, daar hebben ze vrije dagen voor uitgevonden.
Zo vaak zal dat toch niet voorkomen?
Tsja, het is nu niet echt de meest ideale tijd om een baan te vinden. Zeker niet als starter.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:56 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ik kan trouwens maar weinig vacatures vinden op internet die beginnende systeembeheerders zoeken. En al helemaal die ruimte bieden voor het behalen van certificaten..
Maar ik ben van mening dat ik nu niet echt goed ingewerkt wordt. Ik wordt een beetje aan mijn lot over gelaten en als ik er dan écht niet uit kom dan kan ik wat hulp verwachten..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:15 schreef Riffey4 het volgende:
Bij ons kon iemand in z'n proeftijd meteen weg toen ze er achter kwamen dat hij elders aan het solliciteren was. (wel met doorbetaling van z'n salaris tot het einde van de proeftijd)
Niemand had namelijk zin om tijd en energie te steken in iemand die toch binnenkort weg wilde. En omdat ie nog niet ver genoeg ingewerkt was, kon ie nog niet zelfstandig werken. Kortom: blok aan het been, want het kost je alleen maar extra tijd.
Dan kun je als baas en collega's beter meteen iemand anders zoeken.
I'm not sure..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:16 schreef Catch22- het volgende:
je kan ook daar aan de slag gaan om ervaring op te doen. Als beginnend systeembeheerder is het niet supermakkelijk.
heb je wel de goeie richting gekozen?
Ja ik weet het.. Op het moment is er eigenlijk alleen maar vraag naar mensen met jaren ervaring..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:25 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Tsja, het is nu niet echt de meest ideale tijd om een baan te vinden. Zeker niet als starter.
Als je daar echt geen dag langer wil blijven dan kun je wel bij je werkgever aangeven dat het werk je niet bevalt maar dat je liever hebt dat hij jou binnen de proeftijd laat gaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:18 schreef MuRKie het volgende:
Opzegtermijn na proeftijd is 1 maand..
Maar dat ik geen recht heb op een uitkering als ik zelf ontslag neem weet ik nu dan in ieder geval wel..
Dan heb ik financieel gezien dus gewoon pech..
En het voordeel daarvan is? Dat het gezien wordt als ontslagen worden en ik wel recht heb op een uitkering?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:51 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als je daar echt geen dag langer wil blijven dan kun je wel bij je werkgever aangeven dat het werk je niet bevalt maar dat je liever hebt dat hij jou binnen de proeftijd laat gaan.
Juist.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:36 schreef MuRKie het volgende:
En het voordeel daarvan is? Dat het gezien wordt als ontslagen worden en ik wel recht heb op een uitkering?
Dat is niet bijster veel. Ik woon samen en mijn vriendin werkt nu nog welmaar heeft gisteren ontslag genomen omdat ze in september met een nieuwe opleiding gaat beginnen. Daar komen dan dus ook geen inkomsten van binnen. Dan is het denk ik maar het beste als ik blijf na mijn proeftijd en maar ff niet zeik en op mijn gemak kijk wat ik wél wil..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:03 schreef Gia het volgende:
Je weet dat bijstand maar 615 euro is, met een toeslag van zo'n 240 euro als je alleen woont.
Mocht je met iemand samenwonen die een fulltime inkomen heeft, dan kan het zijn dat je helemaal niks krijgt. Als je nog bij je ouders woont, dan denk ik dat het slechts die 615 euro is. Maar goed, dat is dan ook wel meer dan genoeg.
Ik denk dat je meer gebaat bent bij praten met je werkgever over aanpassing aan 't werk, zodat het niet meer zo saai is. Is er niks mogelijk dan verwacht ik dat je werkgever wel aanvoelt dat jij daar niet wilt blijven. Om moeilijkheden in de toekomst te voorkomen zal hij waarschijnlijk de proeftijd gebruiken om jou buiten te werken. In dat geval geldt bovenstaande. Tenzij je al meerdere banen hebt gehad en recht hebt op WW.
Houd er wel rekening mee dat een bijstandsaanvraag niet meteen rond is. Het kan soms maanden duren voordat je geld krijgt. Je kunt dan een voorschot aanvragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |