abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71855886
Hey,

Zo vaak hoor ik van mensen dat ze last hebben van vervelende schoonouders of andere familieleden waar ze helemaal gek van worden. Zus, broer, of wie dan ook, als je soms die verhalen leest, oei!

Nou vroeg ik me af... nodigen jullie die mensen waar je ruzie mee hebt of waar je band niet helemaal goed is nu wel of niet uit voor de bruiloft? En als je het wel doet, negeer je ze dan? En als je het niet doet, vertel je het ze dan of stuur je gewoon een aankondiging ala: Wij zijn getrouwd ?

TS begint:
Zelf weet ik nog niet of ik mijn schoonouders wel of niet zou uitnodigen op onze bruiloft. We kennen elkaar al ruim 10 jaar en zijn over een paar maandjes 2 jaar samen. Zijn moeder heeft sinds we samen zijn vaak vervelend tegen mij gedaan, zoals 0,0 rekening met me houden (medisch dieet kan niet), uitschelden en gewoon zeggen dat ze vind dat hij maar een andere vriendin moet kiezen. Meestal negeer ik haar gewoon of ben ik gewoon beleefd terug, daar wordt ze helemaal van.

Mijn partner vind het ook niet leuk en we hebben het er al eens overgehad dat we dus de twee ouderparen waarschijnlijk niet in dezelfde ruimte willen. Voornamelijk omdat mijn vader het niet over z'n kant zou laten gaan als ik weereens beledigd wordt (hij zou gaan schelden) en zijn moeder vindt dat er maar 1 waarheid en manier van leven is: de hare.

Ook zijn we het er ons van bewust dat zij niet zou vinden het dat 'onze' bruiloft is, maar die van 'haar zoon'. Dus is ze uitgenodigd, ook als ze onze relatie afkeurt en mij afkraakt. Ik hoop natuurlijk dat we in de komende jaren beter door 1 deur kunnen, want ik heb wel medelijden met haar. Met waarschijnlijk niet genoeg om mijn leuke bruiloft te laten verknallen als ze zo blijft reageren... Moeilijk Moeilijk. Vandaar dat ik me weleens afvroeg wat anderen hebben gedaan.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:16:53 #2
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71856016
Niet uitnodigen, het is niet hun feest. Wat denkt die mens (schoonmoeder) wel om jou zo te behandelen.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:21:56 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71856144
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:16 schreef Verlicht het volgende:
Niet uitnodigen, het is niet hun feest. Wat denkt die mens (schoonmoeder) wel om jou zo te behandelen.
Beetje zwart-witte reactie imho. Het is natuurlijk wel de moeder van 1 helft van het bruidspaar.
Ik zou uitnodigen maar duidelijk maken dat ze eruit getrapt wordt na 1 waarschuwing.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:22:13 #4
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_71856152
Als je een nog slechtere band met haar wilt krijgen, moet je haar zeker niet uitnodigen
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_71856325
Uitnodiging met waarschuwing vind ik niet gepast. Ik wil liever geen politieagent spelen op mijn eigen bruiloft

Voor het leuke scenario van afgelopen Pasen (ik kan er nog steeds wel om lachen, m'n partner niet)

Ik: *vraagt netjes aan schoonmoeder* Wat zijn jullie plannen met Pasen, want met Tweede Paasdag ben ik toevallig hier?
Schoonmoeder: We doen niets en we doen niet aan echt uitnodigen. Ik vind het wel leuk om met z'n viertjes te gaan avondeten in een restaurant.
Ik: Ok, gezellig, dank u wel.

*Paasochtend*
*STAMP STAMP STAMP STAMP*
Ik tegen partner: Ik geloof dat je ouders willen dat we uit bed komen.
Partner: *grioeufmosjodpfsf*

*15 minuten later door de deur heen: HEY HOREN JULLIE NIET DAT WE OP ZIJN EN DAT JULLIE MOETEN KOMEN ONTBIJTEN*

Partner: *GRUMBILJEILFJWERFIJES*
Ik: *LOL*

Ik kom dus naar buiten en zeg vrolijk goedemorgen, partner komt humeurig mee maar weigert goedemorgen te zeggen.
Moeder: Ja, hoor eens, we hebben Paasontbijt.
Ik: Dat kan ik helaas niet eten, want ik heb pas net m'n medicijnen genomen en ik moet dan 30 minuten nuchter blijven. Ik wist niet dat er wat was, daarom had ik het van te voren gevraagd.
Moeder: ... Kan er geen goedemorgen af?
Partner: GOEDEMORGEN
Partner: Ik wacht wel op Kahlie totdat zij kan eten.
Moeder & Vader van partner gaan eten en verkassen nadat ze klaar zijn gewoon naar de TV
Ik & Partner gaan eten.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:31:14 #6
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71856382
Ze zal wel een goede reden hebben. Een schoonmoeder scheldt haar schoondochter niet zomaar uit.
Wat heb je gedaan? Of doe je niet? Profiteer je van haar zoon? Zit je de hele dag lui op de bank en geef je het zuurverdiende geld van je vriendje uit?
Of ben je in het verleden mischien vaak vreemdgegaan?

Alle verhalen hebben 2 kanten.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_71856396
Laat je kerel zijn moeder eens aanspreken op haar gedrag.
pi_71856407
Je vriendje lijkt me zo ook wel iemand die op z'n strepen gaat staan NOT. Wat zegt hij van de hele situatie?

Ik denk dat hij best thuis eens tekeer mag gaan en eisen gaat stellen aan zijn moeder.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_71856408
-edit- ga weg

[ Bericht 81% gewijzigd door Re op 13-08-2009 19:45:30 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71856551
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:31 schreef pleeborstel het volgende:
Laat je kerel zijn moeder eens aanspreken op haar gedrag.
Dat vooral ja.

Als mijn moeder het ooit in haar botte harses haalt zo te doen tegen een vriendin dan kan ze wieberen.
pi_71856619
Partner is op zijn strepen gaan staan door o.a. linea recta plannen in werking te zetten om het huis uit gaan. Heeft ouders verteld dat hij liever bij mij thuis zit dan bij hen etc. etc. Geen verbetering. Binnen 3 weken zit hij nu in z'n eigen huis.

Ik heb zelf m'n eigen bedrijf en leef niet van m'n partners geld. Die moet zelfs nog een baan zoeken. Vreemdgaan heb ik nog nooit gedaan en was ik ook niet van plan.

Moeders is erg overstuur dat ze haar zoon 'kwijt raakt'. Ik vind het zielig voor haar, zoals al gezegd. Volgens m'n partner heb ik wel een heel groot hart en ben ik wel erg tolerant. Ze heeft gewoon altijd heel lang op hem gesteund (hij is net 31 geworden) en dat verlies zo doet gewoon pijn omdat wij serieus zijn. Ik vind het ook zielig dat ze het zo oplost, want nu wil hij haar liever zo min mogelijk zien :S Bovendien heeft ze vorig jaar haar moeder verloren en ik kan me voorstellen dat niet bevordelijk is voor haar humeur. Haar man vind ook dat ze veels te ver gaat maar fluit haar liever niet direct terug.
pi_71856672
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:41 schreef kahlie het volgende:
Partner is op zijn strepen gaan staan door o.a. linea recta plannen in werking te zetten om het huis uit gaan. Heeft ouders verteld dat hij liever bij mij thuis zit dan bij hen etc. etc. Geen verbetering. Binnen 3 weken zit hij nu in z'n eigen huis.

Ik heb zelf m'n eigen bedrijf en leef niet van m'n partners geld. Die moet zelfs nog een baan zoeken. Vreemdgaan heb ik nog nooit gedaan en was ik ook niet van plan.

Moeders is erg overstuur dat ze haar zoon 'kwijt raakt'. Ik vind het zielig voor haar, zoals al gezegd. Volgens m'n partner heb ik wel een heel groot hart en ben ik wel erg tolerant. Ze heeft gewoon altijd heel lang op hem gesteund (hij is net 31 geworden) en dat verlies zo doet gewoon pijn omdat wij serieus zijn. Ik vind het ook zielig dat ze het zo oplost, want nu wil hij haar liever zo min mogelijk zien :S Bovendien heeft ze vorig jaar haar moeder verloren en ik kan me voorstellen dat niet bevordelijk is voor haar humeur. Haar man vind ook dat ze veels te ver gaat maar fluit haar liever niet direct terug.
Begrijp ik nu goed dat je met iemand gaat trouwen die nog bij zijn moeder woont?
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71856777
quote:

Tja, wie is hier nu het slachtoffer? Zij of jij? Ze kan je vriend niet voor eeuwig in een kooitje stoppen. Ze heeft hem (hopelijk) opgevoed met de bedoeling zelfstandig en gelukkig te worden. Nu de tijd rijp is zal ze dat moeten accepteren.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:51:35 #14
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71856908
quote:

LOL je vriend is 31 en woont nog thuis? Nogal logisch dat zijn moeder je niet mag, je neemt ineens de moederrol over. Je vriend is niet helemaal 100 neem ik aan?
Moet wel toegeven dat ik een beetje jaloers op je vriend ben... ik wil ook 31 zijn en geen kosten hebben
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_71856928
Als jij gaat trouwen: wiens feestje is het dan?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:56:46 #16
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71857045
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:43 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat je met iemand gaat trouwen die nog bij zijn moeder woont?
TS zal dan zelf ook nog bij haar mama wonen denk ik.
Is TS en/of haar aanstaande christelijk ofzo? En mogen ze niet samenwonen vóór het huwelijk ofzo??
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_71857394
Als mijn ouders zo met mijn vriendin om zouden gaan dan zouden ze mij nooit meer zien. Wat achterlijk zeg..
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:12:01 #18
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_71860983
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:29 schreef kahlie het volgende:
Uitnodiging met waarschuwing vind ik niet gepast. Ik wil liever geen politieagent spelen op mijn eigen bruiloft

Voor het leuke scenario van afgelopen Pasen (ik kan er nog steeds wel om lachen, m'n partner niet)

Ik: *vraagt netjes aan schoonmoeder* Wat zijn jullie plannen met Pasen, want met Tweede Paasdag ben ik toevallig hier?
Schoonmoeder: We doen niets en we doen niet aan echt uitnodigen. Ik vind het wel leuk om met z'n viertjes te gaan avondeten in een restaurant.
Ik: Ok, gezellig, dank u wel.

*Paasochtend*
*STAMP STAMP STAMP STAMP*
Ik tegen partner: Ik geloof dat je ouders willen dat we uit bed komen.
Partner: *grioeufmosjodpfsf*

*15 minuten later door de deur heen: HEY HOREN JULLIE NIET DAT WE OP ZIJN EN DAT JULLIE MOETEN KOMEN ONTBIJTEN*

Partner: *GRUMBILJEILFJWERFIJES*
Ik: *LOL*

Ik kom dus naar buiten en zeg vrolijk goedemorgen, partner komt humeurig mee maar weigert goedemorgen te zeggen.
Moeder: Ja, hoor eens, we hebben Paasontbijt.
Ik: Dat kan ik helaas niet eten, want ik heb pas net m'n medicijnen genomen en ik moet dan 30 minuten nuchter blijven. Ik wist niet dat er wat was, daarom had ik het van te voren gevraagd.
Moeder: ... Kan er geen goedemorgen af?
Partner: GOEDEMORGEN
Partner: Ik wacht wel op Kahlie totdat zij kan eten.
Moeder & Vader van partner gaan eten en verkassen nadat ze klaar zijn gewoon naar de TV
Ik & Partner gaan eten.
Wat erg zeg.. Zij verzorgt een heel paasontbijt en jij kunt niet eten, zou ik ook niet vrolijk van worden.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_71861561
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:12 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wat erg zeg.. Zij verzorgt een heel paasontbijt en jij kunt niet eten, zou ik ook niet vrolijk van worden.

Wat een hel.

Wat vind je aanstaande ervan om zijn ouders eventueel niet uit te nodigen voor jullie huwelijk?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_71861850
Zoals gezegd: Trouwen zit er wel in in de toekomst, maar nu voorlopig nog niet. Vandaar dat ik ook hoop dat de relatie zal verbeteren.

Partner woonde nog bij ouders ivm het hebben van een bedrijf samen. Hij is uiteindelijk dit jaar uit het bedrijf gestapt (enkele maanden terug) en wilde dus min of meer gelijk ook op zichzelf.

Partner is z'n moeder ook aardig zat aan het worden, ivm het niet communiceren, wel gewoon van alles verwachten, stampij maken etc.

Is er nu niemand die voor deze keuze heeft gestaan, na al die topics over hoe erg schoonouders wel niet zijn? Ik vind het op zich niet zo erg om de situatie verder uit te leggen, maar vraag me toch af hoe anderen het hebben gedaan.

Oh, en ik ben al sinds m'n 18de het huis uit
pi_71862004
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:12 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Een heel paasontbijt heb je hopelijk niet binnen 30 mins op. Tenminste ik niet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik graag praat bij het eten en graag voor een overvloedige maaltijd zorg. Het ging hier om een paar gekookte eitjes en verder gewoon boterhammen die normaal ook op tafel staan

Ik vind het niet erg dat ik niet kan eten, ik vind het gewoon bizar dat er geen rekening wordt gehouden met iemands medicijnen, noch wordt gezegd dat er paasontbijt is. Vind jij het wel normaal dat je stampend wordt duidelijk gemaakt dat je aan de ontbijttafel moet gaan zitten? En zoals gezegd, ik kan er nog steeds wel om lachen... partnerlief niet.
pi_71862201
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:46 schreef pleeborstel het volgende:

Tja, wie is hier nu het slachtoffer? Zij of jij?
Hopelijk geen van beiden. Ik voel me eerlijk gezegd geen slachtoffer. Ik zit me alleen af te vragen wat ik nu graag verder wil met deze situatie en hoe ik dat dan zal aanpakken.

Iedereen zegt wel dat het mijn feestje is, nee, ik denk dat het ons feest is. Ik denk misschien dat de situatie nog wel kan voorkomen dat mijn partner er tegen zou zijn om zijn moeder uit te nodigen en dat ik uiteindelijk degene ben die haar wel zou willen uitnodigen.

Ondanks dat het ons feest is, ik zit me wel af te vragen hoe ik me zou voelen in haar schoenen als ik niet uitgenodigd zou zijn. Vast wel heel erg boos en verdrietig. In principe zou ik dit dus liever niet willen doen, tenzij... zij mij heel boos en verdrietig zou maken op een dag die voor mij heel belangrijk is. Ik zou ook graag willen weten hoe anderen het hebben aangepakt.
pi_71862247
Serieus denk je nou echt dat omdat jij niet klikt met hen dat hun zoon ze gaat uit sluiten van zoiets belangrijks als zijn huwelijksdag?

Als het nou over een tante gaat of neef waar je niets mee hebt maar zn moeder kun je echt niet zo maar weren
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_71862360
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:55 schreef rhubarbje het volgende:
Serieus denk je nou echt dat omdat jij niet klikt met hen dat hun zoon ze gaat uit sluiten van zoiets belangrijks als zijn huwelijksdag?

Als het nou over een tante gaat of neef waar je niets mee hebt maar zn moeder kun je echt niet zo maar weren
Op zit soort reacties zat ik dus te wachten. Hoezo dan niet? Mag zij zich wel schaamteloos gedragen? Heeft zij zomaar recht op ons feest, terwijl ze onze relatie niet goed vindt? Dus ze mag komen vieren dat wij in voor en tegenspoed samen kunnen zijn, terwijl ze dat niet wil? Vind je dat niet hypocriet dan?

Leg het me maar uit

Trouwens, niet hen, want vader zou ik wel gewoon uitnodigen Hij is een schat en laat duidelijk blijken dat hij blij is dat z'n zoon zo gelukkig is en dat ik een lieve meid ben.
pi_71862392
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:47 schreef kahlie het volgende:

[..]

Een heel paasontbijt heb je hopelijk niet binnen 30 mins op. Tenminste ik niet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik graag praat bij het eten en graag voor een overvloedige maaltijd zorg. Het ging hier om een paar gekookte eitjes en verder gewoon boterhammen die normaal ook op tafel staan

Ik vind het niet erg dat ik niet kan eten, ik vind het gewoon bizar dat er geen rekening wordt gehouden met iemands medicijnen, noch wordt gezegd dat er paasontbijt is. Vind jij het wel normaal dat je stampend wordt duidelijk gemaakt dat je aan de ontbijttafel moet gaan zitten? En zoals gezegd, ik kan er nog steeds wel om lachen... partnerlief niet.
Ik zou ze pas gaan uitnodigen op een aantal voorwaarden. En een van die voorwaarden is dat ze erkennen dat jij een goede vrouw voor je vriend bent. Doen ze dat niet, dan hoeven ze ook niet te komen omdat ze toch niet achter de voltrekking staan.
Eigenlijk vind ik je nu al veel te goed voor je vriend want nog afgezien van dat thuis zitten van hem pakt hij zijn ouders niet al te veel aan en jij trekt je er ook weinig van aan. Dat kunnen weinigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')