Ik vind het echt niet erg om een beetje moe te zijn
na mn werk.. anders zou dat betekenen dat ik nix
doe daar..
Maar als ik nu donderdagavond thuiskom, dan ben
ik gewoon echt helemaal leeg..
Ik heb totaal geen puf om wat dan ook te doen..
Zoals gister bij mn vriend, ik was gewoon toen
ik bij hem thuiskwam (half 6) al helemaal verrot..
en toen moest ik nog eten enz enz enz, terwijl
ik veel liever toen al had gaan slapen..
Niet alleen ik lijd eronder, maar hij net zo goed..
En ook mn ouders als ik donderdagavond gewoon thuis ben..
Ik ben dan gewoon superchagrijnig terwijl ik dat juist helemaal niet wil,
en hoe harder ik er tegen vecht hoe erger het wordt..
Ik baal hier gewoon verschrikkelijk van.. Vandaag
ben ik dus vrij, maar heb geen energie of wat dan
ook om dan ook maar iets te doen..
Zucht.. wie o wie herkent dit?? En heeft er tips
of zoiets?
[Dit bericht is gewijzigd door star9 op 19-04-2002 12:20]
quote:als elke ochtend rennen naar de trein telt wel ja
Op vrijdag 19 april 2002 12:16 schreef DaBuzzzzz het volgende:
doe je aan sport??
Nee dus.. en dat dat niet goed is weet ik ook..
maar ik weet niet wat ik zou willen gaan doen..
alles verveelt zo snel..
quote:Dat had ik wel gewild.. en vaak helpt dat wel ja..
Op vrijdag 19 april 2002 12:18 schreef MashiMaro het volgende:
Vooral niet op de bank gaan zitten/liggen/hangen. Daar wordt je nog lamlendiger van.
Even frisse neus halen wil wel eens helpen. Gewoon even een kwartiertje een blokje om wandelen.
quote:en toch het is echt als je weer een maandje sport voel je je zoveel fitter......dus vervelend doen voor 4 uur per week......das je offer..
Op vrijdag 19 april 2002 12:21 schreef star9 het volgende:[..]
als elke ochtend rennen naar de trein telt wel ja
Nee dus.. en dat dat niet goed is weet ik ook..
maar ik weet niet wat ik zou willen gaan doen..
alles verveelt zo snel..
Bovendien moet je bij jezelf dan toch eens nagaan of deze baan zo geschikt voor je is. dan bedoel ik niet per se qua niveau (hoewel dat ook teveel kan zijn voor iemand) maar ook bijkomende zaken als de sfeer, collega's, het al dan niet zelfstandig kunnen/mogen/moeten werken en waar je interesses werkelijk liggen.
Ik heb ook wel eens banen gehad waarbij ik me zo begon te voelen, maar meestal was dat voor mij ook het moment waarop ik besloot om ee andere baan te zoeken, want je brengt zoveel uren op je werk door, dat je het maar beter naar je zin kunt hebben. Bovendien is een leven naast je werk toch erg belangrijk!
quote:Hmmmmm, ik ken dat ja.
Op vrijdag 19 april 2002 12:22 schreef star9 het volgende:[..]
Dat had ik wel gewild.. en vaak helpt dat wel ja..
maar ik was gister zo moe dat mn benen me amper de trap op konden dragen..
quote:das ook zo....als je jong bent kun je het nog best hebben maar na een paar jaar aan een buro begint het toe te slaan
Op vrijdag 19 april 2002 12:24 schreef dutchie het volgende:
Sinds wanneer werk je en hoe ziet je werkweek eruit?
quote:Sinds 29 oktober vorig jaar..
Op vrijdag 19 april 2002 12:24 schreef dutchie het volgende:
Sinds wanneer werk je en hoe ziet je werkweek eruit?
Als ik bijvoorbeeld gister een fax kreeg over een openstaande factuur heb ik pas aanstaande donderdag tijd om ernaar te kijken.. en zo haal ik die achterstand nooit in.
Bovendien werken we met ongelooflijk veel parttimers (en dan bedoel ik voor 1 à 2 dagen per week) waardoor je met hen bijna nooit kunt overleggen..
Alles wat zij niet afkrijgen, krijg ik of 1 van de anderen op zn bureau gemieterd..
Toen ik vorige week ziek was, en ik kwam afgelopen maandag op mn werk, toen hadden ze gewoon alle spullen die voor mij waren op mn bureau geflikkerd of in mn lades..
Ben dus 3 uur bezig geweest met uitzoeken.
Dat schiet natuurlijk niet op..
quote:Ik vind half 11 naar bed voor iemand van mijn leeftijd toch al vrij vroeg..
Op vrijdag 19 april 2002 12:31 schreef masterzipper het volgende:
misschien wat eerder naar bed, zodat je meer slaap pakt.
Zul je de eerste 2 weken niet veel van merken, maar daarna voel je je een stuk fitter
Mijn interesses liggen zeker niet bij wat ik nu doe..
Ik ben ook wel weer van plan om te gaan studeren..
psychologie om precies te zijn..
dat wil ik al jaren..
Maar eerst moet ik t hier uitzitten zeg maar..
En ik zie er best tegenop..
quote:Waarom ga je dan niet op zoek naar iets anders?
Op vrijdag 19 april 2002 12:33 schreef star9 het volgende:[..]
Ik vind half 11 naar bed voor iemand van mijn leeftijd toch al vrij vroeg..
of ligt dat aan mij?Mijn interesses liggen zeker niet bij wat ik nu doe..
Ik ben ook wel weer van plan om te gaan studeren..
psychologie om precies te zijn..
dat wil ik al jaren..
Maar eerst moet ik t hier uitzitten zeg maar..
En ik zie er best tegenop..
quote:Ik hoef ook niet zo vreselijk lang meer..
Op vrijdag 19 april 2002 12:35 schreef miss_sly het volgende:[..]
Waarom ga je dan niet op zoek naar iets anders?
Geloof me, je wilt je niet echt overspannen werken, want daar word je nog veel ellendiger van...
Ik ga vanavond naar mn vriend toe..
straks eerst maar ff proberen te slapen..
zucht.. lijk wel een klein kind (of n hele oude oma)..
Ga eens met je baas praten dat het zo niet langer kan, vertel hem/haar je klachten, er kan best wat aan gedaan worden. Als hij/zij niet mee wil werken kun je ook naar de Arbo arts gaan, of bedrijfsarts.
Wat ook kan helpen is leren delegeren en loslaten. Misschien dat je teveel hooi op je vork neemt maar niet durft om werk uit handen te geven? Je moet prioriteiten stellen, wat is nou belangrijker, dat werk dat af moet of jouw gezondheid en welzijn? Lijkt me dat laatste, loop jezelf dan ook niet voorbij!
Korter werken is misschien ook een optie maar alleen als dan ook de hoeveelheid werk en verantwoordelijkheid afneemt! Anders is het geen goed idee, en zou je misschien zelfs kunnen overwegen om 5 dagen te gaan werken zodat je een dag extra hebt en de druk afneemt.
En anders kun je ook een andere baan zoeken natuurlijk.
Maar belangrijkst is dat je iets vindt waar je je werk door kan loslaten. Een sport, fitness, een muziekinstrument bespelen, yoga, ik noem maar wat. Als je je gedachten maar lekker kan verzetten en je kan ontspannen. Je werkt om te leven, en niet andersom he!
Succes en sterkte!
quote:Tnx..
Op vrijdag 19 april 2002 13:36 schreef Schorpioen het volgende:
Lijkt me duidelijk een geval van stress, of misschien zelfs het begin van burn out.Ga eens met je baas praten dat het zo niet langer kan, vertel hem/haar je klachten, er kan best wat aan gedaan worden. Als hij/zij niet mee wil werken kun je ook naar de Arbo arts gaan, of bedrijfsarts.
Wat ook kan helpen is leren delegeren en loslaten. Misschien dat je teveel hooi op je vork neemt maar niet durft om werk uit handen te geven? Je moet prioriteiten stellen, wat is nou belangrijker, dat werk dat af moet of jouw gezondheid en welzijn? Lijkt me dat laatste, loop jezelf dan ook niet voorbij!
Korter werken is misschien ook een optie maar alleen als dan ook de hoeveelheid werk en verantwoordelijkheid afneemt! Anders is het geen goed idee, en zou je misschien zelfs kunnen overwegen om 5 dagen te gaan werken zodat je een dag extra hebt en de druk afneemt.
En anders kun je ook een andere baan zoeken natuurlijk.Maar belangrijkst is dat je iets vindt waar je je werk door kan loslaten. Een sport, fitness, een muziekinstrument bespelen, yoga, ik noem maar wat. Als je je gedachten maar lekker kan verzetten en je kan ontspannen. Je werkt om te leven, en niet andersom he!
Succes en sterkte!
Een dag meer werken is geen optie, want ik ben juist daar begonnen met 4 dagen omdat ik toen meer dagen niet aankon..
en als ik dat ga doen, dan neemt de hoeveelheid werk alleen maar toe en toe en toe..
Ik kan mn werk ook wel loslaten..
nou ja hoewel..
ik ben nu vrij, en mail ook met collega's om te vragen of het errug druk is..
niet echt normaal eigenlijk..
quote:Het is geen zwaktebod om te zeggen dat het werk je te veel wordt hoor! Het is eerder zwak als je alles maar over je heen laat komen en daardoor jezelf verliest. Je moet grenzen stellen, als je de stress niet aan kan en het zelfs je priveleven verpest dan moet je dat escaleren bij je baas, hij/zij heeft de verplichting om daar iets aan te doen, bijv betere organisatie, extra mensen aannemen, werkdruk verminderen enz. Dit kun je zelfs af laten dwingen door bijv een arbo arts.
Op vrijdag 19 april 2002 13:41 schreef star9 het volgende:[..]
Tnx..
Een dag meer werken is geen optie, want ik ben juist daar begonnen met 4 dagen omdat ik toen meer dagen niet aankon..
en als ik dat ga doen, dan neemt de hoeveelheid werk alleen maar toe en toe en toe..
quote:Heb je wel leuke dingen te doen naast je werk? Van alleen thuiszitten en veel slapen word je ook moe, dat weet ik uit ervaring...
Ik kan mn werk ook wel loslaten..
nou ja hoewel..
ik ben nu vrij, en mail ook met collega's om te vragen of het errug druk is..
niet echt normaal eigenlijk..
quote:Leuke dingen zat..
Op vrijdag 19 april 2002 13:59 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Het is geen zwaktebod om te zeggen dat het werk je te veel wordt hoor! Het is eerder zwak als je alles maar over je heen laat komen en daardoor jezelf verliest. Je moet grenzen stellen, als je de stress niet aan kan en het zelfs je priveleven verpest dan moet je dat escaleren bij je baas, hij/zij heeft de verplichting om daar iets aan te doen, bijv betere organisatie, extra mensen aannemen, werkdruk verminderen enz. Dit kun je zelfs af laten dwingen door bijv een arbo arts.
Je baas vindt het maar wat geweldig dat je er nauwelijks over klaagt en zo keihard werkt, maar je moet bij jezelf blijven en kijken wat JIJ nodig hebt en wat JIJ wil. Het bedrijf en het werk komt nog altijd op de 2e plaats, jij en je gezondheid horen altijd nog een plaatsje hoger! Als je zo doorgaat stort je zometeen echt in en daar is niemand bij gebaat, jij helemaal niet.
[..]Heb je wel leuke dingen te doen naast je werk? Van alleen thuiszitten en veel slapen word je ook moe, dat weet ik uit ervaring...
kom nu net uit de stad..
wat leuke dingetjes voor mezelf en vriendje gekocht..
was wel gezellie..
Maar die vermoeidheid wordt er niet minder door.
quote:Nee, dat vind ik niet zo gek. Doe je ook andere dingen behalve winkelen? Winkelen is best leuk, dat geloof ik graag, maar ik denk heel eerlijk gezegd niet dat je er echt hele diepe voldoening of ontspanning uit haalt. Het is meer verstrooiing dan ontspanning lijkt me. Heb je nog andere leuke hobbies waar je in kan opgaan, doe je aan sport, of doe je iets creatiefs? Heb je andere doelen en bezigheden behalve werken en het geld weer uitgeven? Als ik alleen een administratief baantje zou hebben zou ik daar echt enorm veel behoefte aan hebben en zou ik gillend gek en overspannen worden als ik daarbuiten niets zou hebben.
Op vrijdag 19 april 2002 15:04 schreef star9 het volgende:[..]
Leuke dingen zat..
maar die energie he..kom nu net uit de stad..
wat leuke dingetjes voor mezelf en vriendje gekocht..
was wel gezellie..Maar die vermoeidheid wordt er niet minder door.
Begrijp me goed ik heb zelf ook in ongeveer hetzelfde schuitje gezeten als jij, eigenlijk ben ik er nog maar net uitgekropen. Had een baan waar ik het niet zo naar mijn zin had, ik moest vaak dingen doen die ik niet heel goed kon, en buiten mijn werk zat ik alleen maar te internetten, achter de tv te hangen of te blowen, of ik ging de stad in om cd's of boeken ofzo te kopen, verder niks, en daar werd ik op den duur zwaar krankjorum van. Ik had ook nergens meer zin in, en zat zo vast als een huis, zowel geestelijk als lichamelijk: rsi in mijn hele lijf en behoorlijk depressief. Mijn werk ging hier verder door achteruit en dat werd een negatieve spiraal. Op een gegeven moment heb ik de bodem van de put bereikt, ik ben toen zo'n beetje ingestort, dat was echt niet leuk, echt een zware KLOTE tijd. Man! wat had ik het slecht, maar ja, dieper vallen kon toen niet meer, en toen ben ik er langzaam uitgekrabbeld en ben ik weer dingen gaan doen: wat vrijwilligerswerk, yoga, muziek, en dat was een ontzettende verademing. FF zwaar in het begin, maar het is enorm lekker als je buiten je werk mogelijkheden hebt om de spanning en stress van je af te kunnen zetten, en je dingen hebt om naar toe te leven. Dat is echt heel belangrijk. Ik kreeg er weer energie van en mijn leven werd weer leuker. Ook kreeg ik weer puf om te gaan zoeken naar een andere baan waar ik beter op mijn plek zou zijn, en dat is nu op de goede weg: volgende week een sollicitatiegesprek, en mijn kansen zijn erg goed. Kortom ik heb er langzamerhand echt weer zin in
Moraal van dit verhaal: zorg voor goede afleiding, ga niet bij de pakken neer zitten, en wacht niet met actie ondernemen totdat je instort. Ga op zoek naar bezigheden waar je je ei kwijt kan, en de rest volgt vanzelf. The world is at your command!!
quote:Heb nog veel meer dingen dan winkelen alleen hoor..
Op vrijdag 19 april 2002 22:48 schreef Schorpioen het volgende:[..]
lang verhaal
Meestal zijn dit soort dingen psychisch.
quote:Iets wat spanning geeft?
Op zondag 21 april 2002 11:03 schreef Juggie het volgende:
Ik herken wel wat erin ja. Het lijkt me toch dat er iets niet goed loopt in je leven? Iets dat bewust of misschien wel onbewust spanning geeft? Neem je wel genoeg rust om "tot jezelf te komen"?
Het kan ook zijn dat je lichamelijk iets mankeerd (hoeft niet perse ernstig te zijn..), een infectie of verkeerd staande spier kunnen een hoop doen en je merkt het niet zo 1,2,3.Meestal zijn dit soort dingen psychisch.
quote:mag ik vragen waarom je in zoveel topics over me begint? wat is het nut daarvan?
Op woensdag 24 september 2003 11:56 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk dat je gewoon ziek bent, ik herken dit heel erg.
Ik ben zelf ook ziek, ik wordt gewoon misselijk van inspanning. Zoek maar eens op ME of CVS.
quote:Wat ik wel eens doe is een half uurtje tukken na het eten.
Op vrijdag 19 april 2002 13:16 schreef star9 het volgende:
Verder iemand nog tips?Ik ga vanavond naar mn vriend toe..
straks eerst maar ff proberen te slapen..
zucht.. lijk wel een klein kind (of n hele oude oma)..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |