abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71845523
Ik kan me daar echt aan ergeren, nieuwslezers en kranten die cijfers zo maar toepassen en daar een kort stukje bijschrijven.

Zie dit stuk bijvoorbeeld:

Elke noob denkt dus dat de NL economie is gekrompen met 5,1% en de Duitse economie is gegroeid. Dus een verschil van meer dan 5%. Dat is natuurlijk niet zo. Die groei in Duitsland is op basis van vorig kwartaal, de krimp in Nederland is op basis van vorig jaar. (ook ten opzichte van vorig kwartaal is er krimp te zien, maar geen 5,1%)
pi_71845607
Echt hatelijk ja... Procenten vs. procentpunten zijn mijn andere HAAT. De begrippen "jaar-op-jaar" en "procentpunt" zouden op de middelbare school behandeld moeten worden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71847398
met dit soort cijfers wordt altijd gegoocheld en dat moet je dus ook weten. In amerika bijvoorbeeld geven ze het cijfer wat het geweest zou zijn als het nog 3 kwartalen zou doorgroeien en krijg je dus een soort jaarcijfer wat groter is dan het kwartaal cijfer.

moraal van het verhaal: IGNORE de kwartaal cijfers. Ik heb dat tt berichtje bv niet eens gelezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')