abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:27:34 #1
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71827046
Helleu,

Ik heb een vraagje, ik heb een eSky Belt CP V2 (R/C Bestuurbare helicopter) gekocht in Hong Kong. Achteraf bleek dat het pakje 3.4KG ging wegen ipv 670gr en toen was het pakje al op de post voordat ik hem kon annuleren.
Nu heb ik TNT post gebeld en zeiden ze om 2 uur dat ie net een half uur op Nederlandse bodem is aangekomen, ik kreeg meteen een 3S code die verkeerd was dus ik 2 uur daarna bellen, zeiden ze dat het pakket bij de douane ligt en ik vroeg toen, hoelang duurt het voordat ze worden verwerkt? Zei ze kan nog wel 1-2 dagen duren pakketten moeten eerst worden ingeklaard etc. (alsnog vergeten de 3S code te vragen). Heb toen niet expliciet gevraagd of mijn pakket word ingeklaard, want dan moet ik invoerrechten en belasting gaan betalen. En hoe gaat dat ter werk? Want ik heb geen factuur die erbij zit? En er staat dat het een gift is.

Verder staat erop de Hong Kong Post site dit:
quote:
Posting Date Drop-off Point Origin
3-Aug-2009 Kwun Tong Post Office Kwun Tong Post Office

Date # Location Delivery Status
3-Aug-2009 Hong Kong Item posted.
3-Aug-2009 Hong Kong In transit.
3-Aug-2009 Hong Kong Processed for departure.
3-Aug-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 3-Aug-2009
12-Aug-2009 Netherlands Arrived and is being processed.
12-Aug-2009 Netherlands Pending customs inspection.
Hoe krijg ik hier bericht van en wat zullen ze zeggen?
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_71827081
DealExtreme kadootje onderschept? Het belastingvrije bedrag was toch al verhoogt?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:30:27 #3
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71827115
22 euro uit een niet EU land. Maar de kans dat je word gepakt is zo klein.
En het is een DealPerfect kadootje ja

Was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:30:48 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71827125

Als het om dit ding gaat en je denkt dat het complete pakket slechts 670 gram gaat wegen dan heb je ook wat gebrek aan logisch verstand vind je niet?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:32:54 #5
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71827175
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:30 schreef Rosbief het volgende:
[ afbeelding ]

Als het om dit ding gaat en je denkt dat het complete pakket slechts 670 gram gaat wegen dan heb je ook wat gebrek aan logisch verstand
Dat dacht ik ook, toen zei de gene van wie ik hem heb gekocht uit China; ''I thought it was the whole package, it was only the helicopter excluded the package''

Oh, can i cancel it? Because the weight is high. Uh no, i shipped it already
pi_71827459
je bent minimaal 12,50 euro kwijt en daar bovenop 19% btw van de nederlandse adviesprijs voor het product (en die is altijd hoger dan in het buitenland).

http://www.tntpost.nl/voo(...)ngskosten/index.aspx

[ Bericht 36% gewijzigd door Deezertje op 12-08-2009 19:52:55 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:57:06 #7
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_71827897
wel een leuk speeltje, heb hem zelf ook
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_71828591
Volgens mij komt de BTW over de prijs die je voor het product hebt betaald en dus niet de adviesprijs van het product in Nederland. En gezien je dus dat ding in China hebt besteld, incl verzendkosten zal het wel meevallen met de kosten denk ik. Eigenlijk moet je die kosten standaard incalculeren voor het geval dat...
Hebben jullie me een beetje gemist?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:32:40 #9
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71828998
Oke bedankt voor de informatie en de tips Nachtdier3
Zal morgen nog even bellen, dus dan valt het wel mee uit eindelijk.
pi_71829213
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:27 schreef Dionysiou het volgende:
n belasting gaan betalen. En hoe gaat dat ter werk? Want ik heb geen factuur die erbij zit? En er staat dat het een gift is.
Als ie al bij de douane ligt (schijnbaar wel?) dan krijg je een formulier wat je moet invullen en daar je Paypal of een ander bewijs bij moet doen. Bij mij kreeg ik het soms vooraf en soms achteraf.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:44:34 #11
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71829379
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:39 schreef MrData het volgende:

[..]

Als ie al bij de douane ligt (schijnbaar wel?) dan krijg je een formulier wat je moet invullen en daar je Paypal of een ander bewijs bij moet doen. Bij mij kreeg ik het soms vooraf en soms achteraf.
Alle pakketten gaan langs de douane dus het zegt nog niets..
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:58:09 #12
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_71832183
Ik kreeg laatst bij pakketje uit VS belasting rekening nagestuurd .. 20 euro
Mja sowiso NIET met TNT post laten sturen!
Ik werk bij pakketcentrum zoow pakketjes met "breekbaar" worden extra hard gesmeten hoor!
En pakketjes komen sowiso al van 5m hoog langs z'n glijbaan naar beneden gegleden en z'n doos met boeken dr achteraan.. tja
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  donderdag 13 augustus 2009 @ 01:00:08 #13
691 luciano
ondertitelloos
pi_71837512
Heb een jaar geleden een ECHT Casio horloge uit de VS laten komen, en was ook ff vergeten dat er inklaringskosten bij zouden kunnen komen. En ja hoor , ik was de sigaar toevallig die ene keer.
Omdat het bedrag ( ze rekenen dan helaas ook de transportkosten mee in de totaal prijs ) boven de ¤ 150 uitkwam , had ik de hoofdprijs met zowel eerst de dounerechten als daarna omzetbelasting .
Uiteindelijk was ik echter nog steeds goedkoper uit dan in Nederland, maar was toch een tegenvaller.

Maar om eem lang verhaal kort te maken, en terug te komen op TS ( mogelijke ) probleem :
Douanerechten hoef je dan niet te betalen, maar wel 19% OMZETBELASTING over de CHINESE prijs, niks geen Nederlandse adviesprijs. Dat is alleen maar van toepassing wanneer je bijv. een auto koopt, en men de BPM moet gaan berekenen, DIE betaal je over de NEDERLANDSE adviesprijs inderdaad.
En waar het uiteindelijk omgaat : je moet het TOTAALBEDRAG betalen bij het afhalen op het postkantoor dan. De PTT regelt het inklaren, en verrekent dit met de douane.

Zie ook : http://www.douane.nl/part(...)rnetaankopen-03.html

ECHTER : PTT rekent OOK INKLARINGSKOSTEN en/of AFHANDELINGSKOSTEN, want zoals je kunt lezen in onderstaand stuk regelt de PTT ALLES , het stuk ligt NOOIT bij de douane, de douane zetelt ( of komt langs ) in het PTT gebouw!
Al deze handelingen die de PTT voor de douand verricht ( als de douane het er tussenuitpikt alleen ! ) die kosten verhaalt de PTT op de ontvanger als zijnde inklaringskosten en/of afhandelingskosten.

________________________________________________________________________________________

Kopen via internet of postorder door particulieren
Dit onderdeel is alleen bedoeld voor kopen door particulieren, niet voor organisaties.

Ik ontvang goederen uit het buitenland, bijvoorbeeld:

na aankoop via internet
na aankoop bij een postorderbedrijf
gevraagd of ongevraagd (andere afzenders)
Let op!

Douane heeft geen informatie over waar uw postpakket is

Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie.
UW PAKKET LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF, NOOIT BIJ DE DOUANE !

Ontvangt u goederen uit het buitenland? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met de volgende zaken:

aangifte doen en belastingen bij invoer betalen
In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.
Het post- of koeriersbedrijf kan u een rekening sturen voor:
inklaringskosten
(de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane)
afhandelingskosten
(de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet)
de eventueel te betalen belastingen
(douanerechten, omzetbelasting en accijns)
(Hoeveel belastingen u bij invoer moet betalen verschilt per product.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 04:35:01 #14
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_71839527
PTT
Het is al bijna 3 jaar TNT Post, en daarvoor was het 4 jaar TPG Post .
Doe eens niet zo conservatief .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:15:36 #15
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71844885
Kon je niet langer wegblijven met je ban? Dit is totaal niet toevoegend.
pi_71845056
Ik hoop dat je flink moet betalen met je blije helikoptertje uit hong kong... pff
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:52:17 #17
691 luciano
ondertitelloos
pi_71845811
Hmmmmmmmmm , wie moest er langer wegblijven met zijn ban ? Ik ??? ( ik dacht toch dat ik loud and clear diverse vragen van je beantwoord had..... )
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:53:36 #18
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71845838
Ik had het ook tegen MacorgaZ
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:01:18 #19
691 luciano
ondertitelloos
pi_71846027
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:53 schreef Dionysiou het volgende:
Ik had het ook tegen MacorgaZ
Ok , solly , want ik heb ook recent een ban gehad, en een aanvaring reeds in het gadgetstopic. En ik kan me MacorgaZ niet herinneren uit het banmeldtopic, dus vandaar mijn bescheiden vraag.

--edit -- ik zal wel slaperig geweest zijn , want hij staat er gewoon bij idd ( waar een ctrl-f al niet goed voor is ! )
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:03:59 #20
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71846094
Net weer gebelt naar TNT.

Het pakket ligt bij de douane en moet nog vrijgegeven worden ze gaat er vanuit dat het pakket binnen 5 werkdagen bij me terecht komt en het kan tot een maximum van 30 werkdagen duren, what the fuck?
Anyway heb een 3S code verkregen maar daar is nog niets op te zien.

Ik denk toch echt dat de douane mijn pakket nader inspecteert want ik neem aan dat pakketten bij aankomst niet lang worden vast gehouden na de X-Ray?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:22:34 #21
691 luciano
ondertitelloos
pi_71846577
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:03 schreef Dionysiou het volgende:
Net weer gebelt naar TNT.

Het pakket ligt bij de douane en moet nog vrijgegeven worden ze gaat er vanuit dat het pakket binnen 5 werkdagen bij me terecht komt en het kan tot een maximum van 30 werkdagen duren, what the fuck?
Anyway heb een 3S code verkregen maar daar is nog niets op te zien.

Ik denk toch echt dat de douane mijn pakket nader inspecteert want ik neem aan dat pakketten bij aankomst niet lang worden vast gehouden na de X-Ray?
Ik heb nog steeds geen eerste bestelling geplaatst in China. Wat zit erbij als je zoiets of whatever ander product bestelt ?
Een factuur met de originele DP/DX prijzen? En wat staat er op het pakket denk je ... waarde 10 dollar ?
Ik begin het angstige vermoeden te krijgen dat je zwaar de sigaar bent helaas qua douanerechten en omzetbelasting etc ....maar daar heb je je al op ingesteld begrijp ik.

Als ze zeggen dat het bij de douane ligt, dan zijn ze er ook daadwerkelijk mee aan de gang gegaan. Normaal komen ze langs , of zoals ik al zei, ze hebben een eigen kantoortje zelfs soms in het TNT gebouw ( mag geen ptt meer zeggen las ik ) en nemen ze een steekproef, openen het, en sluiten het weer.

Als ze het " hebben meegenomen " is er meer aan de hand . Mocht er ook nog eens een valse waarde op staan, dan kan dit evt extra consequenties hebben voor de afz. alhoewel ik betwijfel of DP/DX zich daar om bekommeren om een overijverig douaneambtenaartje uit Holland , ......... WAAR ?
En JIJ zal altijd moeten ontkennen uiteraard dat je hebt gevraagd om een lage prijs op de buitenkant, want 10 dollar op een pakket van 3,4 kg is natuurlijk niet erg slim van wie dan ook.

Maar al met al toch interessant om eens te zien wat nou de consequenties KUNNEN zijn. Ik was zelf ook al de klos met mijn eerste oversea bestelling, en toen was het dus zelfs nog een originele Casio ( niet dat er nep_casios zijn natuurlijk ) Maar ik ben er dus toch nog met een korting van ongeveer ¤ 50 t.o.v. de Nederlandse prijs vanaf gekomen .

Wordt vervolgd.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:31:10 #22
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71846844
Er zit geen factuur bij het enigste wat er meestal op staat is bijv; Electronics en de waarde in dollars uitgedrukt volgensmij heeft Jack er gewoon 10$ opgepleurt

Ja zoiets dacht ik al, en aangezien Hong Kong vast ook wel een risico land is halen ze mijn helicopter ook wel uit de doos en gaan ze meteen opzoek naar drugs zeker
Volgensmij ben ik de 1e FOK!er met douane problemen vanuit Hong Kong webshops
Maar ik registreer alles, misschien handig voor later in de OP hoe alles gaat en wat de consequenties natuurlijk zijn. Want er word wel altijd gespeculeerd maar er gebeurde nooit wat..

Mja, hij zal wel 10$ erop hebben gezet, en dat betekend dat ie een officieel document expres niet goed heeft ingevuld. Ik weet daar natuurlijk niks van, ik wou netjes alle belastingen betalen!
pi_71847072
Misschien intensiveren ze controles tegenwoordig - momenteel wordt bijna alles even uitgepakt en gechecked + voorzien van 'n fijne belastingtoelage
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:42:52 #24
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71847169
Tja ze kunnen me niks sturen tot ik een factuur heb verstuurd misschien denken ze ach stuur maar door en pakken ze wel een andere met een factuur d'r bij.
We should see, die TNT dames kunnen niks zeggen, het is afwachten
pi_71847231
Is dat ding elektrisch? wat kostte die?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')