Betreft een Medion laptop type MD 96360 specs:
AMD Turion™ 64 X2 TL-56 processor,
12,1" breedbeeld TFT
2 GB intern geheugen
160 GB harde schijf
Het verhaal:
Ok, ik heb hoogstwaarschijnlijk een flink virus te pakken, ik heb recentelijk een aantal games en films gedownload (sorry Tim) en heb daarna een aantal klachten gekregen. Het begon tijdens een serie kijken toen opeens het geluid wegviel, kan gebeuren ik keek met VLC player en had het geluid 200% gezet, wellicht dat het daar aan lag meende ik.
Vervolgens begon de laptop vreemd te doen, zo viel herhaaldelijk het toetsenbord uit en na verloop van tijd viel ook de mousepad uit, erg apart dus ik starte de laptop opnieuw op. Het toetsenbord deed het weer en de muis deed het ook weer, prima niks meer aan doen!
Helaas viel het toetsenbord en de muis wederom uit, dus ik koppel er een externe usb muis aan, hij doet het weer even maar valt weer uit idem met een usb toetsenbord.
Nou, een virus dus of in ieder geval een groot probleem wat mij software matig lijkt te zijn daar de hardware zich in eerste instantie prima lijkt te besturen tot we de 5 sec. grens hebben overschreden. Dus ik heb mijn harde schijf geformateerd in de hoop alles er opnieuw op te zetten en weer met een schone lei te beginnen maar nadat ik dat had gedaan en ik in de BIOS wilde instellen dat de 1e boot locatie de CD-rom schijf is kwam ik erachter dat ook hier in de Bios na 5 seconden het toetsenbord uitviel, zowel de onboard toetsenbord als een USB toetsenbord.
Ik heb vervolgens de harde schijf eruit gehaald en de batterij van het moederbord losgekoppeld gedurende een half uur in de hoop dat een en ander zich reset maar ook dit resulteerde in compleet niks.
Ik weet dat ik genaaid ben, maar kan iemand mij vertellen hoe erg, en of er een mogelijkheid is tot een oplossing?
bvd.