abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71825166
Iemand ih gezin heeft een auto cadeau gehad. Diegene heeft zijn rijbewijs niet, dus neemt een ander de auto op zich, totdat die iemand hem haalt. Maar die zakt :s Verzekeringen niet goed geregeld. (ofwel helemaal niet) Dit is mijn schuld, ik zou het regelen, maar heb het niet gedaan.. (vergeten..... )

Auto is nu naar de sloop gebracht.. Was toch niets. Maar een paar weken daarvoor is de auto gechecked en niet verzekerd bevonden.

Dus, transactievoorstel gehad, die zijn we vergeten te betalen. Stom, dom, fucking achterlijk van die andere uit het gezin, want die zou dat doen..

Vandaag briefje gehad, dat betalingstermijn is verstreken en dat voordat deze ter verdere behandeling aan het arrondissementsparket wordt overgedragen, een verklaring moet worden afgelegd..
Ik denk shit, heeft die lul dat niet betaald.. Heb ik net alsnog gedaan.

Morgen ga ik bellen en smeken dit niet voor te laten komen, wat ik me nu afvraag, zullen ze me nog lief behandelen of gaan ze zeggen, pech gehad. te laat betaald?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:14:00 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71825209
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:12 schreef Yel het volgende:
Iemand ih gezin heeft een auto cadeau gehad. Diegene heeft zijn rijbewijs niet, dus neemt een ander de auto op zich, totdat die iemand hem haalt. Maar die zakt :s Verzekeringen niet goed geregeld. (ofwel helemaal niet) Dit is mijn schuld, ik zou het regelen, maar heb het niet gedaan.. (vergeten..... )

Auto is nu naar de sloop gebracht.. Was toch niets. Maar een paar weken daarvoor is de auto gechecked en niet verzekerd bevonden.

Dus, transactievoorstel gehad, die zijn we vergeten te betalen. Stom, dom, fucking achterlijk van die andere uit het gezin, want die zou dat doen..

Vandaag briefje gehad, dat betalingstermijn is verstreken en dat voordat deze ter verdere behandeling aan het arrondissementsparket wordt overgedragen, een verklaring moet worden afgelegd..
Ik denk shit, heeft die lul dat niet betaald.. Heb ik net alsnog gedaan.

Morgen ga ik bellen en smeken dit niet voor te laten komen, wat ik me nu afvraag, zullen ze me nog lief behandelen of gaan ze zeggen, pech gehad. te laat betaald?
denk dat je pech hebt, tenzij ze het nog niet de deur uit hebben gedaan
pi_71825288
Nee, ze hebben het nog niet de deur uitgedaan.. Dat doen ze na de 18de staat er.
pi_71825817
Even bellen en dan kan je het vaak nog wel betalen. Overigens als je echt moet verschijnen voor die zitting zal dat ook niet zo erg zijn als het lijkt. Ik dacht iets van het bedrag betalen + 25% verhoging.
Facts don't care about your feelings
pi_71825886
Ik las dat men een strablad kan krijgen..... En dat kan niet.. Dan wordt diegene zijn werk uitgeflikkert
pi_71825910
lol, ik hoorde gisteren precies een soort gelijk verhaal: auto op naam, geen verzekering, rdw brief gehad, etc. Uiteindelijk ook 'vergeten' te betalen en voor laten komen: 4 maanden rijbewijs kwijt (onverzekerd rijden) + 400 euro boete.

Een TVP dus.

OT: ik geloof niet dat je hier nog mee weg komt.

edit: was btw 2e overtreding binnen 2 jaar. Bij een eerste keer kom je er vanaf met een boete van ¤ 380,00 welke bij een zitting op kan lopen tot ¤ 450,00. http://www.om.nl/publish/pages/99439/2009tekstenbundelmei1.pdf (zoeken op onverzekerd)

[ Bericht 35% gewijzigd door okcep op 12-08-2009 18:47:33 (2e overtreding) ]
pi_71825992
maar ik heb net betaald... Er is nog niets doorgestuurd naar het parket en er moet nog een verklaring worden afgelegd...
Die lul zou betalen en nu is het toch mijn probleem... Fuck.
pi_71826095
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:45 schreef Yel het volgende:
maar ik heb net betaald... Er is nog niets doorgestuurd naar het parket en er moet nog een verklaring worden afgelegd...
Die lul zou betalen en nu is het toch mijn probleem... Fuck.
Dus jij bent/was kentekenhouder van het voertuig? Zo ja, inderdaad fucked! (mooie vriend heb je daar )
pi_71826194
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:41 schreef okcep het volgende:
lol, ik hoorde gisteren precies een soort gelijk verhaal: auto op naam, geen verzekering, rdw brief gehad, etc. Uiteindelijk ook 'vergeten' te betalen en voor laten komen: 4 maanden rijbewijs kwijt (onverzekerd rijden) + 400 euro boete.

Een TVP dus.

OT: ik geloof niet dat je hier nog mee weg komt.

edit: was btw 2e overtreding binnen 2 jaar. Bij een eerste keer kom je er vanaf met een boete van ¤ 380,00 welke bij een zitting op kan lopen tot ¤ 450,00. http://www.om.nl/publish/pages/99439/2009tekstenbundelmei1.pdf (zoeken op onverzekerd)
Denk dat TS een belg is...
pi_71826323
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:49 schreef okcep het volgende:

[..]

Dus jij bent/was kentekenhouder van het voertuig? Zo ja, inderdaad fucked! (mooie vriend heb je daar )
Niet ik. Pa.. Die andere is mijn broer...

[ Bericht 0% gewijzigd door Yel op 12-08-2009 19:21:09 ]
pi_71826335
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:53 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Denk dat TS een belg is...
Why?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:22:04 #12
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71826886
Ik heb ook een boete gehad voor geen verzekering een jaar of 2 geleden (was 1 week niet verzekerd )

Ik kreeg toen een voorstel van 320 ¤ en anders moest ik voorkomen.

Verhogingen krijg je niet bij dit soort boetes en een strafblad krijg je ook indien je door de rechter schuldig wordt bevonden.

Dus morgen METEEN bellen en zeggen dat je betaald hebt.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71826971
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef HugoBaas het volgende:
Ik heb ook een boete gehad voor geen verzekering een jaar of 2 geleden (was 1 week niet verzekerd )

Ik kreeg toen een voorstel van 320 ¤ en anders moest ik voorkomen.

Verhogingen krijg je niet bij dit soort boetes en een strafblad krijg je ook indien je door de rechter schuldig wordt bevonden.

Dus morgen METEEN bellen en zeggen dat je betaald hebt.
En dan hopen dat ze lief zijn....... Hopelijk iemand zonder een ochtendhumeur..
pi_71830259
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:00 schreef Yel het volgende:

[..]

Why?
Omdat je het zo over het parket had... maar goed... volgens mij is het zo dat als je een transactievoorstel krijgt (acceptgiro vanuit Leeuwarden) dat dan als je niet betaald die gewoon verhoogd wordt...
pi_71830526
Nee, immers het is een voorstel, dit doen ze dacht ik eenmalig. No worries.
Ik vertel gewoon de waarheid en hoop dat de persoon lief zal zijn..
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:25:24 #16
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71835223
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:18 schreef Yel het volgende:
Nee, immers het is een voorstel, dit doen ze dacht ik eenmalig. No worries.
Ik vertel gewoon de waarheid en hoop dat de persoon lief zal zijn..
Het is inderdaad een voorstel dus als je niet of te laat betaald moet je voorkomen

Morgen bellen inderdaad en hopen dat je er goed vanaf komt.

Laat je nog weten hoe het is afgelopen?
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71840083
Een transactievoorstel wordt heel strikt behandeld, want het wordt meer gezien als een gunst van het OM. Bij te laat betalen wordt het betaalde bedrag teruggestort en ontvang je tzt een uitnodiging om bij de rechtbank langs te komen.
pi_71840899
Pa moet een verklaring afleggen, daarna checken ze de betaling en zou het goedkomen kreeg ik te horen...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:30:36 #19
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71842137
waarom is het eigenlijk jouw probleem als een andere had moeten betalen?????

Wel een beetje vaag verhaal.....
pi_71843567
Omdat ik niet zo in elkaar zit. Die ander wilt het niet oplossen. Ik kan zeggen oke is goed, maar dan zit Pa er mee.
pi_71850820
Slotje... TIs opgelost, betalen en klaar.. Gelukkig.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:07:46 #22
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')