Bij DHL: ik zie op hun (ontzettend slecht te vinden op de website) tracking tool: "Status: Delivered OK. Delivered to: HERMAN." Nou heet ik geen Herman en had ik geen pakje. Dus ik bellen. Op zaterdag blijken ze daar niet te werken.... Dus op maandag nog een keer proberen. Krijg ik te horen: "Dat betekent dat het pakje in een depot ligt. Gewoon nog even wachten." Dat vond ik wel vreemd, want er stond "Delivered".
Paar dagen later nog eens bellen: "Het pakje is bezorgd op <adres> aan Herman." "Ja maar ik heb geen pakje en ik heet geen Herman." Bleek dus dat ik een verkeerd trackingnumber van de webshop had gekregen. Niet echt handig, maar geen fout van DHL. Wel raar dat die eerste "help-kerel" zegt dat het dan in een depot ligt.
Paar dagen later heb ik een geel briefje in m'n bus dat ze hadden geprobeerd het pakje af te leveren, maar ik was er niet (kan gebeuren). Volgende dag zouden ze het nog een keer proberen, maar dan vertrok ik voor vakantie. Dus ik bellen naar DHL, maar die sluiten al om 5 uur ofzo.
Dus: volgende dat vanuit de auto bellen. Ik geef het nummer op het briefje door en mijn adres met de vraag of ze mijn pakketje bij de buren kunnen afgeven. Nee dat kon niet, dan moest ik een briefje op de brievenbus hangen (Ja mevrouw, dat gaat makkelijk vanaf de Deutsche Autobahn). Nou OK, kom 'em dan maar over 2 weken brengen. Nee dat kon ook niet. Ok, bedankt he voor de flexibiliteit en service!
Het pakket ging terug naar het depot en dan had ik 5 werkdagen tijd om 'em op te halen. WTF? Jullie worden ervoor betaald om dat ding bij mij af te leveren en dan zou ik 'em moeten gaan ophalen na twee bezorgpogingen?

En dat is nog 2 x 30 km rijden ook!

Hoe bedoel je slechte service. Bij TNT kan ik 't tenminste nog bij de supermarkt hier tegenover ophalen.
Afin, pakketje is terug gestuurd naar de webshop en uiteindelijk een paar weken later alsnog bezorgd. Maar wat een KUT service: eerst verkeerd informeren over de status, daarna niet bij de buren of later willen bezorgen, daarna dat je het pakket zou moeten gaan ophalen (er zijn maar weinig depots in NL) en dat het dan terug gestuurd wordt.

In Duitsland heeft DHL het iets beter voor elkaar, daar heb je vaak pilaren met een soort 'kluisjes' waar je je pakketje uit kan halen als het jou uitkomt en gewoon in de buurt.