Mooi, hoe minder aantrekkelijk die gastouders worden hoe beter!quote:De maximale uurprijs waarvoor ouders nog een toeslag kunnen krijgen, wordt verlaagd van ¤6,10 naar ¤5.
Want een kind kan beter ontwikkelen met 15 kinderen onder één SPH-er en 2 SPW-ers dan één op één begeleiding van één SPH-er?quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:55 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Mooi, hoe minder aantrekkelijk die gastouders worden hoe beter!
Inderdaad. Waarom zou het beter zijn. Ik vind het nog steeds prettiger bij mijn gastouder dan dat ik de meiden naar een kdv breng. Mijn gastouder gaat het EVC-traject in omdat haar opleiding van vroeger niet meer te verglijken is met nu. Maar met 24 jaar opvoedervaring als moeder en nog eens 10 als gastouder verwacht ik geen enorme problemen voor haar. Maar zelf vind ik het wel spannend. Die onzekerheid kan ik niet zo goed tegen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Want een kind kan beter ontwikkelen met 15 kinderen onder één SPH-er en 2 SPW-ers dan één op één begeleiding van één SPH-er?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is van mijn gastouderbureauMisschien hebben jullie er wat aan
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
quote:Het EHBO gebeuren gaan wij voor elke gastouder regelen, daar hoef je voorlopig niks voor te doen.
Alle gastouders moeten vóór eind 2010 aan alle eisen voldoen. Maar eind dit jaar bespreken en bekijken we met elke gastouder wat er nodig is, want de ouders moeten weten of hun gastouder aan de eisen gaat voldoen, anders krijgen zij geen kinderopvangtoeslag.
Ook de kosten zijn nog niet helemaal bekend, wij proberen door een stuk eigen input de opleiding zo goedkoop mogelijk (liefst kosteloos) aan onze gastouders aan te bieden.
Succes!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:09 schreef Morretje het volgende:
Ik krijg morgen iemand op bezoek van het gob waar ik me aangemeld heb, voor een kennismakingsgesprek. Ben benieuwd..
Deze mensen definitief afsluiten van dit soort regelingen, eventuele uitkeringen, huurtoeslagen e.d. per direct intrekken en loon/uitkeringsbeslag leggen totdat alles tot de cent is terugbetaald.quote:Fiscus achterhaalt fraude met kinderopvang
Uitgegeven: 17 september 2009 09:01
Laatst gewijzigd: 17 september 2009 10:58
DEN HAAG - De belastingdienst is een groot aantal gevallen van fraude op het spoor met toeslagen voor de kinderopvang. Het gaat om opvang die is geregeld via een paar gastouderbureaus. Voor deze opvang betaalt de overheid mee via toeslagen.
De fiscus vermoedt dat ouders en de bureaus in 2008 veel meer uren hebben gedeclareerd voor de inzet van gastouders dan werkelijk zijn gemaakt.
Een woordvoerder van het ministerie van Financiën heeft donderdag berichtgeving hierover in De Telegraaf bevestigd.
Uren
De belastingdienst heeft de afgelopen maanden zeker 1760 mensen, verspreid over het hele land, aangeschreven met het verzoek om nadere informatie te geven over de door hen opgegeven uren.
Inmiddels hebben al tientallen van hen een beschikking gekregen om de teveel betaalde subsidie terug te betalen. Dat kan in de duizenden euro's per geval lopen.
Terugvordering
De woordvoerder van de belastingdienst kan nog niet zeggen hoeveel geld er in totaal mee gemoeid is. De terugvordering begon vorige week maandag en loopt nog zeker een week door.
De ouders kwamen in het vizier van de fiscus vanwege een zaak van de fiscale opsporingsdienst FIOD naar het bureau Dar el Hanan uit Utrecht, dat sinds vorig jaar loopt.
Het Utrechtse bureau is gelinkt aan zeker zeven andere gastouderbureaus in verschillende steden, waar ook onregelmatigheden aan het licht kwamen. De ouders zijn bij deze bureaus aangesloten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |