Ik zag er niet verlegen uit en droeg absoluut geen nerdige kleding. Maar toch was ik van binnen wel kwetsbaar - dat bedoel ik. Het zijn net honden die angst voelen zeg maarquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zag er verlegen, jong, nerdig en niet tof uit. Ze zien dat heel snel. Stomme is dat in 2005 ik in de bus nog weleens lastig gevallen was terwijl ik toen niet kwetsbaar of verlegen er meer uit zag. Heel anders gewoon. Een groepje mensen (ook van jaar of 20/21) zat achter me en 1 zo'n gast begon tegen mijn schouder steeds te tikken. Ik heb er paar keer wat van gezegd want nu durfde ik iig wel voor mezelf op te komen. Maar die gast hield niet op. Hij begon ook tegen mijn hoofd een te duwen met zijn hand. Ik ben koppig en weigerde weg te gaan van mijn plaats. Gozer bleef ook doorgaan ondanks dat ik zijn hand ook nog wegduwde enzo. Ik was gelukkig bij mijn halte en ben uitgestapt. Maar ik was zo woest dat zo'n klerelijer aan me moest zitten. Boos ook omdat het gevoel van toen op de middelbare school weer terugkwam. Thuiskomend ook weer potje gejankt omdat ik me toch weer zo'n nerd en loser voelde als toen.
Bij mij kwam het vooral doordat ik zei wat ik dacht en aangezien ik niet intimiderend ben dachten ze; 'die pakken we wel even aan' , fout dus.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik ken dat
Ik had op de basisschool 1 bepaalde gozer die maar door bleeeeeeeeeeef gaan.
En in het laatste jaar was ik het zooooooooooo zat dat ik hem tegen de vlakte beukte.
En op de middelbare school kreeg ik dan vaak te horen: Maak dr niet kwaad hoor want je gaat KO.
Op mijn werk ben ik spontaan. Kom met oplossingen aanzetten (al zou ik dat nooit doen in bijvoorbeeld een vergadering). Ik wil werk aanpakken (ookal ben ik vaak bang dat ik het niet eens kan of niet eens weet hoe ik moet beginnen). Maar privé ben ik gewoon echt een ramp. Zo ben ik vaak van mening dat ik mensen tot last ben. En dat hou ik dan voor mezelf. Val anderen er niet mee lastig. Maar daardoor spreek ik vaak de mensen die ik juist zo aardig en tof vind het minst. Juist omdat ik ze niet tot last wil zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wel deel herkenbaar hier.
Heb er op beide gebieden last van. Ik durf niet goed spontaan te zijn zeg maar. Op stage/werk hoor ik altijd dat ik meer uit mijn schulp mag kruipen etc etc. Terwijl ik best dingen van mezelf laat zien. Het lijkt wel nooit goed.
Ook voel ik me weleens dom (vooral op het mbo had ik dat heel erg, tegenwoordig wel minder). In sociale situaties ben ik soms helemaal een ramp. Maar ik merk dat het soort mensen voor mij heel veel scheelt.
Ik liet altijd over mijn kant gaan. Ook de schuld van mijn ouders.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:18 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Bij mij kwam het vooral doordat ik zei wat ik dacht en aangezien ik niet intimiderend ben dachten ze; 'die pakken we wel even aan' , fout dus.
Op de mavo nog tegen 4 gasten gevochten die me bedreigden. Na de knokpartij nooit meer last gehad.
En die gasten waren allemaal van 2 klassen hoger.![]()
Bah misselijk zoiets. Mensen moeten gewoon niet ongevraagd aan andere gaan zitten. Wel knap dat je op je plaats gebleven bent. Het is wel vervelen dat dit zo'n impact op je eigenwaarde heeft. Wel weer opvallend dat het in groepsverband moet gebeuren..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zag er verlegen, jong, nerdig en niet tof uit. Ze zien dat heel snel. Stomme is dat in 2005 ik in de bus nog weleens lastig gevallen was terwijl ik toen niet kwetsbaar of verlegen er meer uit zag. Heel anders gewoon. Een groepje mensen (ook van jaar of 20/21) zat achter me en 1 zo'n gast begon tegen mijn schouder steeds te tikken. Ik heb er paar keer wat van gezegd want nu durfde ik iig wel voor mezelf op te komen. Maar die gast hield niet op. Hij begon ook tegen mijn hoofd een te duwen met zijn hand. Ik ben koppig en weigerde weg te gaan van mijn plaats. Gozer bleef ook doorgaan ondanks dat ik zijn hand ook nog wegduwde enzo. Ik was gelukkig bij mijn halte en ben uitgestapt. Maar ik was zo woest dat zo'n klerelijer aan me moest zitten. Boos ook omdat het gevoel van toen op de middelbare school weer terugkwam. Thuiskomend ook weer potje gejankt omdat ik me toch weer zo'n nerd en loser voelde als toen.
Mijn 'van me afbijten' resulteerde dus altijd in klappen geven. Dan houd het snel op.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:18 schreef ripstardeluxe het volgende:
Ik ben het allemaal een beetje aan het lezen, maar ik moet tot mn spijt toegeven dat ik dat dan weer niet meegemaakt heb, ik ben wel eens een beetje gepest, (fries in groningen botert niet zo) maar had een tactiek dat ik een keer goed van me afbeet, gewoon de eerste keer dat me dat overkwam, dat de rest van de periode de plaaggeesten wel uitkeken. Op straat is het me wel een paar keer overkomen, dat je gewoon om niets wordt lastig gevallen, maar ja, daar kun je helemaal niets mee.
Ja, das een lastige, ik ging vroeger altijd naar een openluchtbad bij mij in de buurt, daar ben ik een keer voor mn muil geslagen, ik was voor de verkeerde voetbalclub, haha. Maar ik had ook een vriendje die stond daarbij op de camping, was een beetje een klein dik jongetje, hij kwam uit een achterstands wijk van groningen. Als die jongen zag dat er gezeur was liep die ff weg en dan kwam die gewoon met een mes terug, niet echt relaxed vond ik dat toendertijd. Maar ik had geen last meer van die gasten, zo deden ze dat kennelijk in het oosterpark, hoe bizar?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:21 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Mijn 'van me afbijten' resulteerde dus altijd in klappen geven. Dan houd het snel op.
Je was Fries, voor Heerenveen, en je woonde in de Oosterpark?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:26 schreef ripstardeluxe het volgende:
[..]
Ja, das een lastige, ik ging vroeger altijd naar een openluchtbad bij mij in de buurt, daar ben ik een keer voor mn muil geslagen, ik was voor de verkeerde voetbalclub, haha. Maar ik had ook een vriendje die stond daarbij op de camping, was een beetje een klein dik jongetje, hij kwam uit een achterstands wijk van groningen. Als die jongen zag dat er gezeur was liep die ff weg en dan kwam die gewoon met een mes terug, niet echt relaxed vond ik dat toendertijd. Maar ik had geen last meer van die gasten, zo deden ze dat kennelijk in het oosterpark, hoe bizar?
Liep ie de park te checken?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:28 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Je was Fries, voor Heerenveen, en je woonde in de Oosterpark?
Mijn ouders zijn fries, ik ben voor Groningen, maar de heren vulden in dat ik voor ajax was en toen ha ik de klap al te pakken. Ik woonde net buiten Groningen, gelukkig niet in het oosterpark.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:28 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Je was Fries, voor Heerenveen, en je woonde in de Oosterpark?
Moet zeggen dat de oosterparkers toendertijd niet de meest makkelijke mensen waren, was wel grappig om te zien hoe dat dan gingquote:
Albertoquote:
Zo inderdaadquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef Belsezar het volgende:
Wat een baas
Baas deelt loterijwinst met werknemers
En ook niet een lullig bedragje ofzo, nee gewoon elk 70.000 euro geven.quote:
Doe mij zo'n baas.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:45 schreef Belsezar het volgende:
[..]
En ook niet een lullig bedragje ofzo, nee gewoon elk 70.000 euro geven.
Hey, niets mis met de Oosterpark.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:30 schreef ripstardeluxe het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn fries, ik ben voor Groningen, maar de heren vulden in dat ik voor ajax was en toen ha ik de klap al te pakken. Ik woonde net buiten Groningen, gelukkig niet in het oosterpark.
Ach ja shit happens, idd beter oosterpark dan bijum (hoe schrijf je dat eigenlijk?), leeuwenborg of vinkhuizen die tijd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:54 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Hey, niets mis met de Oosterpark.Okee, wel.
Maar wel kut. En een stel idioten.
Herkenbaar. Een collega had laatst een gesprek over hoe het gaat, vooraf moest hij ook een formulier invullen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:49 schreef Thrustmaster_Special het volgende:
Een baas met gezond verstand ben ik al blij mee, iedereen op vakantie en mij met de ellende opzadelen
Er is heel wat mis met DE Oosterparkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:54 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Hey, niets mis met de Oosterpark.Okee, wel.
Maar wel kut. En een stel idioten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |