quote:Ik denk dat ik die NU ff ga spelen...
Op woensdag 15 mei 2002 13:16 schreef TheMarco het volgende:[..]
Transworld SURF is ook niet verkeerd trouwens hoor!
Ik denk dat ik die deze week effe ga scoren...

Need I say more?

Je kan me nog meer vertellen.... het gaat de goeie kant op met de Xbox!

quote:Coole screenies hoor! Dat we het nog hebben over een console eigenlijk he?
Op woensdag 15 mei 2002 17:23 schreef deGVR het volgende:
En wat dachten we van DarkblackJe kan me nog meer vertellen.... het gaat de goeie kant op met de Xbox!
Maar of het de goeie kant op gaat met de xbox valt te betwisten ...
quote:Laat je effe weten hoe ie was?
Op woensdag 15 mei 2002 17:12 schreef Smots het volgende:[..]
Ik denk dat ik die NU ff ga spelen...
quote:Hum... tja..
Op woensdag 15 mei 2002 18:29 schreef TheMarco het volgende:[..]
Laat je effe weten hoe ie was?
Dan weet ik of ik hem morgen moet gaan halen of niet
quote:Wel een mooi kruisje hoor
Op woensdag 15 mei 2002 18:30 schreef Robhimself het volgende:
Nog ff 1 screen van Colin MCrae Rally 3
quote:Hoeveel wil je ervoor hebben?
Op woensdag 15 mei 2002 18:38 schreef Smots het volgende:[..]
Hum... tja..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet HEEL erg kapot van ben.
quote:Ik heb in een review gelezen dat het wel een uurtje ofzo kost om het een beetje onder de knie te krijgen dus het kan kloppen dat in het begin lastig is...
Maar ik heb 'm maar heel even gespeeld.
Met die plank van Thrustmaster is het echt FU-KING moeilijk om te spelen.
Ik denk dat ik er iets langer achter moet kruipen, wil ik een goed oordeel kunnen vellen.
Maar tot nu toe ben ik er niet echt wild van....
Hoe zijn de graphics? Dat water ziet er echt te gek uit in de kleine filmpjes die ik gezien heb...
quote:Kut
Op woensdag 15 mei 2002 19:21 schreef Bastard het volgende:[..]
Wel een mooi kruisje hoor
quote:Online?
Op woensdag 15 mei 2002 19:31 schreef TheMarco het volgende:
Ik heb in een review gelezen dat het wel een uurtje ofzo kost om het een beetje onder de knie te krijgen dus het kan kloppen dat in het begin lastig is...
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 17:29 schreef Bastard het volgende:[..]
Coole screenies hoor! Dat we het nog hebben over een console eigenlijk he?
Maar of het de goeie kant op gaat met de xbox valt te betwisten ...
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 16-05-2002 10:38]
quote:OW MY FUCKING FREAKING GOD!
Op woensdag 15 mei 2002 17:19 schreef deGVR het volgende:
Ik moet zeggen... Brute Force van Digital Anvil ziet er ook geil uit...
![]()
![]()
![]()
![]()
Need I say more?
Halo op de X-Box
Saillant detail..HALO is een 1st generation game, RedFaction 2 een 3rd generation game!
Ken je nagaan hoe de 3rd generation games er op de X-Box uitzien!
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 16-05-2002 10:51]
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 10:37 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
[afbeelding]
ben je jaloers fanboy?
Hoezo gaat het niet de goede kant op..Heb je de screenies niet gezien?
Dat soort graphs krijg je nevernooit niet op je ps2!!
[edit]
Je eerste zin klopt niet!
Als ik nog moet gaan uitleggen waarom dat het valt te betwisten of het de goede kant op gaat met xbox is het duidelijk dat je niet het nieuws rond micro en zn xbox volgt.
Tegenvallende verkoopcijfers, vanaf zeer binnenkort komen er andere ( cheapere ) onderdelen om het produkt de xbox toch rendabel te houden.
Wat ik denk? Ik denk dat er straks game developers gaan weg lopen bij xbox.. en dan hebben ze serieus last daar.
Even voor de goede orde, ik wil niet bashen!
PS2 shot
Xbox shot
quote:Ik denk dat er eerder veel developers naar de xbox stappen, vooral developers uit de PC wereld (zie digital anvil hierboven)
Op donderdag 16 mei 2002 10:59 schreef Bastard het volgende:[..]
Hup bastard zegt wat en meteen word er iemand pissed.
Als ik nog moet gaan uitleggen waarom dat het valt te betwisten of het de goede kant op gaat met xbox is het duidelijk dat je niet het nieuws rond micro en zn xbox volgt.
Tegenvallende verkoopcijfers, vanaf zeer binnenkort komen er andere ( cheapere ) onderdelen om het produkt de xbox toch rendabel te houden.
Wat ik denk? Ik denk dat er straks game developers gaan weg lopen bij xbox.. en dan hebben ze serieus last daar.Even voor de goede orde, ik wil niet bashen!
quote:Dat is nou precies wat ik ook dacht!!
Op donderdag 16 mei 2002 10:37 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
OW MY FUCKING FREAKING GOD!
quote:Leuk hoor chocobo, maar ik verwacht nou niet dat je gelijk zal krijgen in het topic.
Op donderdag 16 mei 2002 11:01 schreef Chocobo het volgende:
Leuk maar zo heb ik er ook 1 voor jouw. Hieronder een PS2 en Xbox shot,.....check het blauwe verkeerbord als je het over Anti Aliassing wilt hebben. Overigens vindt ik het PS2 plaatje strakker. Red Faction 2 is overigens een zware working title en dat geld ook voor CMR3 natuurlijk. Ik weet dat de Xbox grafisch gezien meer kan maar laat PS2 eens met rustHelemaal als je onderstaande pics goed bekijkt.
PS2 shot
[afbeelding]Xbox shot
[afbeelding]
Of de xbox is gewoon slecht in racegames en wel goed in FPS... dat is ook wel te verwachten voor een getunde pc toch?
( shit nou bash ik alweer zeker )
quote:Doe dat dan ook niet..
Op donderdag 16 mei 2002 10:59 schreef Bastard het volgende:Even voor de goede orde, ik wil niet bashen!
P.S.
JIJ zou toch wel moeten weten dat de hele gamesindustrie draait op geruchten die meestal niet al te serieus genomen moeten worden!
quote:HAHAHAHA
Leuk maar zo heb ik er ook 1 voor jouw. Hieronder een PS2 en Xbox shot,.....check het blauwe verkeerbord als je het over Anti Aliassing wilt hebben. Overigens vindt ik het PS2 plaatje strakker. Red Faction 2 is overigens een zware working title en dat geld ook voor CMR3 natuurlijk. Ik weet dat de Xbox grafisch gezien meer kan maar laat PS2 eens met rustHelemaal als je onderstaande pics goed bekijkt.
PS2 shot
[afbeelding]Xbox shot
[afbeelding]
quote:Gek dat ik toch het xbox shot mooier vind...
PS2 shot
[afbeelding]Xbox shot
[afbeelding]
Kijk eens naar het wegdek en de rotswand bij het PS2 shot en daarna bij het Xbox shot... bij de PS2 is het een en al mipmapping (dat 'softe' effect) dit is om geheugenruimte op de grafische proc niet te zwaar te belasten... en doet erg denken aan de 3Dfx chipset van vroeger, die hier ook ERG veel gebruik van maakte
quote:Ik vind het een baard om alleen maar op de PS2 af te geven omdat het zo moeilijk programmeren zou zijn.
Op donderdag 16 mei 2002 11:04 schreef deGVR het volgende:[..]
Ik denk dat er eerder veel developers naar de xbox stappen, vooral developers uit de PC wereld (zie digital anvil hierboven)
Dit omdat de xbox makkelijk is om voor te developen voor pc developers (bekende API's) terwijl de PS2 een ontzettende BITCH is om voor te proggen.. de GC iets makkelijk maar komt ook niet in de buurt van hoe makkelijk het is voor de xbox.
Trouwens, kwam er geen unix kit uit voor de ps2 zodat iedereen kan gaan programmeren op dat ding?
Zie hier de "fantastische" AA op de ps2..Vooral het hek en de boom rechts
*PROEST* ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 16-05-2002 11:11]
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 11:08 schreef deGVR het volgende:[..]
Gek dat ik toch het xbox shot mooier vind...
quote:
Leuk hoor chocobo, maar ik verwacht nou niet dat je gelijk zal krijgen in het topic.
quote:ja tuurlijk en zeker, ik zie helemaal dat je gelijk hebt, dit plaatje is zo slecht.. ook als ik bedenk dat het spel nog niet af is.
Op donderdag 16 mei 2002 11:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[afbeelding]Zie hier de "fantastische" AA op de ps2..Vooral het hek en de boom rechts
*PROEST*
quote:Ja,...ik weet het,..je had gelijk,...moest er erg om lachen thuis,...CMR3 mooier of niet,...dit is een kwestie van smaak. Ik heb de plaatjes aan 10 man laten zien die allemaal voor de PS2 shot gingen. Zullen we trouwen dit stoppen en verder gaan in de vs topics,....anders worden ze straks pissed hier !
Op donderdag 16 mei 2002 11:10 schreef Bastard het volgende:[..]
[..]
quote:Dat er een unix kit voor uitkomt staat er los van want het gaat om de API... PS2 heeft een eigen API voor die emotion chipset van ze, en geloof me... die is echt niet prettig om voor te programmeren. Hij is best krachtig maar voordat je er als developer achter bent hoe je alles eruit kunt halen wat erin zit komt sony al met de PS4
Op donderdag 16 mei 2002 11:09 schreef Bastard het volgende:[..]
Ik vind het een baard om alleen maar op de PS2 af te geven omdat het zo moeilijk programmeren zou zijn.
kennelijk vinden developers daar toch een uitdaging in als je ziet welke goden er al voor schrijven...
Tuurlijk voor een leek als mij in programmeren en misschien ook wel voor jou zal het makkelijker zijn om de taal onder de knie te krijgen voor de xbox dan voor de ps2... Maar dat zijn wij .. leken.Trouwens, kwam er geen unix kit uit voor de ps2 zodat iedereen kan gaan programmeren op dat ding?
De xbox gebruikt min-of-meer de DirectX API (een paar kleine veranderingen daar gelaten)
Dit is een API die voor veel developers bekend is... en bovendien makkelijker te leren is.
Ik heb in beide API's geprogrammeerd... en ben zeker niet de beste coder ter wereld... maar kan wel zonder enige twijfel zeggen dat de PS2 API echt volkomen kut is om in te moeten programmeren.
quote:Ja..en ALLEEN capcom maakt games..
Op donderdag 16 mei 2002 11:11 schreef Chocobo het volgende:
Wist je dat Capcom dit jaar 22 games voor PS2, 9 voor Gamecube en 5 voor Xbox uitbrengt? Andere ontwikkelaars volgen maar ik vindt dat dit eigenlijk een verhouding van 15, 10, 11 had moeten zijn,....zo had het beter geweest voor alle consoles,...maar ja,...
quote:Zeker alle 10 fanboys..
Op donderdag 16 mei 2002 11:13 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ja,...ik weet het,..je had gelijk,...moest er erg om lachen thuis,...CMR3 mooier of niet,...dit is een kwestie van smaak. Ik heb de plaatjes aan 10 man laten zien die allemaal voor de PS2 shot gingen. Zullen we trouwen dit stoppen en verder gaan in de vs topics,....anders worden ze straks pissed hier !
Cool he de Xbox ? Welke games hebben jullie nu ?
quote:Met alle respect .. API en directx..
Op donderdag 16 mei 2002 11:13 schreef deGVR het volgende:[..]
Dat er een unix kit voor uitkomt staat er los van want het gaat om de API... PS2 heeft een eigen API voor die emotion chipset van ze, en geloof me... die is echt niet prettig om voor te programmeren. Hij is best krachtig maar voordat je er als developer achter bent hoe je alles eruit kunt halen wat erin zit komt sony al met de PS4
De xbox gebruikt min-of-meer de DirectX API (een paar kleine veranderingen daar gelaten)
Dit is een API die voor veel developers bekend is... en bovendien makkelijker te leren is.Ik heb in beide API's geprogrammeerd... en ben zeker niet de beste coder ter wereld... maar kan wel zonder enige twijfel zeggen dat de PS2 API echt volkomen kut is om in te moeten programmeren.
Moet je voor de xbox nu ook al hebben gestudeerd?
quote:Zei de man die de gameplay in x-box spellen al afkraakt nog voordat ie ze gespeeld/gezien heeft.
Op donderdag 16 mei 2002 11:12 schreef Bastard het volgende:
ook als ik bedenk dat het spel nog niet af is.
quote:Euh..HALO, DOA3 en Project Gotham..Alle3 pure eyecandy!
Op donderdag 16 mei 2002 11:16 schreef Chocobo het volgende:
Rustig rustig,...ik voel je woede en frustratie helemaal hier ! Nogmaals,..zullen we in dit topic stoppen en over Xbox games praten,....Ok ik begin.Cool he de Xbox ? Welke games hebben jullie nu ?
quote:Hear, hear!!
Op donderdag 16 mei 2002 11:18 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Euh..HALO, DOA3 en Project Gotham..Alle3 pure eyecandy!
EN HELE VETTE GAMEPLAY!
quote:Chocobo
Op donderdag 16 mei 2002 11:20 schreef Chocobo het volgende:
Ik nog niks,....ik ga er binnenkort wel op gamen. Ik zal dan voormalijke Halo en DOA3 eens goed bekijken. Ook Gotham Racing wil ik zien !
quote:Om voor een console te kunnen programmeren zal je zeker de gebruikte API's moeten bestuderen ja!
Op donderdag 16 mei 2002 11:16 schreef Bastard het volgende:[..]
Met alle respect .. API en directx..
![]()
Moet je voor de xbox nu ook al hebben gestudeerd?
En al die PC developers die eens iets voor een console willen ontwikkelen hoeven dat bij een overstap naar de xbox dus nauwelijks te doen... dan is de keuze snel gemaakt.
API staat btw voor Application Program Interface en is de omgeving (commando structuur) waarin een spel of programma ontwikkeld wordt. DirectX is de API die MS heeft gebouwd om games te ontwikkelen voor Windows, en die wordt in een licht aangepaste versie ook voor de xbox gebruikt.
PS2 en GC gebruiken (logisch) weer een heel andere API, een die voor PC developers dus een moeilijke overstap is.. en in het geval van de PS2 zelfs echt een bitch is om in te programmeren (zelf programmeurs van ervaren PS teams als Square zijn het daarmee eens)
quote:Had je trouwens die TransWorld Snowboard screenies gezien??
Op donderdag 16 mei 2002 11:20 schreef Chocobo het volgende:
Ik nog niks,....ik ga er binnenkort wel op gamen. Ik zal dan voormalijke Halo en DOA3 eens goed bekijken. Ook Gotham Racing wil ik zien !
quote:Beste voorbeeld hiervan is Stuntman..De makers ervan zeiden letterlijk dat het een "bitch" was om de game op de ps2 te maken..En dat de X-BOX extra's krijgt omdat het makkelijker programmeren is..
Op donderdag 16 mei 2002 11:22 schreef deGVR het volgende:
(zelf programmeurs van ervaren PS teams als Square zijn het daarmee eens)
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 16-05-2002 11:25]
quote:Inderdeed..
Op donderdag 16 mei 2002 11:08 schreef deGVR het volgende:Kijk eens naar het wegdek en de rotswand bij het PS2 shot en daarna bij het Xbox shot... bij de PS2 is het een en al mipmapping (dat 'softe' effect) dit is om geheugenruimte op de grafische proc niet te zwaar te belasten... en doet erg denken aan de 3Dfx chipset van vroeger, die hier ook ERG veel gebruik van maakte
![]()
Dit ziet er toch ontzettend geil uit?
Het wordt trouwens een survival horror game... dus ala Alone in the Dark
quote:Met de AA is iig NIETS mis!
Op donderdag 16 mei 2002 11:25 schreef deGVR het volgende:
Wat vinden jullie van Nefandus?Dit ziet er toch ontzettend geil uit?
Het wordt trouwens een survival horror game... dus ala Alone in the Dark
quote:Ik geef je gelijk
Op donderdag 16 mei 2002 11:22 schreef deGVR het volgende:[..]
Om voor een console te kunnen programmeren zal je zeker de gebruikte API's moeten bestuderen ja!
En al die PC developers die eens iets voor een console willen ontwikkelen hoeven dat bij een overstap naar de xbox dus nauwelijks te doen... dan is de keuze snel gemaakt.
API staat btw voor Application Program Interface en is de omgeving (commando structuur) waarin een spel of programma ontwikkeld wordt. DirectX is de API die MS heeft gebouwd om games te ontwikkelen voor Windows, en die wordt in een licht aangepaste versie ook voor de xbox gebruikt.
PS2 en GC gebruiken (logisch) weer een heel andere API, een die voor PC developers dus een moeilijke overstap is.. en in het geval van de PS2 zelfs echt een bitch is om in te programmeren (zelf programmeurs van ervaren PS teams als Square zijn het daarmee eens)
Maar ga nu weg uit dit topic.. gelijk halen is bij jullie onbegonnen werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |