Yep, das denk ik de beste optie. Koop gewoon een wagen en verkoop dat ding naderhand weer. Misschien verdien je er wel op.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
Haal een Volvo 740 voor de vakantie en verzeker hem ergens anders.
Het is inderdaad wel iets spannender dan met een 3 jaar oude auto.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:26 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Yep, das denk ik de beste optie. Koop gewoon een wagen en verkoop dat ding naderhand weer. Misschien verdien je er wel op.
Makat het ook weer avontuurlijk; " wat denk je schat, halen we het ? "
Is ook een optie.quote:
let me get this straight...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Optie nummer 1: sluit een verzekering af op jouw naam.
Zeg die voor het einde van de maand weer op.
Tip van flip ga niet naar verzekeringsmaatschappijen die doen vaak alleen maar moeilijk ga naar een TUSSENPERSOON assurantie toko of wat dan ook en laat die het regelen. Die krijgt het voor elkaar.
Je kunt een auto verzekeren die op naam van een ander staat.
Met die laatste optie ben ik het niet geheel mee eens.. als die op een andere naam staat en ander adres, krijg je hem echt niet zomaar verzekerd!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Optie nummer 1: sluit een verzekering af op jouw naam.
Zeg die voor het einde van de maand weer op.
Tip van flip ga niet naar verzekeringsmaatschappijen die doen vaak alleen maar moeilijk ga naar een TUSSENPERSOON assurantie toko of wat dan ook en laat die het regelen. Die krijgt het voor elkaar.
Je kunt een auto verzekeren die op naam van een ander staat.
heb ook al gekeken voor huren jah, het goedkoopste van het goedkoopste is het niveau ford ka/fiat panda voor ¤400...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is ook een optie.
Wel wat duurder, zo'n 800 euro voor 2 weken voor een kleine middenklasser.
Als je veel bagage of een caravan wilt meenemen nog wel wat duurder.
Voor 1000 euro haal je een ruime Volvo 940 die je na afloop ook nog eens weer kan verkopen.
http://link.marktplaats.nl/270881080
Praktijktest:
Het hekele punt is volgens mij dat bestuurders onder de 24 bij die maatschappij in geen geval aanspraak kunnen maken op vervangend vervoer in het buitenland, dus jah... als er dan iets gebeurd is het kut met perenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:00 schreef AMDFreak het volgende:
[..]
Met die laatste optie ben ik het niet geheel mee eens.. als die op een andere naam staat en ander adres, krijg je hem echt niet zomaar verzekerd!
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je niet verzekerd bent, of er staat een clausule op de polis dat bestuurders onder de 24 niet mogen rijden. Maar mij lijkt dat je met een extra premie die clausule weer kan uitsluiten. Lees even goed de polis voorwaarden erbij. Ik ken wel uitsluitingen van partners bv omdat zij een rijontzegging hebben gehad. Of dat er een verhoogd eigen risico is bij bestuurders onder de 24.
Wat ook een optie zou zijn is, auto op jouw naam zetten. verzekeren (hoge premie betalen) en daarna weer terug overschrijven naar je ouders en dan de auto niet bij orion direct verzekeren, want dat is echt een kut maatschappij als het gaat om service als je schade hebt! Of qua opzeggingen.
volgens mij is het ook niet zo dat we helemaal niet mogen rijden, maar we hebben niet alle benefits waar je juist de verzekering voor neemt, zoals vervangend vervoer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:11 schreef AMDFreak het volgende:
Ik heb even de polisvoorwaarden gelezen van Orion Direct, zij mogen mij vertellen waar het staat dat "jeugdige bestuurders" niet mogen rijden?
https://www.polisdirect.nl/psuite13/resources/attachments?im=false&download=true&id=3126
verzekerde
a. u;
b. de bestuurder en de passagiers die met uw toestemming gebruik maken van de auto;
c. de werkgever van de bovengenoemde verzekerden, als deze op grond van artikel 6:170 van het Burgerlijk Wetboek voor de schade aansprakelijk is.
Vliegtickets kosten zo ook alweer een paar honderd euro per persoon, en dan moet je ook nog van en naar de camping, mét al die bagage. En dan heb je op vakantie ook nog eens geen vervoer... Nee dat is duidelijk geen optie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:42 schreef Wackyduck het volgende:
Je kan ook nog met het vliegtuig gaan...
Ohhww is dat alles. sluit je even bij anwb een reisverzekeringetje af inclusief auto en klaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:35 schreef MadMarine het volgende:
[..]
volgens mij is het ook niet zo dat we helemaal niet mogen rijden, maar we hebben niet alle benefits waar je juist de verzekering voor neemt, zoals vervangend vervoer.
PS: is polisdirect hetzelfde als orion direct?![]()
In sommige gevallen mag er wel degelijk "gediscrimineerd" worden. Zo zijn er bijvoorbeeld bij levensverzekeringen ook andere premies voor mannen als voor vrouwen. En kan een verzekeraar een acceptatie- en/of premiebeleid hebben dat rekening houdt met de leeftijd door onder de 23 jaar bijvoorbeeld minder treden bonus-malus toe te kennen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:00 schreef Lurf het volgende:
Als het je alleen gaat om pechhulp en vervangend vervoer in het buitenland kan je vriendin beter een Wegenwacht Europaservice nemen bij de ANWB.
Ik zie in de polisvoorwaarden overigens ook geen uitsluitingen speciaal voor jongeren; dat mag volgens mij ook niet eens. Wel geldt voor jongeren onder de 24 een hoger eigen risico van 250 euro bij cascoschades, maar dat is ook niet ongebruikelijk. Misschien willen de ouders van je vriendin bij nader inzien hun auto toch niet uitlenen, en proberen ze er met dit smoesje onderuit te komen....
Vervangend vervoer in het buitenland is idd geen standaard dekking. Dit kan je wel extra verzekeren op je autoverzekering of reisverzekering (pechhulp in het buitenland). Maar ik denk dat de ANWB de beste en goedkoopste oplossing is (wellicht zijn je ouders daar al lid van?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:35 schreef MadMarine het volgende:
[..]
volgens mij is het ook niet zo dat we helemaal niet mogen rijden, maar we hebben niet alle benefits waar je juist de verzekering voor neemt, zoals vervangend vervoer.
PS: is polisdirect hetzelfde als orion direct?![]()
Behalve degenen die dat niet hebben. Voor de consument is het alleen lastig om de goede van de slechte tussenpersonen te onderscheiden. Meestal kom je daar pas achter als je een beroep op je verzekering moet doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:10 schreef AMDFreak het volgende:
btw; ik werk bij een tussenpersoonen die zijn niet altijd duur.
Mensen met verstand van zaken
Eens.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:17 schreef Lurf het volgende:
[..]
Behalve degenen die dat niet hebben. Voor de consument is het alleen lastig om de goede van de slechte tussenpersonen te onderscheiden. Meestal kom je daar pas achter als je een beroep op je verzekering moet doen.
Bedankt voor de nuttige reactiesquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:11 schreef AMDFreak het volgende:
Ik heb even de polisvoorwaarden gelezen van Orion Direct, zij mogen mij vertellen waar het staat dat "jeugdige bestuurders" niet mogen rijden?
https://www.polisdirect.nl/psuite13/resources/attachments?im=false&download=true&id=3126
verzekerde
a. u;
b. de bestuurder en de passagiers die met uw toestemming gebruik maken van de auto;
c. de werkgever van de bovengenoemde verzekerden, als deze op grond van artikel 6:170 van het Burgerlijk Wetboek voor de schade aansprakelijk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |