abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:07:02 #1
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71798672
Welkom bij weer een klassetopic van mij

Samen met mijn vriendin wil ik binnenkort 2 weken gaan kamperen in Italië. Alles geregeld, relaxte tent geleend en we mogen de auto van haar ouders meenemen. Maar nou blijkt dat ze de auto helemaal niet mag lenen van de verzekering... Ze zijn trouwens verzekerd bij Orion Direct

Wij zijn dus allebei nog 23, en volgens de verzekering is dat te jong, en ongeacht hoe lang we ons rijbewijs al hebben zij we dus 'beginnend bestuurder', en daarom helaas niet mee verzekerd. Máár als je 24 wordt kun je op magische wijze ineens wél auto rijden
Maar goed, daar hebben wij nu niks aan, wat we zoeken is een oplossing, want er zijn ooit in de geschiedenis van de wereld vast mensen geweest met vergelijkbare problemen. En helaas hebben wij dus echt de ballen verstand van autoverzekeringen, en ook niet zo veel tijd meer...

Wat kunnen we doen? Weet iemand misschien een autoverzekering waarbij een dochter van 23 wél verzekerd op vakantie kan, en die haar ouders misschien nog kunnen afsluiten? Bestaan er misschien speciale autoverzekeringen voor jongeren op vakantie, die we nog extra af kunnen sluiten? Zijn er handige websites waar je dit soort 'vreemde' eisen makkelijk in kan voeren om verzekeringen te vergelijken??
Of moeten we toch maar naar een huurauto gaan kijken ofzo?

Alvast bedankt
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:21:31 #2
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71799146
optie 1 ouders gaat dus niet. kijk eens ff lief naar de buurman ? trek ene leuke blouse aan ofzo en dan gaat buurman zolang in de auto van paps en mams rijden...

alternatief is huren, maar volgens mij hebben die toch ook 24 als norm ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:22:37 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71799184
Tsja, de premie zal er wel naar zijn... En het is niet alsof degene die de verzekering heeft afgesloten, dit niet had kunnen weten!
Een auto "dubbel" verzekeren lijkt me niet gewenst, en verzekeringen zitten sowieso niet te springen om een auto voor 2 weken te verzekeren.
censuur :O
pi_71799230
Haal een Volvo 740 voor de vakantie en verzeker hem ergens anders.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:26:51 #5
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71799333
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
Haal een Volvo 740 voor de vakantie en verzeker hem ergens anders.
Yep, das denk ik de beste optie. Koop gewoon een wagen en verkoop dat ding naderhand weer. Misschien verdien je er wel op.

Makat het ook weer avontuurlijk; " wat denk je schat, halen we het ? "
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71799454
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:26 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Yep, das denk ik de beste optie. Koop gewoon een wagen en verkoop dat ding naderhand weer. Misschien verdien je er wel op.

Makat het ook weer avontuurlijk; " wat denk je schat, halen we het ? "
Het is inderdaad wel iets spannender dan met een 3 jaar oude auto.
Maar eerlijk gezegd heeft mijn Volvo me in 2,5 jaar nog nooit ernstig laten staan, afgezien van een kapotte dynamo en een lekke radiateur. In beide gevallen ben ik thuis gekomen
Oh ja, en een lege tank

Niet gek voor een auto die 5,5 jaar stil heeft gestaan voor ik 'm kocht...

Overigens kan je ook een Volvo 940 halen.
Die zijn weer wat nieuwer, even groot en lekker goedkoop omdat ze toch niet meer belastingvrij worden.

Nadeel van zo'n Volvo is wel dat als je van plan bent om hem te houden tot hij afgetrapt is, nog heel lang in die bak rijdt...
pi_71799614
Huur een auto
pi_71799737
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:35 schreef draaijer het volgende:
Huur een auto
Is ook een optie.
Wel wat duurder, zo'n 800 euro voor 2 weken voor een kleine middenklasser.
Als je veel bagage of een caravan wilt meenemen nog wel wat duurder.

Voor 1000 euro haal je een ruime Volvo 940 die je na afloop ook nog eens weer kan verkopen.

http://link.marktplaats.nl/270881080

Praktijktest:

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-08-2009 20:48:33 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:46:25 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71799955
Optie nummer 1: sluit een verzekering af op jouw naam.
Zeg die voor het einde van de maand weer op.
Tip van flip ga niet naar verzekeringsmaatschappijen die doen vaak alleen maar moeilijk ga naar een TUSSENPERSOON assurantie toko of wat dan ook en laat die het regelen. Die krijgt het voor elkaar.
Je kunt een auto verzekeren die op naam van een ander staat.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:00:27 #10
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71800456
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Tip van flip ga niet naar verzekeringsmaatschappijen die doen vaak alleen maar moeilijk ga naar een TUSSENPERSOON assurantie toko of wat dan ook en laat die het regelen. Die krijgt het voor elkaar.
let me get this straight...

wij sluiten een verzekering af op de auto van haar ouders.
dat doen we niet bij een maatschappij, maar bij een tussenpersoon. (waar vinden we zo'n 'persoon'?)
na de vakantie zeggen we de verzekering weer op, zodat we alleen die maand hoeven te betalen (gaat dat echt werken??)
en in de tussentijd blijft de auto ook normaal verzekerd op haar ouders' naam...
pi_71800457
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Met die laatste optie ben ik het niet geheel mee eens.. als die op een andere naam staat en ander adres, krijg je hem echt niet zomaar verzekerd!

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je niet verzekerd bent, of er staat een clausule op de polis dat bestuurders onder de 24 niet mogen rijden. Maar mij lijkt dat je met een extra premie die clausule weer kan uitsluiten. Lees even goed de polis voorwaarden erbij. Ik ken wel uitsluitingen van partners bv omdat zij een rijontzegging hebben gehad. Of dat er een verhoogd eigen risico is bij bestuurders onder de 24.

Wat ook een optie zou zijn is, auto op jouw naam zetten. verzekeren (hoge premie betalen) en daarna weer terug overschrijven naar je ouders en dan de auto niet bij orion direct verzekeren, want dat is echt een kut maatschappij als het gaat om service als je schade hebt! Of qua opzeggingen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:01:39 #12
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71800518
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is ook een optie.
Wel wat duurder, zo'n 800 euro voor 2 weken voor een kleine middenklasser.
Als je veel bagage of een caravan wilt meenemen nog wel wat duurder.

Voor 1000 euro haal je een ruime Volvo 940 die je na afloop ook nog eens weer kan verkopen.

http://link.marktplaats.nl/270881080

Praktijktest:

heb ook al gekeken voor huren jah, het goedkoopste van het goedkoopste is het niveau ford ka/fiat panda voor ¤400...
dan kan je inderdaad bijna nog beter een auto kopen voor die 2 weken, alhoewel ik dat zelfs niet zo zie zitten.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:03:19 #13
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71800571
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:00 schreef AMDFreak het volgende:

[..]

Met die laatste optie ben ik het niet geheel mee eens.. als die op een andere naam staat en ander adres, krijg je hem echt niet zomaar verzekerd!

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je niet verzekerd bent, of er staat een clausule op de polis dat bestuurders onder de 24 niet mogen rijden. Maar mij lijkt dat je met een extra premie die clausule weer kan uitsluiten. Lees even goed de polis voorwaarden erbij. Ik ken wel uitsluitingen van partners bv omdat zij een rijontzegging hebben gehad. Of dat er een verhoogd eigen risico is bij bestuurders onder de 24.

Wat ook een optie zou zijn is, auto op jouw naam zetten. verzekeren (hoge premie betalen) en daarna weer terug overschrijven naar je ouders en dan de auto niet bij orion direct verzekeren, want dat is echt een kut maatschappij als het gaat om service als je schade hebt! Of qua opzeggingen.
Het hekele punt is volgens mij dat bestuurders onder de 24 bij die maatschappij in geen geval aanspraak kunnen maken op vervangend vervoer in het buitenland, dus jah... als er dan iets gebeurd is het kut met peren
pi_71800868
Ik heb even de polisvoorwaarden gelezen van Orion Direct, zij mogen mij vertellen waar het staat dat "jeugdige bestuurders" niet mogen rijden?

https://www.polisdirect.nl/psuite13/resources/attachments?im=false&download=true&id=3126

verzekerde
a. u;
b. de bestuurder en de passagiers die met uw toestemming gebruik maken van de auto;
c. de werkgever van de bovengenoemde verzekerden, als deze op grond van artikel 6:170 van het Burgerlijk Wetboek voor de schade aansprakelijk is.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:35:56 #15
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71801699
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:11 schreef AMDFreak het volgende:
Ik heb even de polisvoorwaarden gelezen van Orion Direct, zij mogen mij vertellen waar het staat dat "jeugdige bestuurders" niet mogen rijden?

https://www.polisdirect.nl/psuite13/resources/attachments?im=false&download=true&id=3126

verzekerde
a. u;
b. de bestuurder en de passagiers die met uw toestemming gebruik maken van de auto;
c. de werkgever van de bovengenoemde verzekerden, als deze op grond van artikel 6:170 van het Burgerlijk Wetboek voor de schade aansprakelijk is.
volgens mij is het ook niet zo dat we helemaal niet mogen rijden, maar we hebben niet alle benefits waar je juist de verzekering voor neemt, zoals vervangend vervoer.

PS: is polisdirect hetzelfde als orion direct?
pi_71801961
Je kan ook nog met het vliegtuig gaan...
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:58:05 #17
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71802483
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:42 schreef Wackyduck het volgende:
Je kan ook nog met het vliegtuig gaan...
Vliegtickets kosten zo ook alweer een paar honderd euro per persoon, en dan moet je ook nog van en naar de camping, mét al die bagage. En dan heb je op vakantie ook nog eens geen vervoer... Nee dat is duidelijk geen optie.
Als je gaat vliegen kan je beter naar een goedkoop all inclusive hotel in turkije, egypte of tunesië
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:59:36 #18
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71802532
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:35 schreef MadMarine het volgende:

[..]

volgens mij is het ook niet zo dat we helemaal niet mogen rijden, maar we hebben niet alle benefits waar je juist de verzekering voor neemt, zoals vervangend vervoer.

Ohhww is dat alles. sluit je even bij anwb een reisverzekeringetje af inclusief auto en klaar.
Heb je geen reisverzekering?

Een assurantietussenpersoon vind je praktisch overal wel overigens. Staan gewoon in de telefoongids.
En die kunnen vaak net iets meer. die weten waar ze moeten zijn.

Dacht dat dat ding totaal niet verzekerd was als jij er mee op vakantie ging. Dan kun je beter zelf even verzekeringetje voor een maandje afsluiten.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:00:42 #19
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_71802571
Als het je alleen gaat om pechhulp en vervangend vervoer in het buitenland kan je vriendin beter een Wegenwacht Europaservice nemen bij de ANWB.

Ik zie in de polisvoorwaarden van Orion Direct overigens ook geen uitsluitingen speciaal voor jongeren; dat mag volgens mij ook niet eens. Wel geldt voor jongeren onder de 24 een hoger eigen risico van 250 euro bij cascoschades, maar dat is ook niet ongebruikelijk. Misschien willen de ouders van je vriendin bij nader inzien hun auto toch niet uitlenen, en proberen ze er met dit smoesje onderuit te komen....
Never explain, never apologize.
pi_71802577
Polisdirect is iets heel anders dan Orion Direct.

De auto tijdelijk op jullie naam zetten en dan na de vakantie weer terugzetten is theoretisch mogelijk. Maar... Welke premie zal je dan zelf moeten betalen? Ik neem aan dat je nog niet heel veel schadevrije jaren hebt aangezien je zelf nu geen auto hebt, plus je valt inderdaad in de categorie "jeugdige bestuurders" en die betalen meestal veel meer.

Overigens is het niet zo dat je op je 24e "op magische wijze ineens wel kan autorijden", maar er moet ergens een grens gelegd worden. En dat jij nu net last hebt van die grens is lullig, maar er is nou eenmaal statistisch aangetoond dat bepaalde groepen een groter risico hebben... En dan moeten de goeden soms onder de kwaden lijden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71802645
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:00 schreef Lurf het volgende:
Als het je alleen gaat om pechhulp en vervangend vervoer in het buitenland kan je vriendin beter een Wegenwacht Europaservice nemen bij de ANWB.

Ik zie in de polisvoorwaarden overigens ook geen uitsluitingen speciaal voor jongeren; dat mag volgens mij ook niet eens. Wel geldt voor jongeren onder de 24 een hoger eigen risico van 250 euro bij cascoschades, maar dat is ook niet ongebruikelijk. Misschien willen de ouders van je vriendin bij nader inzien hun auto toch niet uitlenen, en proberen ze er met dit smoesje onderuit te komen....
In sommige gevallen mag er wel degelijk "gediscrimineerd" worden. Zo zijn er bijvoorbeeld bij levensverzekeringen ook andere premies voor mannen als voor vrouwen. En kan een verzekeraar een acceptatie- en/of premiebeleid hebben dat rekening houdt met de leeftijd door onder de 23 jaar bijvoorbeeld minder treden bonus-malus toe te kennen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71802855
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:35 schreef MadMarine het volgende:

[..]

Vervangend vervoer in het buitenland is idd geen standaard dekking. Dit kan je wel extra verzekeren op je autoverzekering of reisverzekering (pechhulp in het buitenland). Maar ik denk dat de ANWB de beste en goedkoopste oplossing is (wellicht zijn je ouders daar al lid van? )

Orion direct is een dochter bedrijf van Polisdirect.

btw; ik werk bij een tussenpersoon en die zijn niet altijd duur.
Mensen met verstand van zaken
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:17:12 #23
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_71803064
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:10 schreef AMDFreak het volgende:
btw; ik werk bij een tussenpersoon en die zijn niet altijd duur.
Mensen met verstand van zaken
Behalve degenen die dat niet hebben. Voor de consument is het alleen lastig om de goede van de slechte tussenpersonen te onderscheiden. Meestal kom je daar pas achter als je een beroep op je verzekering moet doen.
Never explain, never apologize.
pi_71803883
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:17 schreef Lurf het volgende:

[..]

Behalve degenen die dat niet hebben. Voor de consument is het alleen lastig om de goede van de slechte tussenpersonen te onderscheiden. Meestal kom je daar pas achter als je een beroep op je verzekering moet doen.
Eens.
Kleine tussenpersonen zullen meer hun best doen dan de grotere jongens.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:38:24 #25
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71820957
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:11 schreef AMDFreak het volgende:

verzekerde
a. u;
Bedankt voor de nuttige reacties
Ik heb de polisvoorwaarden van orion direct nog eens grondig doorgenomen, en ze hebben ons tot 3x toe gewoon keihard voorgelogen (lompe telefoondozen). Vandaag nog een keer gebeld, en nu zijn we ineens wel gewoon verzekerd
Alleen de vervangende auto-service van de ANWB was niet overdraagbaar, dus die hebben we zelf nog even afgesloten voor ¤44 (voor een jaar).

En dat betekend... dat we gewoon op vakantie kunnen!
Tnx voor het meedenken allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')