Ja, de TS gaat
toch een flop nodig hebben.
Een "echte" RAID controller maaklt volledig transparant een RAID array aan, en windows ziet alleen de "nieuwe harddisk" die jij gemaakt hebt.
De quasi RAID controllers die intel tegenwoordig overal opdoet, hebben weliswaar een BIOS menu waar je idd je array aan kunt maken, maar windows heeft
toch een driver nodig

Als je windows de driver niet voert, ziet deze alleen 2 schijven, en negeert'ie gewoon wat jij eerder in die RAID bios hebt aangegeven.
Als je moderne hardware hebt (en dat zal wel) moet de TS gewoon ff in de bios bij alles USB kijken, daar kun je aanegeven dat een USB die jij erin doet gezien wordt als flop. Dan zou je em kunnen formateren als bootable stick, maar als jij gewoon je driver erop zet is dat zat, kan windows die oppikken, enz.
RAID 1, aangeraden is weliswaar veiliger, maar reduceert je 'bang for buck' zo erg. Vanuit het perspectief van consument(!). De helft van je gekochte capaciteit opofferen, om stabiliteit te winnen is voor een bedrijf een goeie afweging, voor mensen die ook graag tegen hun buurman zeggen hoeveel GB ze nu hebben gekocht, niet

Ik heb zelf ook een stripeset (=RAID 0) op me main bak, ook voor de snelheid idd, en belangrijke data, net als de TS, heb ik ook andere plekken voor.