abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73591400
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:06 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mwah ik heb een keer gesport voor het bloedgeven ('s ochtends sporten, na de lunch bloedgeven) en mooi dat ik flauwviel. Enige keer dat het gebeurd is. Kwam ook omdat ik te weinig had gedronken na het sporten. Als je niet overdreven veel zweet en genoeg drink zou het op zich goed moeten gaan.

Kijk na het bloedgeven zeker uit met sporten, zeker met fitnessapparaten en krachttraining, dat gat waar die naald heeft gezeten is nog best gevoelig als je er druk op zet door aan de gewichten te gaan hangen.
Oke dan komt het goed, Ik zal iig genoeg drinken. Moet woensdagmiddag bloed geven maar dinsdagavond hardlopen (lang) en woensdagochtend krachttraining.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 14 oktober 2009 @ 07:44:12 #177
159909 -Peach
Prunus persica
pi_73670953
Gisteren gegeven,125/60 en hb 8.7, dus alles was prima. Heb alleen nog best last van de plek waar de naald erin is gegaan,is ook wat rood en dikker. Kan me niet herinneren dat ik daar de vorige keren last van heb gehad. Heeft iemand van jullie dr ooit last van?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_73671171
Ik moet gewoon wachten tot April '10 in verband met mn piercing.
Maar ik mag wel voor keuring vrijdag.
pi_73673384
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 07:44 schreef -Peach het volgende:
Gisteren gegeven,125/60 en hb 8.7, dus alles was prima. Heb alleen nog best last van de plek waar de naald erin is gegaan,is ook wat rood en dikker. Kan me niet herinneren dat ik daar de vorige keren last van heb gehad. Heeft iemand van jullie dr ooit last van?
Nooit last van maar het kan heel goed een kleine bloeduitstorting zijn, gebeurt wel eens dat ze net niet helemaal raak prikken, zou vanzelf over moeten gaan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73750780
Ik zou vandaag voor de allereerste keer plasma gaan geven, maar dat is niet doorgegaan. Knallende hoofdpijn en misselijk toen ik wakker werd, maar ik dacht "ach, dat trekt nog wel bij". Toen het niet bijtrok dacht ik "ach, het wordt vast beter als ik zometeen in de frisse buitenlucht naar die bloedbank fiets". Toen dat ook niet gebeurde dacht ik "ach, plasma geven schijnt minder ingrijpend te zijn dan bloedgeven, moet lukken", dus keurig nog die vragenlijst ingevuld en alles. Ik blijf soms vrij lang in de ontkenningsfase .

Heb de situatie aan de arts voorgelegd en die wilde er -logisch- niet aan beginnen. Toen ik op de terugweg hondsberoerd op de fiets zat dacht ik "what was I thinking?"

Nu weet ik dus nog niet hoe plasma geven is. Over een week of drie nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_74164516
Heb vandaag keuring gehad Alleen ik weeg net 51 (bij 1.70), zou de impact van een halve liter dan wat erger zijn dan bij een zwaarder iemand?

Nu hopen dat ik niet te horen krijg dat ik AIDS ofzo heb (al zal dat wel niet vaak voorkomen )
pi_74164932
ik ga morgen ook weer even denk ik kreeg door mn verhuizing 3 oproepkaarten achter elkaar, ben vast hard nodig
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_74166072
Ik kreeg vorige week een brief met de vraag of ik plasmadonor wil worden. (Ik heb al wel 2x gedoneerd )
Maar ik doe het niet denk ik
pi_74167753
Vandaag voor de tweede keer bloed gegeven. Ik heb geen problemen gehad. Ben er nu achter gekomen dat ik bloedgroep O + heb. Voor mensen die er tegen op zit op de naald, je voelt hem amper. Het voelt alleen even raar aan als de naald in een van je bloedvaten zit. Ik heb ooit eens een keer een grote infuus gekregen door mijn pols toen, ik geopereerd werd aan mijn blinde darm, dus zo kleine naald maakt mij niet bang

Op een poster zag ik dat ze zochten naar mensen die bloedgroep O + hebben voor plasma donatie. Maar ik dacht dat bloedgroep O universele bloed doner is. Oké O + kun je niet voor - gebruiken, maar is bruikbaar met vele andere bloedgroepen. En ik dacht dat O plasma niet zo bruikbaar is voor andere bloedgroepen?
pi_74167826
Over het algemeen zijn de donornaalden dikker dan een infuusnaald (voor de donornaald ben ik wel bang, een infuusnaald kan mij niks meer schelen)
pi_74167925
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:18 schreef miss-piggy het volgende:
Over het algemeen zijn de donornaalden dikker dan een infuusnaald (voor de donornaald ben ik wel bang, een infuusnaald kan mij niks meer schelen)
Je hebt totaal gelijk. Misschien vond ik de infuusnaald enger omdat ik 12 was en ook nog pijn had. Een operatie is natuurlijk ook altijd eng, je weet maar nooit wat er kan gebeuren, zelf bij standaard operaties.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Infuusnaald

[ Bericht 1% gewijzigd door Doler12 op 28-10-2009 22:33:10 ]
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:37:43 #187
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_74180678
Donornaalden zijn altijd groter dan infuusnaalden

Als je naar die wikipedia pagina kijkt, krijgen de meeste mensen blauw (0,8 mm). Maar bij bloedgeven krijg je geen infuusnaald

Ik zit nu al een tijdje te wachten op m'n oproepkaart
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:02:35 #188
39237 crew  H_T
2733
pi_74221023
Ik ben vanochtend weer geweest, en een vrouw een paar stoelen verderop is tijdens de donatie flauwgevallen ! Voor het eerst dat ik dat zag (9 keer geweest), voor een andere donor was het voor het eerst in 20 jaar dat hij zoiets zag gebeuren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_74223569
denk dat ik straks ff ga heb ook wel trek in een roze koek
pi_74226982
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ben vanochtend weer geweest, en een vrouw een paar stoelen verderop is tijdens de donatie flauwgevallen ! Voor het eerst dat ik dat zag (9 keer geweest), voor een andere donor was het voor het eerst in 20 jaar dat hij zoiets zag gebeuren
Tijdens heb ik ook nog nooit gezien, na het geven wel, bij de koffie zeg maar. Sterker nog ik ben ook een keer gaan liggen bij de koffie
Whiskyplankje
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:30:18 #191
159909 -Peach
Prunus persica
pi_74228306
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik had het de laatste keer dat ik ben geweest (6e x) ook gezien. Best grote kerel
Zo'n oude man naast mij:'Ik vind dat toch altijd mooi als dat gebeurd!'
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_74231010
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:30 schreef -Peach het volgende:

[..]

Ik had het de laatste keer dat ik ben geweest (6e x) ook gezien. Best grote kerel
Zo'n oude man naast mij:'Ik vind dat toch altijd mooi als dat gebeurd!'
denk dat sommige mensen die al een lange tijd geven wat minder goed op zichzelf gaan letten. Makkelijker gaan als ze nog niet gegeten hebben of als ze zich niet helemaal lekker voelen. Je kunt nooit zeker weten hoe je lichaam kan reageren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:28:14 #193
39237 crew  H_T
2733
pi_74244342
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

denk dat sommige mensen die al een lange tijd geven wat minder goed op zichzelf gaan letten. Makkelijker gaan als ze nog niet gegeten hebben of als ze zich niet helemaal lekker voelen. Je kunt nooit zeker weten hoe je lichaam kan reageren
Deze vrouw was er voor het eerst, blijkbaar vond ze het toch wel wat spannend. Ik ben er ook 1 keer zonder ontbijt geweest en ben ook wel eens te vroeg gaan staan, maar gelukkig nog nooit echt wat gehad.

Oh en goed nieuws voor de mensen die in Leeuwarden geven: een van de medewerkers wist me te vertellen dat de avondopening vanaf 2010 ook op dinsdag en woensdag is
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:36:24 #194
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_74246346
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken maar voor mij werkt het juist omgekeerd. De eerste keren moet je echt even kijken wat wel werkt en wat niet. Tegenwoordig zorg ik dat ik altijd voldoende heb gegeten en gedronken omdat ik anders echt wel draaierig word.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_74247645
gisteren hebben ze mn linkerarm gebruikt. Was achteraf echt veel pijnlijker, terwijl ik wel net zo makkelijk te prikken was als rechts volgende keer maar weer mn rechterarm
pi_74283786
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:09 schreef littledrummergirl het volgende:
gisteren hebben ze mn linkerarm gebruikt. Was achteraf echt veel pijnlijker, terwijl ik wel net zo makkelijk te prikken was als rechts volgende keer maar weer mn rechterarm
Mocht je niet kiezen dan? Ik mocht dat altijd wel
  zondag 1 november 2009 @ 17:58:32 #197
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_74283846
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:56 schreef synnath het volgende:
Mocht je niet kiezen dan? Ik mocht dat altijd wel
Kiezen mag altijd, maar het kan zijn dat er door drukte niet een plek van je voorkeur beschikbaar is.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_74283916
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:58 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Kiezen mag altijd, maar het kan zijn dat er door drukte niet een plek van je voorkeur beschikbaar is.
Ohh! Tuurlijk, haha. Stom van me dat ik daar niet aan heb gedacht.
pi_74300989
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:58 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze bij ons aan beide kanten van elke stoel afname apparaten. Zal de volgende keer eens goed kijken, heb nog nooit gehad dat het niet in m'n voorkeursarm ging
Whiskyplankje
pi_74310757
quote:
Op zondag 1 november 2009 23:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze bij ons aan beide kanten van elke stoel afname apparaten. Zal de volgende keer eens goed kijken, heb nog nooit gehad dat het niet in m'n voorkeursarm ging
Ja die hebben ze dus ook, maar als er geen plek van je voorkeur beschikbaar is zul je dus aan de andere kant moeten plaatsnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')