abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71793931
Ik heb hier een klus auto staan (nissan 100 nx uit 1991) waar ik voor een week graag wat geluid uit wil hebben. Jammer genoeg heeft de vorige eigenaar alle bedrading voor de radio om zeep geholpen/zelf geklust waardoor ik er iig niets meer van kan maken.

Zou het daarom mogelijk om m'n autoradio rechtsstreeks aan te sluiten op de accu of nog makkelijker, de 12v socket? Wat lever ik dan precies in qua kabels?
pi_71793998
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:57 schreef chriztiaan het volgende:
Ik heb hier een klus auto staan (nissan 100 nx uit 1991) waar ik voor een week graag wat geluid uit wil hebben. Jammer genoeg heeft de vorige eigenaar alle bedrading voor de radio om zeep geholpen/zelf geklust waardoor ik er iig niets meer van kan maken.

Zou het daarom mogelijk om m'n autoradio rechtsstreeks aan te sluiten op de accu of nog makkelijker, de 12v socket? Wat lever ik dan precies in qua kabels?
Bedraging = geel(contact), rood (spanning) en zwart

Of je zet gewoon 2 extra draden op de accu
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_71899231
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:59 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Bedraging = geel(contact), rood (spanning) en zwart

Of je zet gewoon 2 extra draden op de accu
Bıjna, Geel constant spannıng en rood contact.. zwart ıs massa

En ja, je kunt wel van je 12v socket aftappen, maar zou het eerlıjk gezegt nıet doen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_71899401
Geel= constant 12v,rood= geschakelde 12v via contactslot,zwart= massa..via je socket aftappen kan natuurlijk ook maar zet er dan wel even een zwevende zekering tussen. (just 2 be safe)....dan kun je rood en geel bij elkaar zetten en de massa van de radio rechtstreeks via het chassis plaatsen..niet ideaal maar wel snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')