abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71792631
Nou niet photoshop in gebruik zelf, maar meer het geheugenbeheer van photoshop.

Mijn harde schijf is redelijk vol, en maar klein (60gb en 57 in gebruik)
Dus iets minder als 3 gig vrij. Ik heb inmiddels als een externe HD erbij van 500gig voor vanalles.

Wat is het probleem?
Nou de pc loopt snel en zonder problemen. Behalve na een tijdje fotosoepen. Ik krijg dan de melding dat mijn harde schijf vol is. Nu weet ik dat photoshop een gedeelte van de hardeschijf wil gebruiken ter verwerking. Maar 3 gig? dat lijkt mij niet gezond.

Ik heb tijdens deze melding inderdaad de harde schijf gecontroleerd en er blijkt dan maar iets van 120mb vrij te zijn terwijl photoshop draait. Als ik de pc reboot dan is er weer bijna 3 gig vrij.

Nu heb ik in photoshop het beheer zo ingesteld dat deze mijn externe HD als eerste pakt, waar 120gig vrij op is, en daarna pas mijn harde schijf, maar het helpt niets.

Vraag:
Is het normaal dat photoshop zoveel werkruimte in beslag neemt? moet ik dus gewoon mijn harde schijf opruimen en zorgen dat er bijvoorbeeld minimaal 10gig vrij is, of ligt het aan een instelling of iets anders wat fout zit?
<hr>
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:12:47 #2
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71792728
Zodra je intern geheugen vol zit, pakt hij je SWAP file. Ik zou dat niet doe vanaf een externe disk aangezien dat retetraag is dus zorg gewoon dat je ruimte op je harddisk vrij maakt en stel in dat je pc niet bepaald wat je swap file is maar stel het zelf in op 2GB oid. Als dat nog niet voldoende is, kan je beter intern geheugen bijplaatsen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71792816
Het lijkt me idd beter om je harde schijf op te ruimen. 3 Gig' vrij is tegenwoordig erg weinig.
pi_71792904
Je hoeft je pc niet te rebooten, maar alleen Photoshop. Dat is mijn ervaring.
En inderdaad, ruimte maken op je normale harde schijf helpt ook.
Deel je kennis, liefde en kunst, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven....
"He has a right to criticize, who has a heart to help" Abraham Linco
Wat is nog mooier dan dat je voor iemand iets kunt betekenen?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:25:39 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71793106
3 GB virtueel geheugen is volstrekt normaal voor beeldbewerking.

Vergeet niet dat zowel plek voor de ongecomprimeerde beelden, als ook extra werkruimte voor het bewerken, 20 undo-stappen etc., nodig is.

Opruimen die rommel! Een extra HDD is ook een optie. Een aparte disk voor tijdelijke bestanden werkt wel lekker met Photoshop. Extra ramgeheugen erbij gooien ook. Maar ook in dat geval heb je voor PS veel vrije diskruimte nodig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')