abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71789096
dinsdag 04 augustus 2009

http://www.nvkp.nl/actueel/actueel-item/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=156&tx_ttnews%5BbackPid%5D=16&cHash=ae1ba7768a

Discussie op TU Delft tussen Miquel Ekkelenkamp
(arts, microbioloog) en Ab Osterhaus (viroloog)
over het vermeende gevaar van- en de overheidsmaatregelen
tegen de Mexicaanse griep
Op de website van TU-delft is misschien wel het meest informatieve en toegankelijke discussie over de Mexicaanse griep te zien.

De heer Ekkelenkamp gelooft niet dat de Mexicaanse griep kan uitgroeien tot een gevaarlijke variant.

Bovendien vindt hij de overheidsmaatregelen te ver gaan.

Viroloog Ab Osterhaus is het hier totaal niet mee eens.

Naast de Mexicaanse griep wordt de kijker ook veel geleerd over griep in het algemeen alsmede de grote pandemieën zoals in 1918,

de Spaanse griep. Hier de link naar de discussie op de website van TU-Delft:

Filmpje op de site:

Actualiteitsdebat: De Mexicaanse Griep http://collegerama.tudelf(...)4777895d378a1d7bfeff

Actualiteitsdebat: De Mexicaanse Griep

A. Osterhaus
M. Ekkelenkamp
C.A.J.R. Vermeeren

Al een tijdje zijn we in de ban van de varkensgriep.
Virologen beheersen het nieuws.
Zou dan nu eindelijk de lang verwachte pandemie uitbreken waarin de mensheid wordt gedecimeerd?
Na de volgelgriep en SARS die allebei een zachte dood zijn gestorven nu dan de varkensgriep.
De WHO heeft alarmfase 5 afgekondigd. Onze overheid laat alvast 34 miljoen vaccins maken.
Het volk, de burger, al dan niet met mondkapjes getooid, wacht het in angst af...

Maar hoe ernstig is de huidige griepuitbraak nu werkelijk?
Inmiddels ontstaan ook tegengeluiden.
Wat zijn voor virologen en overheden overwegingen voor het aankondigen van een nieuwe pandemie als
eerdere pandemien zijn uitgebleven?

Is het deze keer anders?
Zou het soms zo zijn dat virologen, net als brandweerlieden branden, heel graag een grote pandemie willen?

Dit gewoon ter uwer informatie
pi_71789477
C.A.J.R. Vermeeren

Toffe kerel
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:45:36 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71790099
Relaxte shit
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71791794
Leuke discussie maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat die microbioloog expert vind dat het virus niet kan muteren en die Osterhaus wel op basis van zijn nog niet gepubliceerde fretten onderzoeken. Ik vind het ook pure bangmakerij door Ab Osterhaus en zijn 50 andere collegas bij de WHO/RIVM, uiteraard gefinancierd door Big Pharma:

WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_71792031
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:40 schreef -jos- het volgende:
Leuke discussie maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat die microbioloog expert vind dat het virus niet kan muteren en die Osterhaus wel op basis van zijn nog niet gepubliceerde fretten onderzoeken. Ik vind het ook pure bangmakerij door Ab Osterhaus en zijn 50 andere collegas bij de WHO/RIVM, uiteraard gefinancierd door Big Pharma:

De hele Mexicaanse griep is een grote reclame campagne van de farmaseutische industrie. Of men wel in ons graag met iets vaccineren.

Ik doe iig niet mee aan deze angst campagne
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:21:37 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71792992
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:48 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik doe iig niet mee aan deze angst campagne
Jij voert liever de WHO/complotten angstcampagne
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:40:43 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_71794945
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:21 schreef eleusis het volgende:

Jij voert liever de WHO/complotten angstcampagne
Het lijkt wel een dagtaak.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71808852
weinig reactie hier, filmpje zal wel te lang zijn geweest?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 03:23:49 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_71808879
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:19 schreef FANN het volgende:

weinig reactie hier, filmpje zal wel te lang zijn geweest?
Ja, plus warrig opgebouwde OP.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71808898
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:23 schreef APK het volgende:

[..]

Ja, plus warrig opgebouwde OP.
hmmmm.... zal wel dan...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 03:30:18 #11
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71808923
BIJNAAATWEE UUR DOE MIJ EENS EEN SAMENVATTING VAN 4 ZINNEN WELKE ZO OP DE VOORGAPINA VAN DE KRANT VAN WKKAER NEDERLAND KAN OP NJE OGENN!!!

Nee, de video van 2 uur zal wel te lang zijn voor de meesten denk ik, helaas.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71820289
Heb nu 45 minuten gekeken/geluisterd en er zijn zeker wat goede punten naar voren gekomen m.b.t. vooral de Spaanse griep (waaruit de belangrijkste is dat er inderdaad veel mensen dood zijn gegaan aan de bacteriele infectie, hoewel de twee verschillen over hoeveel % precies...) en een goede uiteenzetting van de argumenten.

Ik kijk straks verder, maar moet nu eerst weg.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_71954289
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:16 schreef Omentuva het volgende:
Heb nu 45 minuten gekeken/geluisterd en er zijn zeker wat goede punten naar voren gekomen m.b.t. vooral de Spaanse griep (waaruit de belangrijkste is dat er inderdaad veel mensen dood zijn gegaan aan de bacteriele infectie, hoewel de twee verschillen over hoeveel % precies...) en een goede uiteenzetting van de argumenten.

Ik kijk straks verder, maar moet nu eerst weg.
én?

Heb je de rest nog bekeken?
pi_71957227
Erg interessant. Ga de laatste tijd niet vaak meer naar de TU Delft, maar dit is een goed alternatief. Denk voor veel mensen te hoog gegrepen (zullen ze wel saai vinden), maar voor iedereen met een beetje opleiding interessant.

[ Bericht 67% gewijzigd door willempjewever op 17-08-2009 19:15:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')