abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71785768
een week of 2 gelden is de politie bij mij binnen geweest, omdat men vermoede dat er een gestolen fiets bij mij binnenstond. (was mn moeders fiets)

ik was zelf op het moment niet thuis. de politie had een briefje door de deur gedaan met daarop de melding dat ze bij mij binnen zijn geweest en de sloten van mijn huis hadden vervangen en dat ik de nieuwe sleutels en mijn moeders fiets op het bureau kon komen ophalen. de sleutel en fiest heb ik dan ook van ze gehad.

ook heb ik ze gevraagd of ik het huiszoekings bevel mocht inzien, maar dat kon dus niet. dat doen ze nooit "achteraf" nooit.

bij mijn weten is de politie toch verplicht een huiszoekings bevel te tonen? anders is het toch gewoon huis vrede breuk?

zijn er stappen die ik kan ondernemen als ze niet met het huiszoekingsbevel op de proppen komen?

thanks!
The most violent travel agent this side of the Themes
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:12:02 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_71785851
TerugVindPolitieinval
Frysk bloed tsjoch op!
pi_71785857
Hmm, interessant, wil ik opzich ook wel weten.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:17:41 #4
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71786007
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:12 schreef appelsjap het volgende:
Hmm, interessant, wil ik opzich ook wel weten.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71786015
ah fftjes gegoogeld

Artikel 111.Indien krachtens een machtiging is binnengetreden, wordt het verslag uiterlijk op de vierde dag na die waarop in de woning is binnengetreden, toegezonden aan degene die de machtiging heeft gegeven. Is de machtiging gegeven door een hulpofficier van justitie, dan wordt het verslag ook aan de officier van justitie toegezonden. Indien overeenkomstig het bepaalde in artikel 2, derde lid, zonder machtiging is binnengetreden, wordt het verslag toegezonden aan de officier van justitie dan wel, voor zover is binnengetreden voor andere doeleinden dan strafvordering, aan de burgemeester.
2.Een afschrift van het verslag wordt uiterlijk op de vierde dag na die waarop in de woning is binnengetreden, aan de bewoner uitgereikt of toegezonden. Indien het doel waartoe wordt binnengetreden daartoe noodzaakt, kan de uitreiking of de toezending aan de bewoner worden uitgesteld. Uitreiking of toezending geschiedt in dat geval, zodra het belang van dit doel dit toelaat. Indien het niet mogelijk is dit afschrift uit te reiken of toe te zenden, houdt degene aan wie overeenkomstig het eerste lid het verslag is toegezonden dan wel degene die zijn bevoegdheid zonder machtiging binnen te treden heeft uitgeoefend, het afschrift gedurende zes maanden voor de bewoner beschikbaar.

Bron;
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006763/geldigheidsdatum_11-08-2009

toch maares een advocaat inschakelen dan.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:25:47 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71786209
Volgens mij gebeurt het wel vaker dat de politie dit soort dingetjes 'vergeet', omdat ze geen zin hebben in de hele rompslomp. Maar zoals je zelf al hebt gevonden, heb je natuurlijk gewoon recht op een schriftelijke verklaring van ze.
pi_71787136
Sinds wanneer doet de politie iets met een melding van een gestolen fiets
pi_71787211
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef Keiichi het volgende:
Sinds wanneer doet de politie iets met een melding van een gestolen fiets
En dan ook nog eens een huiszoeking erbij

Ik denk dat ze eigenlijk op zoek waren na een wietplantage, maar deze niet konden vinden de rotzooi maar aangepast hebben naar een gejatte fiets en zodoende niet zomaar die huiszoeking kunnen laten zien omdat anders de TS nog meer argwaan gaat krijgen tov onze altijd eerlijke en goed rechercherende vrienden met de blauwe petten.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:04:43 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71787220
Was de fiets ook echt gestolen of was het een verzinsel van de politie?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:08:58 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_71787317
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:04 schreef karr-1 het volgende:
Misschien moet je de OP eens lezen? Het is maar een idee.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:11:07 #11
152789 karr-1
pi_71787374
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Misschien moet je de OP eens lezen? Het is maar een idee.
Misschien moet je gewoon niets zeggen, ook dat is een idee
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:17:49 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_71787554
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon niets zeggen, ook dat is een idee
Nee, dat is geen idee, want dan is je overbodige vraag nog steeds onbeantwoord en komt er vroeg of laat iemand met een zelfde post als mij.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:24:19 #13
152789 karr-1
pi_71787766
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:17 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dat is geen idee, want dan is je overbodige vraag nog steeds onbeantwoord en komt er vroeg of laat iemand met een zelfde post als mij.
pi_71787810
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan ook nog eens een huiszoeking erbij

Ik denk dat ze eigenlijk op zoek waren na een wietplantage, maar deze niet konden vinden de rotzooi maar aangepast hebben naar een gejatte fiets en zodoende niet zomaar die huiszoeking kunnen laten zien omdat anders de TS nog meer argwaan gaat krijgen tov onze altijd eerlijke en goed rechercherende vrienden met de blauwe petten.
Denk ook dat het zoiets wel zal zijn. Het is nu echt zo'n absurd verhaal. Een fiets. .
pi_71787862
TVPolitie
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_71787898
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:04 schreef karr-1 het volgende:
Het was de fiets van mn moeder.

ik heb net nog even met de politie aan de telefoon gezeten.

dit is hun verhaal. twee mensen zouden mij de fiets hebben zien stelen (met de originele sleutel ) deze mensen zijn mij tot aan mijn huis gevolgd en hebben daarna een agent op straat aangesproken dat ik een fiets had gestolen en bij mij heb binnen gezet. ( de agent in kwestie heeft dus niks gezien ) deze agent heeft toen contact op genomen met het hoofd bureau. En dit was dus kennelijk genoeg aanleiding om de sloten te vervangen bij mij thuis. vaag verhaal in ider geval.
pi_71787961
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:28 schreef DodgyBobMcMayday het volgende:

[..]

Het was de fiets van mn moeder.

ik heb net nog even met de politie aan de telefoon gezeten.

dit is hun verhaal. twee mensen zouden mij de fiets hebben zien stelen (met de originele sleutel ) deze mensen zijn mij tot aan mijn huis gevolgd en hebben daarna een agent op straat aangesproken dat ik een fiets had gestolen en bij mij heb binnen gezet. ( de agent in kwestie heeft dus niks gezien ) deze agent heeft toen contact op genomen met het hoofd bureau. En dit was dus kennelijk genoeg aanleiding om de sloten te vervangen bij mij thuis. vaag verhaal in ider geval.
Wat een waanzinverhaal. Ik zou me nog rotschrikken bij thuiskomen ook.
Woon je in een klein dorp of een stad?
pi_71787974
nog een mooi stukkie..

Een dergelijk huiszoekingsbevel mag echter enkel worden afgegeven bij verdenking van delicten waarop een voorlopige hechtenis gesteld kan worden. Voor lichte delicten (strafbaar met minder dan vier jaar hechtenis) mag er geen huiszoekingsbevel worden afgegeven. Hoewel dit in de praktijk wel eens voorkomt, en kan leiden tot het niet-ontvankelijk verklaren van het OM in de gehele zaak, wanneer deze uiteindelijk voor de rechter komt.

nooit geweten dat je voor het stelen van een fiets 4 jaar de bak in gaat.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:33:55 #19
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71788055
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:31 schreef DodgyBobMcMayday het volgende:

Het gaat om de maximumstraf die voor een delict gesteld is. En bij diefstal is dat inderdaad 4 jaar.

Dat is dus niet zo raar, maar het hele verhaal klinkt erg bizar. Ik zou zeker het naadje van de kous willen weten als ik jou was. Heb je een schriftelijke verklaring gevraagd toen je net aan de telefoon zat?
pi_71788060
Dees wil ik wel ff volgen
Duidelijk dat ze dus wel ff dachten die fiets te vinden en dat jij vervolgens geen praatjes had over die 'huiszoeking'. Maar ik zou inderdaad gewoon ff contact opnemen met politiebureau, ff de hoogste pief daar, en ff duidelijk maken dat z'n laatste daagjes daar geteld zijn als ze dit niet even netjes oplossen
pi_71788150
Eigenlijk kan je volgens mij gewoon aangifte doen van inbraak
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_71788164
Petah Are Tha Freeze bellen
pi_71788165
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:31 schreef DodgyBobMcMayday het volgende:
nog een mooi stukkie..

Een dergelijk huiszoekingsbevel mag echter enkel worden afgegeven bij verdenking van delicten waarop een voorlopige hechtenis gesteld kan worden. Voor lichte delicten (strafbaar met minder dan vier jaar hechtenis) mag er geen huiszoekingsbevel worden afgegeven. Hoewel dit in de praktijk wel eens voorkomt, en kan leiden tot het niet-ontvankelijk verklaren van het OM in de gehele zaak, wanneer deze uiteindelijk voor de rechter komt.

Weet je zeker dat ze niet gewoon dachten dat je je moeder achterin de tuin begraven had? .
pi_71788180
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het gaat om de maximumstraf die voor een delict gesteld is. En bij diefstal is dat inderdaad 4 jaar.

Dat is dus niet zo raar, maar het hele verhaal klinkt erg bizar. Ik zou zeker het naadje van de kous willen weten als ik jou was. Heb je een schriftelijke verklaring gevraagd toen je net aan de telefoon zat?
Ik heb hier inderdaad naar gevraagd. maar de betreffende persoon is op vakantie. haar vervanger heeft pas weer donderdag dienst. en op de vraag of er dan niet iemand anders was die mij verder kon helpen kreeg ik een simpel, nee, te horen.

Donderdag hoop ik dus gebeld te worden.
pi_71788218
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:38 schreef DodgyBobMcMayday het volgende:

[..]

Ik heb hier inderdaad naar gevraagd. maar de betreffende persoon is op vakantie. haar vervanger heeft pas weer dinsdag dienst. en op de vraag of er dan niet iemand anders was die mij verder kon helpen kreeg ik een simpel, nee, te horen.

Donderdag hoop ik dus gebeld te worden.
Ik zou niet zo lang wachten...
Voor je het weet fabriceren die lolbroeken in de tussentijd ff wat of komt er toch ineens uit een lade ergens een huiszoekingsbevel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')